ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 3271-3300 of 3461 posts

Tnx, controles uitgevoerd. Lijkt goed te gaan

Gelukkig, er zijn nog steeds allerlei problemen, maar er zijn intussen al wel wat zaken opgelost.
Ik zou blij zijn als ze eens wat beter zouden testen voordat ze een verandering doorvoeren.

Intussen zijn er weer een aantal problemen opgelost (helaas de performance problemen nog niet)
Verder is er nu een legenda beschikbaar voor het stamboom scherm (via het vraagteken)
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000207279165821&size=large
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000207279074834&size=large

Dag, dit profiel is bij mij maar gedeeltelijk zichtbaar en wijzigen is niet mogelijk. [Albert Florent Joseph Prisse, Baron Hij staat ook bij zijn zoon als beheerder van profiel (??) Privacy lijkt mij niet aan de orde 1778-1858. Heeft ook een wikipedia pagina.

Henricus het is een gebruiker. Ik heb het profiel gerapporteerd (had je ook zelf kunnen doen). Het zal wel een paar dagen duren, maar het zou weer een openbaar profiel moeten worden.

Job Waterreus : Ik word steeds groter bewonderaar(ster) van de programmeurs van geni, want iedere keer toch weer een stukje mooier en beter. Zag net door toeval die stamboom-performance-aanpassingen: heel professioneel, heel functioneel en heel gebruikers-prettig, dus: ik blijf nieuwe profielen zoeken, invoeren, verbeteren, wijzigen, aanvullen waar ook maar ik die in die hele grote boom kan vinden, plukken, eten, of rustig laten hangen. Die fruitboom mag in mijn tuin, ik kom nergens aan voordat het nodig is....

En nu, efkes later, mijn eerste 'pretest'-ervaring? Ik heb hem op 'Night-Shift gezet, dus met donkere achtergrond, lekkerder aan mijn lichte ogen en, dat vond ik prettig, rustiger kleur van de profiel-typen blauw = roze = geel. Dat kun je waarschijnlijk ook zelf weer instellen, hoe donker of licht wil je het hebben, werk je in de tropenzon buiten of tijdens een kouwe hagelbui binnen, maar dat ga ik nog ondervinden...

Cornelis van Dorp

Cornelis Van Dorp's profiel is bijgewerkt. patroniem
ongeveer een uur geleden · bekijk
Patroniem. Hoe kan dit? En wie doet dit? Geni team?

George Louis Leonardus Maria Brouwers dat heb je zelf gedaan, het is een waarde uit het andere profiel dat je samengevoegd hebt. Na het samenvoegen moet je de data conflicten oplossen en eventueel nog andere fouten verbeteren.

George Louis Leonardus Maria Brouwers

Cornelis van Dorp

Heeft nu vanochtend nog steeds de conflicten vanuit de sources, plus de middle name is nog steeds niet verwijderd.

Kijk er even naar svp anders blijft dat waarschijnlijk lange tijd staan.
Dit is waarom na samenvoegingen het belangrijk is om het profiel na te lopen op conflicten en fouten.

Het is gen kritiek George zie het als samenwerking om de tree schoon te houden van fouten en conflicten.

Krijntje van Hoogteilingen

Graag mijn handelingen van 20 en 30 minuten geleden terugdraaien

George Louis Leonardus Maria Brouwers ik heb de samenvoeging ongedaan gemaakt, de rest moet je zelf nalopen.

Over dat 'PATroniemen-PRObleem' van even hierboven : Dat KAN ook te maken hebben met de TAAL waarin een gebruiker bij voorkeur werkt. Voeg je bijvoorbeeld een profiel samen met namen in de NEDERLANDSE toepassing met een die is gemaakt/ontwikkeld in de zgn. DEFAULT = dus Engelse/Amerikaanse taalgebruik, dan BLIJVEN beide bij samenvoeging toch in de profiel-performance-pagina staan. Je kunt dat controleren door te controleren of je in die situatie ook onder de 'kop' van zijn/haar pagina ook die andere taalvarianten nog tegenkomt. Ik knutsel meestal net zolang totdat er nog maar een duidelijke naam-titel overblijft....

En over dat PATRONYMEN-veld misschien voor wie nog niet zo lang in Geni werkt ook nuttig te weten. Dat bestaat nog niet super-lang, dus diegenen die al vanaf 2008 hier hun voorouders op dit platform documenteerden, zetten dat patronym = verwijzing naar de naam van de vader vrijwel altijd in het eerste veld, terwijl het ANNO NU in het tweede veld thuishoort...

Andersom horen voornamen en roepnaam dus niet in het patroniem veld.
Daar de overige voornamen vermelden is ook onhandig omdat niet alle gebruikers dat veld zien (zie https://www.geni.com/account_settings/name_preferences)
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000207368341823&size=large

Hou er rekening mee dat Geni namen van achter naar voor vergelijkt over de kortste lengte.
Jan Willem en Jan zijn dus NIET overeenkomstig. Net zo min als van der Plas en Plas, van der
Maar Plas en van der Plas komen dus wel overeen, net zo als Willem Jan en Jan

Voor patroniemen is dat vergelijken van achter naar voor dus lastig, want jan, Jans, Janszn en Janszoon zijn dus allemaal verschillend.

Zet je het patroniem in het voornaam veld dan heb je ook een nog een extra probleem, want als 1 profiel wel een patroniem noemt en het andere profiel niet dan is er dus nooit een overeenkomst, terwijl dat dan wel het het geval is als het patroniem in het patroniem veld staat.

Unknown Profile

Graag verwijderen dat hij een zoon heeft

George Louis Leonardus Maria Brouwers, gedaan
(of eigenlijk zoon naar moeder met unknown gesleept)

Gerrit Johannes Adrianus van Dorp

heeft niet als vader Klaas Pieterse; is een onecht kind. Graag Klaas Pieterse verwijderen als vader

George Louis Leonardus Maria Brouwers als je een partner voor zijn moeder toevoegt, dan kan je op het relatie tabblad van hem de juiste ouders kiezen.

Dit is precies hetzelfde als gisteren (betrof dezelfde zoon), ik zal deze nogmaals naar moeder met onbekende partner slepen

Maarten,

Bedankt, de zoon had een anderfe naam

Volgens werkt de GENI SEARCH functie niet ...
Klopt dit?

Private User het helpt om een voorbeeld te geven. Bedoel je het personen zoekscherm? Dan loop je het risico dat je per ongeluk nog een extra selectie actief hebt. Het kan helpen om eerst het formulier te wissen en het dan nog een keer te proberen.
www.geni.com/media/proxy?media_id=6000000207584341844&size=large

sorrie, ik bedoelde inderdaad dat zoekscherm

https://www.geni.com/search

Het werkt nu wel, ws was er iets blijven hangen

Ik heb hier een heleboel van in mijn inconsistensies:
Annetjen Lamberts

Geni berekend een ongeveer voor geboorte. Waar ze dat jaartal vandaan halen weet ik niet, want trouwdatum is in 1655, geboorte kind in 1666. Haar man is geboren in 1635. Dus hoezo doen ze een estimated in 1661? Als ik hem ververs veranderd het ook niet

Elletien Ayssens
Fenneyn Jansen

Lambert Rotgers
is al helemaal raar. Estimated birth ligt na overlijden

Maarten Alexander Brandts Buijs ik weet niet precies waar Geni naar kijkt, maar als je dit soort dingen ziet is er vaak ergens in de buurt een profiel met niet kloppende gegevens (bijvoorbeeld een datum zonder eeuw of met de verkeerde eeuw). Soms zie je ook een gebeurtenis op de tijdlijn die niet klopt (vooral bij profielen die lang geleden zijn ingevoerd, want die werden soms overschreven met gegevens van een ander profiel zonder alle gebeurtenissen te verwijderen van het oude profiel)

Open vraag?
Hoe met geen antwoord te krijgen?

Bericht:
[U heef XXX verzocht om het profiel van YYY aan te passen.]

Ik heb nu 32 van deze verzoeken meer dan een maand open staan (naaar ongeveer 11 beheerders) en na ong 3 weken een bericht gestuurd om dit op te lossen, maar tot nu toe geen respoce.

Wat kan ik meer doen om die samenvoegingen goed af te werken.

Groeten Johan.

Johan Schippers als het om inactieve beheerders gaat, dan kan je ze als zodanig melden (via Acties menu). Geni probeert dan een extra beheerder te vinden. Als dat lukt, kan je die extra beheerder een berichtje sturen.
Als de beheerder wel actief is, maar niet reageert, kan je kijken of er een gebruiker te vinden is in de familiegroep van het betreffende profiel (die mag zo'n profiel ook aanpassen)

Als je een specifiek voorbeeld geeft, kan ik kijken of ik nog wat anders kan verzinnen, maar soms is er gewoon niets aan te doen en moet je hopen dat het later ooit op te lossen valt (bijvoorbeeld omdat er een nieuwe gebruiker bijkomt in de familiegroep of omdat het profiel openbaar gemaakt mag worden)

Bedankt Job voor je uitleg.
Ik zal nog wat geduld uitoefenen en evt inactieven zoeken.

Showing 3271-3300 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion