ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 181-210 of 3461 posts

Ik heb een probleem met Jacob Leendertsz Gordijn
Ik mag de foute ouders (willem Floris x margaretha nanningdsdr) niet verwijderen.

zo goed ?

Fred, bedankt voor de snelle hulp! Ik had Job op dit probleem attent gemaakt, vandaar dat ik me er even mee bemoei.
Er is nog een probleem met die Willem Florisz: gezien zijn patroniem is het erg onwaarschijnlijk dat hij de zoon van Leendert Joppen is. Maar waar hij wel thuishoort, zou ik ook niet weten.

Fred,

Ja, dank je

vaak is het zo als hier, dat je de goede ouders wel kunt weghalen en dat moet je dan gewoon doen. Daarna kun je dan door op de overgebleven foute ouders te klikken in het rolmenu weer de verkeerde ouders vervangen door de goede ouders!

ok, dank voor de uitleg

Willem Florisz heet geen Gordijn maar van Noort en zijn vrouw heeft wel een achternaam namelijk van Bentvelsen, zij zijn hier op de verkeerde plaats gezet, ze staan er al op de goede plaats, namelijk als ouders van Maria Willemsdr van Noort, de echtgenote van Jacob Leendertsz Gordijn!!!

ik heb ze verplaatst en samengevoegd, probleem lijkt mij nu definitief opgelost.

Fred,

Nogmaals hartelijk bedankt.
Ik heb intussen de nodige boom en data conflicten opgelost in dat deel van de boom, n.a.v. een mailtje van Alfons Verstraeten die daar ook tegen een fout was aangelopen.
Ik weet niet precies wat er gebeurt is, van een deel van de betrokken profielen ben ik de enige beheerder, maar de gegevens kloppen niet met de informatie die ik heb. Misschien is er ooit iets fout gegaan bij de problemen die Geni had (veel van die profielen had ik al lang geleden ingevoerd). De fouten die ik nu gezien heb heb ik gecorrigeerd, maar mogelijk is er nog meer mis.

Dat is het probleem met een samenwerkingssite als Geni, er blijkt toch te weinig sociale controle te zijn en een gebrek aan wijzigingsinformatie die gestuurd wordt aan de beheerders van veel profielen.

Private User,
gedaan door Fred

http://www.geni.com/family-tree/index/6000000026936764892

Het lukt me niet een tree view te krijgen van dit profiel, maar de suggestie een 'Bug report' te plaatsen kan niet als basic gebruiker. Dus wie lost het dan op?

Jeannette, mij lukt het wel
Het zou dus een tijdelijk probleem geweest kunnen zijn of een probleem specifiek voor jou.

Probeer het nog eens en als je nog een andere browser hebt probeer het dan daar eens mee. Lukt het dan nog niet probeer dan je brower cache is te legen.

Laat even het resultaat weten

Ook zijn vader kan ik niet in treeview zien, wel zijn moeder, dus dan moet het niet aan mijn pc liggen, want het zijn alleen maar die twee profielen die problemen geven.

Willem Winkelman

Het probleem zit denk ik bij dit profiel, dat bij mij in treeview drie deels over elkaar heen vallende plaatjes laat zien.

Ok, ik zag het nu ook.
Is het nu verholpen?
(Willem was zijn eigen echtgenoot)

ja, het ziet er weer normaal uit, bedankt!

http://www.geni.com/merge/compare/6000000009305964108?return=duplic...

weer het probleem dat ik geen tree kon zien. Heb verschillende kunnen samenvoegen, met hier ging het fout. Weet niet wat het probleem is.

Hij is zijn eigen echtgenoot

Bij het profiel staat van beide Jacobus Johannes Oomis staat
Husband Of ... and Jacobus Johannes Oomis

Of op een andere manier:
Als je met de cursor de naam naast de foto aanwijst, dan kan je onderin het scherm ook de link naar het profiel zien en dat is bij beide: Jacobus Johannes Oomis

kun jij het oplossen? ik kan als basic geen 'bug report' plaatsen.

ik denk dat ik het nu goed heb opgelost. Ik heb een relatie gewist en dat hielp.

De relatie verwijderen moet helpen.
Of er verder dan nog iets niet goed is, is lastiger te bepalen.
Ik weet niet wat dat gedeeltelijke herstel verder nog voor gevolgen heeft (of heeft gehad)

Al voor de tweede dag kan ik bij het invoeren van nieuwe profielen via tree view niet de plaatsnamen invullen via de 'automatische piloot'. Er verschijnen geen keuzes en wat ik invul blijft niet hangen, tenzij ik het doe door de volledige velden te gebruiken. Gek genoeg kan ik de namen vervolgens wel vinden en invullen als ik het profiel eenmaal heb ingevoerd.
Hebben anderen hier ook last van?

Yeps, Jeannette.
De enige manier is om het profiel eerst te creëren en op te slaan, en het vervolgens opnieuw te openen en dan de plaatsnamen in the geven. Dan werkt het wel.
Hopelijk iets van voorbijgaande aard :-)

Via een andere discussie heeft GENI met trots aangekondigd dat namen nu in allerlei talen kunnen komen te staan. Ik zie het voordeel niet en ondervind, net als jij Private User nu alleen maar meer hinder. Hoop dat het nog verbetert, maar ze zijn duidelijk aan het hannessen met nieuwe toepassingen. Maar waar dienen die voor? Ik kan nu bijvoorbeeld bij invoer via treeview alleen een veld met achternaam vullen, maar de jaartallen moet ik later apart doen, net als eerder de plaatsnamen. Ook zo makkelijk.... Zal kijken of ik de plaatsnamen nu weer direct kan invoeren, hoop het maar.

http://www.geni.com/discussions/141587?msg=972385

ik ben eerlijk gezegd helemaal niet enthousiast over de presentatie, want de letterkes worden alleen maar petieteriger... Je moet goeie ogen hebben om geni te gebruiken. :-)

Ik begrijp nu dat de nieuwe tool vooral handig is voor invoer met andere lettertekens, zoals hebreeuws, russisch, etc.

Ik krijg bij nieuwe invoer via de treeview aan de lopende band signalen dat er een match is, bij een zelfs wel 72x, maar dat blijkt steeds niet te kloppen. Is dat een gevolg van de vernieuwingen ?
Voorbeeld: Thomas Thomassen

Geeft deze bij anderen ook zoveel matches die niet kloppen?

Ik weet niet of iedereen de utileg inzake de nieuwigheden heeft gezien? Ik moest er ook naar vragen - maar uiteindelijk staat het op de Geni blog: http://www.geni.com/blog/new-on-geni-multilingual-profiles-386125.html.
De vernieuwing werd reeds sinds een week of drie door Geni met de curatoren besproken. Er is wat gesleuteld aan de oorspronkelijek opzet, en heel waarschijnlijk dat er nog wat verbeteringen zullen komen.
Maar, het is inderdaad bedoeld om uiteindelijk een weerspiegeling te hebben van een profiel in functie van de taal van de gebruiker. Op die manier hoef je dus nooit meer "Willem Alexander, King of the Netherlands" te zien, maar gewoon "Willem Alexander, koning der Nederlanden".
We gaan er dus allen wat werk aan hebben om dit goed te zetten - ten minste voor de profielen die internationaal relevant zijn en die in het verleden systematisch door mensen in het Engels of wat dan ook werden neergezet (i.p.v. het Nederlands).
Over de voorbije 24 uur zijn er nogal wat "bugs" gerapporteerd door curatoren, dus neem maar aan dat - indien je probleempjes ziet - dat die op dit moment worden weggewerkt. Dus, even geduld.

Showing 181-210 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion