ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 2791-2820 of 3461 posts

https://www.geni.com/merge/resolve/6000000001171044312

Er stond nog een dataconfict open, zodat alleen de beheerder dit kan oplossen.
Echter de beheerder is niet meer actief.

Kan Geni bij een nieuwe samenvoeging waarschuwen dat er nog een dataconflict openstaat.

Maree is nog wel actief. Ik heb voor de andere twee beheerders een inactiviteitsmelding gedaan. Beheerderschap wat niet gedeeld wordt met anderen, wordt overgedragen aan Joke van Maren

Bij een inactiviteitsmelding wordt gezocht naar een EXTRA beheerder uit de familiegroep van de inactieve gebruiker. Als die gevonden wordt dan wordt die toegevoegd als extra beheerder voor de privé profielen van de inactieve gebruiker. Inactieve gebruikers worden soms jaren later weer actief of zijn van e-mail gewisseld waardoor ze meerdere accounts hebben. Als die accounts weer samengevoegd worden dan kunnen ook die oude conflicten weer opgelost worden.

Geni geeft helaas bij de laatste samenvoeging in een serie niet aan of er een dataconflict is ontstaan. Het helpt daarom om SmartCopy te installeren en te configureren om dataconflicten weer te geven.
Daarnaast is het verstandig om met enige regelmaat te kijken naar https://www.geni.com/list/data_conflicts?order=&direction=&filter=&collection=updated (dat zijn de conflicten die je zelf hebt veroorzaakt door samenvoegingen uit te voeren) en eens te kijken welke daarvan op te lossen zijn.

Voor het oplossen van conflicten helpt het enorm als gebruikers bronnen of bronvermeldingen toevoegen (toevoegen van een internetstamboom zonder verdere bronvermelding helpt niet, maar een verwijzing naar een bron bij een archief wel)
Het is vrij makkelijk om een internet pagina (bijvoorbeeld van open archieven, wiewaswie of een archief) als bron op te nemen al kost het wat tijd (maar uitzoeken van een conflict kost al gauw veel meer tijd), dus graag doen!

Job W., dat afstammingsverslag in zijn geheel krijgen is niet te doen hoor. Als je me via Historylink aanwijzingen kan geven, hoe dat te doen, dan graag. Je maakte eerder de vraag wat ik precies wil weten. Algemeen gezegd dus 'afstammingen. Echter, soms wil ik in het bijzonder van een voorouder weten wie daar nog meer van afstammen ?! Bij mijn poging met Reilof van Emelisse zag ik heel erg veel amerikanen voorbijkomen en wilde ook de jongste generaties daarvan weten ! Nu het met afstammingsverslagen >10 generaties niet lukt, en dit moeizaam voor afzonderlijke takken ook niet echt voor standaardoperaties is uit te voeren, kan het alleen andersom met afzonderlijke Voorouderverslagen ! Als ik wil weten wie de direkte afstammelingen zijn van bijv.
Marcus Aurelius ofwel Maxentius, Western Roman Emperor
dan wil ik per persoon vast gaan stellen of in het nederlands deel bijv. ook anderen een x th kleinkind zijn ! Daarvoor heb ik een willekeurige clubje bekenden hier genomen: jij Job W, Piet R., JM VU, Hubert de V., Ard van B., Dieder.M.. en nog anderen. I.t.t. mijzelf zijn julliie geen direkte afstammelingen en loop dat eigenlijk in schoonfamilieverband via (een meest in de verte persoon) Ataulf, king of the Visigoths
M.a.w. steeds hetzelfde resultaat voor elk van deze testen !
Als de relatie voor jullie eigenlijk identiek is voor een ieder, kan je je afvragen hoeveel waarheidsgehalte er nog is van alles wat we hier doen. 1 foutje in een keten heeft grote gevolgen, nl, dat er helemaal niets meer klopt als er heel recent in de generaties al 1 enkele schakel fout in de keten is. Door een bepaald element te koppelen is het meeste van de fam.opstelling niet waar. Echter niemand controleert dit nog !
Dit is dan niet mijn doelstelling om die afstammelingen in kaart te willen brengen ter controle, maar belangrijk genoeg als vaststelling om toch eens even te controleren of er zoals ik zei vaak voorkomende gemeenschappelijke verbanden zijn naar een voorouder die mogelijk niet kloppen !
Nogmaals ik wil soms gewoon weten wie er afstammelingen zijn met het doel te bepalen via welke afstammingslijnen dat tot stand komt ! Gewoon interesse, wat hetgeen is waarvoor we hier zitten !! Ik weet dan ook bijv. dat de afstammingen van de Founding Fathers / of vroege leiders en kopstukken van America gemeenschappelijk met mij voortkomen uit mijn/onze franse voorouderlijnen. Cousin/ de Beaussart zo ongeveer. Dat bracht mij dan op het idee om te zien of mogelijk bijv veel amerikaanse presidenten ook direkte afstammeling zijn van Marcus Aurelius. De enige gok die ik waagde was President Abraham Lincoln, welke inderdaad een afstammeling is. Daarnaast ook eens geprikt hoe het in Soutn Africa zit, omdat ik ook daar met verschillende families vaak overeenkomsten heb. Veel afrikanen zijn onderling ook weer familie, zeker de adellijke hugenoten van oorsprong. Hiervoor Sharon D. getest op afstamming met Marcus Auerelius, en idd. dat klopt ook. nogmaals: het is een constatering voor een zeker nederlands clubje dat het via hetzelfde schama verloopt over een kortste route, maar dat is tevens dan weer het gevaar dat als er iets fout is, iedereen een behoorlijk deel familie fout is !!!

Hello Rene. Thanks for thinking of me. I'm not really following what you tested for these connections.

Hello Sharon ! The system failed at letting me know who are descendants of Reilof van Emelisse. Too many' generations to calculate! When I'm not succeeding top down I've to determine whether or not 'someone is related directly (bottom up) to someone i.e. Marcus Aurelius to whom much more people are possibly connected
Well he's your grandpa, but none of the dutch people I've tested are grandchildren ! The relationship of all these people are 'exactly' the same with Marcus Aurelius. So our luxury connection to famous people is maybe often just '1' connecting man or woman of all our millions of ancestors When so many people are related in the same way there is ofcourse a danger that very much is wrong in a lot of familietrees because of a 'small ' mistake in matching a false profile.

20 generaties lijkt bij mij wel te lukken, zie https://www.geni.com/documents/view?doc_id=6000000198055515835 (niet gecontroleerd of dit compleet is)

Sorry mij fout, HistoryLink (https://historylinktools.herokuapp.com/) werkt andersom, dat is om voorouders te zoeken.

Sharon Doubell for most messages you can use https://www.deepl.com to translate:
Job W., getting that lineage record in its entirety is not to be done hear. If you can give me directions via Historylink on how to do that, please. You made the question earlier about what exactly I want to know. Generally speaking, that is, "lineages. However, sometimes I particularly want to know who else descended from an ancestor ?! In my attempt with Reilof van Emelisse, I saw a lot of americans and wanted to know the youngest generations of them ! Now it does not work with pedigree records >10 generations, and it is difficult to do this for individual branches, it can only be done the other way around with individual Ancestry records ! If I want to know who are the direct descendants of e.g.
Marcus Aurelius or Maxentius, Western Roman Emperor
then I want to determine per person whether in the Dutch part e.g. also others are a x th grandchild ! For that I have taken a random club of acquaintances here: you Job W, Piet R., JM VU, Hubert de V., Ard van B., Dieder.M.. and others. I.t.t. myself, you are not direct descendants and actually run that in-law via (a most distant person) Athaulf, king of the Visigoths.
In other words, always the same result for each of these tests !
If the relationship for you is actually identical for each one, you may wonder how much truthfulness is left of everything we do here. 1 mistake in a chain has great consequences, namely, that nothing at all is true anymore if very recently in the generations there is already 1 single link wrong in the chain. By linking a certain element most of the fam.arrangement is not true. However no one checks this anymore !
This is then not my objective to want to chart those descendants for verification, but important enough as a determination to check anyway if there are as I said common links to an ancestor that may not be correct !
Again sometimes I just want to know who are descendants with the goal of determining through what lineages that comes about ! Just interest, which is what we are here for !!! So I know e.g. that the descendants of the Founding Fathers / or early leaders and leaders of America in common with me stem from my/our French ancestral lines. Cousin/ de Beaussart pretty much. This gave me the idea to see if many American presidents are also direct descendants of Marcus Aurelius. The only guess I made was President Abraham Lincoln, who is indeed a descendant. I also poked around in Soutn Africa, as I often have similarities with various families there as well. Many Africans are also related to each other, especially the noble Huguenots of origin. For this I tested Sharon D. on descent with Marcus Auerelius, and idd. that is also correct. again: it is an observation for a certain dutch club that it goes via the same schama over a shortest route, but that is also the danger that if something is wrong, everyone's family is wrong!

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Private User als je eenmaal een lijn gevonden hebt dan is het wel handig om https://historylinktools.herokuapp.com/history te gebruiken om te kijken of er in het pad nog problemen zijn:
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000198055836828&size=large

Dan moet je dus de voorouders zoeken van de persoon waarvan je het pad wil controleren.

Misschien kan je daarmee even verder helpen. Historylink bepaalt toch de voorouders van de gebruiker zelf die autorisatie heeft gegeven?!
Hoewel ik dit als opmerking/vraag neerzet , heb ik in het verleden wel ergens een applicatie gebruikt om zelf de voorouders van een willekeurig target te bepalen, maar kan deze niet meer vinden. Dat is toch niet de Historylink app waarnaar jij verwijst ? Ik dacht me wel te herrineren dat het een heroku app was.
Het vrij te kiezen profiel met zijn/h voorouders even daargelaten, zou Historylink niet toepasbaar zijn met een limiet van 15 gens, dit vraagt zeker om 53 gens !
Daarnaast vraag ik me wel af wat het helpt als er geen technische 'problemen' zijn vastgesteld in die ontdekte lijn, maar als er geween 'foute' connecties zijn aangebracht, zoals ik in de volgende bijv. vermoed:
VIId. Meijdert Claesz Aleman 1582-< 29 mei 1670
De voorouder hiervan is de Graaf van Holland en Henegouwen Willem III die via een belangrijke bastaard landbouwer en duinmeier op Goeree zou zijn geworden ?!?
Ik heb e.e.a. uitgezocht en heb mijn bevindingen op het 'profiel' geplaatst en blijf vriendelijk afwachten of er iets gebeurt zonder dat ik er een moeizame discussie van maak met mogelijk personen die liever het lijntje intakt houden !
Voor plaatsing van de info op het profiel heb ik een van hen vragen gesteld, maar het leidde tot niets ! Op zijn zoon VIIIe. Claes Meijndertsz Aleman ziitten overigens 2 belangrijke conflicten waar niemand aanstoot aan neemt (leeftijdsverschil met zijn vrouw 46 jaar en tussen 62 en 74 nog 3 kinderen krijgen !).
Het uitblijven van enige reactie bracht mij ertoe de afstammelingen t/m de huidige beheerder nakomelingen te bepalen, om te zien wie er zo allemaal aanspreekbaar zijn op eventuele foute verbindingen die ik in mijn vorige bericht bedoelde ! Er moeten gewoon relatief veel betrokkenen te vinden zijn als afstammeling van Willem III de graaf v Holland/Henegouwen die het misschien toch net als ik belangrijk vinden om juiste matches in een lijn te hebben staan i.p.v. 'gewenste mooie' connecties !!! Dan is tevens mijn vraag of een curator de boel los kan trekken als de verbinding vanuit NH naar Goeree Overflakkee niet klopt ! Blijkbaar hebben beheerders niet veel zin daarin en/of belang daarbij ! Het gaat mij erom dat er ook nog een Oudorp in de geboortestreek Heemstede genaamd Oudorp ligt, welke niet dezelfde plaats Ouddorp in de huidige verbinding is. De naam Aleman op Goeree die duinmeier aldaar is, moet volgens mijn bronnen Alewijn zijn !

René, je kan de start persoon kiezen (default ben je dat zelf), gebruik daarvoor www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000198087390841&size=large

Ok, dankje ! Die knop zag ik makkelijk over het hoofd !

Private User Marcus is - on paper - my 50th grandpa at the moment; but it is through my British great great grandmother, not my Dutch ones :-)

Yes, on paper ! A lot of wishful thinking ......and practical fulfilling here !
Except for myself I don't know any other dutchies who are grandchildren (so far) ! That's why a descendancy report would be more effective than cheching manually !

My relationship (53 rd ) is through England/Ireland too !

Ik zie bij Dirk Arendsz Roosendaal in de stamboom view een Gemcom symbool staan maar de beheerder lijkt niet erg actief. Wat doe ik daarmee gezien zijn zoon een dubbel ouderpaar heeft? (in het verleden begreep ik, dat je beter wegkunt blijven van waar een Gemcom import (tijdelijk) gestopt is).

Hubert de Vos lastig.
Bij een actieve beheerder zou ik het aan de importerende beheerder overlaten, maar deze beheerder is al een flink aantal maanden niet meer actief.
Als er door een samenvoeging een tak wordt geïmporteerd met privé profielen dan moet je duimen dat de beheerder toch nog actief wordt, want anders worden die privé profielen alleen maar ooit samengevoegd als er toevallig een andere beheerder is die dat kan en wil doen.
Aan de andere kant kunnen er door zo'n samenvoeging ook weer openbare profielen toegevoegd worden aan Geni. Die kunnen ook al bestaan (dan kan er een probleem zijn bij het oplossen van data conflicten als de beheerder niet actief is), maar ook nieuw zijn.
Je zou kunnen proberen hem te mailen om te zien of hij reageert.

Geni heeft intussen het probleem met de weergave van kaartinformatie (https://www.geni.com/map) opgelost.
Ook een webpagina als document opnemen bij een profiel werkt weer
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000198149113870&size=large

Het lijkt er op dat de oplossing voor de landkaart nieuwe problem heeft veroorzaakt, dus mogelijk wordt die wijziging weer teruggedraaid.

Zo te zien probeert Geni de problemen veroorzaakt door de verandering stuk voor stuk op te lossen. Dus graag even melden als iets niet meer werkt (en dan ook graag stap voor stap, zodat duidelijk wordt hoe het probleem gereproduceerd kan worden)

Op dit moment werkt het uitnodigen van een gebruiker voor een project niet voor mij.

Job

ik heb wat problemen met Geni om relaties in te voeren vwb huwelijken.
Geni reageert dan helemaal niet.
Web page invoer voor sources zal ik kijken of het normaal werkt gisteren in het geheel niet

Job
vandaag ook weer wat probleempjes, uploaden van files als source geeft problemen bij het invullen van de informatie .
Geni geeft dan een foutmelding.

Hoop dat het binnenkort opgelost is.

Er wordt hard gewerkt aan het oplossen van de problemen.

Piet, is dat ook bij een 1e huwelijk/relatie of alleen als het gaat om meerdere huwelijken/relaties?

als je nu een scheiding wil doorvoeren, krijg ik die optie niet. sterker nog, ook de huwelijksdatum "verdwijnt"

eerder had ik het probleem dat ik relaties niet kon verbreken, maar dat lijkt nu opgelost

geni dus met problemen op dezelfde dag dat google met zijn censsur begonnen is, ik de mogelijkheid van google kreeg aangeboden mijn "privacy" beter te waarborgen en ggogle steeds bleef crashen terwijl dat anders nooit gebeurt.
allemaal toeval natuurlijk.

Mogelijk niet helemaal. Voor het tonen van de kaart werd een oude library gebruikt die niet meer door Google wordt ondersteund. Die is vervangen, maar die library ondersteunde ook een hoop andere functionaliteit en daar zijn nu dus problemen mee. Die problemen worden nu gemeld en dan probeert Geni ze op te lossen (wat soms weer tot nieuwe problemen aanleiding geeft).
Intussen zouden er weer wat van de problemen opgelost moeten zijn.

is al gemeld dat het niet meer mogelijk is om informatie op te voeren of te wijzigen bij bronnen? of in ieder geval niet bij bronnen die via een Record Match of Smart Match zijn aangemaakt. is nogal irritant, omdat ik bij Record Matches vaak zelf nog correcties doorvoer op onvolledige of niet kloppende informatie, maar dat kan nu dus niet. en dus komt er nu onvolledige of incorrecte informatie in de bronvermeldingen terecht, wat me juist niet de bedoeling lijkt...

Showing 2791-2820 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion