ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 241-270 of 3461 posts

Effen los boompje maken en haar dan koppelen aan de nieuwe ouders en loskoppelen van de oude? Wel handig om er dan ook een record aan te plakken zodat het duidelijk is :-)

een gewone gebruiker kan geen los boompje meer maken, dat is juist het probleem... alleen curatoren kunnen dat, dacht ik, oplossen.

Een los boompje moet toch altijd kunnen? Mar, in elk geval, geef me effen de juiste ouders door voor Brantsen en dan los ik het wel op!

Je kunt alleen ontkoppelen als beide profielen aan de big tree verbonden blijven en dat is juist in veel gevallen het probleem.

Zoals ik net even apart schreef, Jeannette, ik denk dat het te maken moet hebben met het onderscheid PRO- en basisabonnement. Het zou handig zijn indien een PRO-gebruiker kon bevestigen of hij/zij wél een los boompje kan hanteren. Maar, in ieder geval, ik help graag met koppelen/ontkoppelen. Ik heb zélf een "fake profile" waaraan ik een aantal "N.N." profielen heb staan waar ik losse boompjes kan starten wanneer dat moet (ook al vermlijd ik dat hard). Eenmaal een écht profiel aan zo'n N.N. gekoppeld, ontkoppel ik meteen en kan ik verder.

Wat ik doe is al ik info heb die ik hier wil plaatsen, maar nog niet de juist plek in de big tree heb is dat ik het koppel aan een verre familie lid en daarna los koppel. Je doet het eerst fout, maar daarna herstel je het. Hier door ontstaat een los boompje.Het los koppelen doe je voor dat de verf droog is. Wacht dus niet te lang met los koppelen of verbreken van de relatie.

Sorry, dat is niet het antwoord. Het antwoord is ja, ik kan ontkoppelen van relaties, maar alleen binnen zo veel uur nadat ik een nieuw profiel aangemaakt hebt. Hierdoor creëer ik een los boompje. Maar volgens mij is dat niet omdat ik een pro account heb.

wist niet dat de tijdfactor een rol zou spelen. Wat ik hierboven schreef bleek namelijk ook niet waar, zelfs als beide uiteinden aan de bigtree gekoppeld zijn, kan ik niet ontkoppelen. Maar misschien speelt het een rol dat ik er te lang mee gewacht heb, zal dat eens uitproberen. Misschien ook is er een verschil tussen basic user en PRO, niet onwaarschijnlijk.

Ik heb geprobeerd snel te ontkoppelen, maar dat lukt een basic users dus ook niet. De tijdfactor is niet van toepassing bij mij, dus...

Een nieuw fenomeen voor mij:

Ik werk sinds vanmorgen samen met een nieuwe gebruiker en wist die vrij snel in de bigtree te krijgen door wat profielen toe te voegen, o.a. zijn overgrootouders. Dus dacht ik: logischer dat hij die zelf beheert en ik stuur een suggestie daartoe met de knoppen rechtsboven het profiel. En toen kreeg ik de mededeling:
U heeft geen toestemming om een beheer verzoek te versturen aan deze persoon.
Nu kan het zijn dat ik per ongeluk niet hem maar zijn gelijknamige overleden vader het voorstel stuurde, maar die krijg je toch niet te zien in dat vakje over beheer? Vreemd, lijkt me onwaarschijnlijk dat hij me geblokkeerd heeft, want daarvoor was geen enkele aanleiding.

Ik heb inmiddels ontdekt wat er fout ging, ik had ook zijn tweede naam moeten gebruiken om de goede te vinden. Hoe meer profielen in geni zullen komen, hoe belangrijker precieze naamgevinden worden, dat blijkt, want er bleek ook een andere gebruiker met dezelfde naam, alleen niet een tweede voornaam.

Kan iemand de verbinding verbreken tussen Adriana Stam en Sijgje Steeds. Deze dames zijn de echtgenoten van Jan de Groot, maar niet van elkaar.

Hoe kan ik iemand uitnodigen voor Geni die niet in mijn familie zit? Dus gewoon een nieuwe, waarvan ik naam en email-adres heb? Ik kan het niet vinden op de pagina.

George J. Homs
of een andere curator, kunnen jullie me met bovenstaande helpen?

Private User,
Normaal stuur je die persoon een verzoek. Of misschien kan je eerst proberen een collaboratie verzoek te sturen. Als dat niet lukt heb ik geen idee.

Private User,
Ik zie alleen dat Jan was getrouwd eerst met Sijgje en dan met Adriana. Sijgje en Adriana zijn niet getrouwd met elkaar. Heb je het probleem zelf opgelost?

Vreemd toch dat je iemand van buiten niet kunt uitnodigen. Inmiddels heb ik telefonisch contact met hem gehad en bleek hij geen belangstelling, maar ik dacht dat het ook via Geni kon. Maar dat is dus alleen mogelijk voor personen die al een profiel hebben...

Private User Het probleem is opgelost, alleen zover ik weet heb ik het niet zelf gedaan. Bedankt dat jij er na gekeken hebt. En hartelijke dank voor het oplossen van het probleem wie of wat of hoe het ook gedaan is.

Wie kan mij helpen met het volgende probleem;
Bij het invoeren van nieuwe gegevens aan de stamboom krijg ik sinds kort de geboortedata en trouwdata e.d. er niet meer bij vermeld. Ook als ik dag, maand bij een jaartal wil voegen verdwijnen alle gegevens, dus het jaartal ook, terwijl het door mij zelf aan de stamboom is toegevoegd. Een systeemprobleem misschien !

Jilles Pieter Kozijn ik heb hetzelfde probleem ervaren en het door gegeven aan Geni, even uitloggen en opnieuw inloggen is een tijdelijke oplossing.

betreffende Maarten Hoogendam
kan iemand het huwelijk met Jansje Zonneveld verwijderen: zij was echtgenote van zijn vader (ook Maarten)

en ook betreffende Trijntje Hoogendam moet het huwelijk met Maarten Hoogendam verwijderd worden (hij was haar zoon)

Help with manager that doesn't respond/live/etc. RE: Thomas Eugene Kreun started 7-16-2009. On 8-19-2012 I sent a request to the manager of a profile, Thomas Kreun, has never responded or updated these profiles.

My 4th great grandmother is Lammertje Aartse Kreunen 1764 - 1807. It is hard to continue with the Kreunen branches if they are locked up or private!!! I don't think my best answer is to add additional mates to each profile in order to continue. This seems like a very messy situation for all if I continue to do so. If nothing else, please add me onto these profiles as manager so that I can continue with the Kreunen branches. Thank you.

I walked up Kreunen branch a few generations. I saw duplicates that are public which can be merged by you. To easily set up merges which are side-by-side you go to 'Tree View' and click 'more'. From the dropdown that appears you'll see 'resolve duplicates'. You just follow the instructions. You're a Geni Pro and can completethis kind of public profile duplicates.

Lammertje's duplicate husband was a zombie and not private. I merged it with its public duplicate for you.

Since you write perfect English of the two discussions below, private profiles and 'zombies', will probably be suitable for your other problems. There are more Curators monitoring them :-).

http://www.geni.com/discussions/142109?msg=995804,
http://www.geni.com/discussions/142108?msg=996031

P.S. - A cuator would have to be a manager of a profile before he/she could add add another manager to it. We would then either have to request to be a manager oe add a duplicate, merge it and then ask you to be a manager. This is therefore no solution.

Thank you Ann. I hope to be able to use your instructions, later. All I know is that "private" profiles are a pain when it doesn't appear to be a reason for them being private. I don't know too much about the in's & out's of this system. Just like to enter when I find new/additional information.

Nou niet meer, Ko. IK had er gisteren ook. Zal weer gewoon wat tijdelijks geweest zijn :-)

Geachte curator, Ik heb een probleem met dubbele vermelding van verwanten in mijn stamboom en die krijg ik zelf niet meer samengevoegd of verwijderd. Een beetje mis gegaan dus. Wilt u eens kijken,of dit op te lossen is. Alvast vriendelijk dank.
Philippus Ludovicus Josephus van Lom 1689-1756.

Hoy Jilles, ik zie inderdaad dat de profielen in een kringloop zitten. En, meteen zie ik geen profielen voor de voorouders van Philippus. Ik din elders dat de ouders van Philippus het koppel Bernardus van Lom / Anna van Gutshoven zouden zijn. En, de ouders van die Bernardus zouden dan weer zijn Gerard van Lom / Maria Malliony. Kan dit kloppen?
Indien ja, dan lijkt me best dat ik eerst snel die twee extra generaties inbreng, en dan Philippus correct koppel. Ik geef dan het beheer van die profielen natuurlijk onmiddellijk aan je door.
Zeg me wat, en ik doe het meteen.

George, helemaal correct.
Jilles.

Het zou nou OK moeten zijn, Jilles. Wat Roermond betreft, ik denk dat we in de komende maanden eindelijk de transcripties van de parochieregisters in een online database gaan krijgen! Ik zit met ongeduld te wachten (ik heb me blindgestaard op de microfilms!). Vermoedelijk ook nuttig voor de van Lom's, niet?

Showing 241-270 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion