ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 3001-3030 of 3461 posts

Helena Catharina Bosch (Helena Catharina Bosch) en Petrus Wilhelmus Broux (Petrus Wilhelmus Broux) waren niet met elkaar getrouwd.

Ik ben beheerder van alle profielen die mij met de eene of de andere verinden. Nochtans kan ik de relatie tussen hen niet ongedaan maken, omdat dit de boom zou splitsen.

Kan iemand daarmee helpen?

Jacques Ghijsen verbinding verbroken, maar wel met het verzoek om bij profielen zo veel mogelijk ook bronnen of bronvermeldingen op te nemen.

volgens mij is deze merge niet goed uitgevoerd door Mark
graag weer losmaken

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=85116182490

Private User gedaan.

en Mark heeft hem gisteren dus nog een keer gemerged
terwijl de geboortedata duidelijk tientallen jaren verschillen.

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=85120168350

als het dan moet, wil je het profiel dan op slot zetten?

m.vr.gr.
koos grupstra

zie akte
BS Overlijden met Jan Gaukes Wagenaar
Overledene
Jan Gaukes Wagenaar
Geslacht
Man
Leeftijd
40 jaar
diversen
gehuwd
Vader
Gauke Wagenaar
Moeder
Elske Johannes Blaauwwykel
Gebeurtenis
Overlijden
Datum
21-09-1855
Gebeurtenisplaats
Smallingerland
Documenttype
BS Overlijden
Erfgoedinstelling
AlleFriezen
Plaats instelling
Leeuwarden
Collectiegebied
Friesland
Archief
30-33
Registratienummer
3012
Aktenummer
0120
Registratiedatum
21-09-1855
Akteplaats
Smallingerland
Collectie
Archiefnaam: Burgerlijke Stand Smallingerland - Tresoar, Bron: boek, Deel: 3012, Periode: 1855
Boek
Overlijdensregister 1855-1858

Private User gedaan en Mark een berichtje gestuurd.

Hoe gaat Geni om met het invullen in een profiel van de geboortedatum; wanneer de doopdatum bekend is en de geboortedatum niet?

1. Zet men in het vak Geboortedatum “Exact” en een “v” in het vakje Ongeveer met de bekend zijnde doopdatum of
2. zet men in het vak Geboortedatum “Voor” met de bekend zijnde doopdatum.

Zelf wordt er door mij gewerkt volgens 1 en heb met anderen een discussie dat het volgens 2 moet zijn

George Louis Leonardus Maria Brouwers 1 heeft de voorkeur, tenzij men zeker is van 2. Er wordt vaak gedoopt op de geboortedag (is wel afhankelijk van het geloof).

Geni gebruikt helaas methode 2 bij het overnemen van gegevens uit datarecords en dat is dus soms niet goed.

Geni rekent bij het vergelijken van datums met ongeveer als een tijdsperiode van plus of min 5 jaar, dus dat is hier ook niet erg handig. Als de werkelijke geboortedatum bekend is (staat soms vermeld bij de doopgegevens) dan die ook graag invullen.

Job,

Bedankt

Private User voor is echt voor, dus wat Geni doet klopt niet. Zeker bij RK dopen is de doop vaak op de dag van de geboorte en is dus voor niet correct. Er komen soms ook volwassenen dopen voor, dus wees altijd voorzichtig met het invullen van een geboortedatum.
Verder was er niet altijd een kerk van het juiste geloof in de geboorteplaats of was de kerk in een andere plaats dichterbij of was er een andere reden om uit te wijken naar een andere kerk, dus neem ook niet altijd aan dat de geboorte- en doopplaats wel hetzelfde zullen zijn.

Wat ik vaak invul is maand en jaar, geen dag.
Tenzij doop op de eerste van de maand, is dan de geboortedatum meestal wel correct

Verschillen delen van het land gingen er soms ook anders mee om en ook de periode maakt soms verschil, maar je moet altijd wat voorzichtig zijn om een geboortegegevens af te leiden uit de doopgegevens.

Het is jammer dat Geni er niet beter mee omgaat en bijvoorbeeld geen doopdatums toont bij het op volgorde zetten van de kinderen.

Mike Stangel

I think, mister GENI, that this is a TYPICAL issue for our countries in the lower part of Europe for in OUR country you can distinguish many different branches of only already the DUTCH CHRISTIAN churces... That's why WE would like to have the possibility to see/read/write also the dates of BAPTISM on the PROFILE-page directly.

Would it be possible to make some sort of 'uitzondering' for the specific circumstances in the Netherlands?

Thanks for reading this, for I have problems with it tooo...

Aanvullend op deze discussie:
Ik heb met Scott Arthur Steadman contact gehad over GEDCOM import tekortkomingen en hier ook vernoemd dat de CHR aanduiding welke gebruikt word voor dopen niet ingevuld word in het dopen van Geni.
Hier komt de GEDCOM aanduiding BPAM.
Daarom komen de doop gegevens welke igeimporteerd worden alleen in de tijds tab.

Er is inderdaad een verschil tussen baptism en christening in GEDCOM, en Geni weet niet goed hoe daar mee om te gaan

is er een probleem in GENI waardoor het samenvoegen van profielen mislukt? Ik probeer
Alberdiena Smit
en
Alberdiena Smit
en dat mislukt
haar partner idem dit ,,,??

Ja er is een algemeen probleem met het samenvoegen.
Aangezien het weekend is ben ik bang dat we er wel een behoorlijk tijdje last van zullen houden.

Het algemene probleem met het samenvoegen lijkt verholpen. Graag wel alles even extra goed controleren.

In reactie op Job of doop een gebeurtenis is voor de geboorte.

Je gaat uit dat voor automatisch betekend ook op een andere dag. Voor is gewoon voor. En het kan ook enkele uren of minuten er voor zijn.

Geni software laat het jammer genoeg niet toe dat de geboortedatum op het uur nauwkeurig genoteerd kan worden. Terwijl de burgerlijke stand het geboorte uur wel genoteerd heeft.

Het blijft een feit dat de geboorte plaats vindt voor de doop.

Ja voor is echt voor. Maar de logica dat voor ook automatisch een dag eerder is dat is wel een stap te veel voor mij.

Jan Pieter Sprok

In dit profiel staat man van en vader van. Dit is fout want Johannes Pieter is maar 2 maanden oud geworden

Graag oplossen

George Louis Leonardus Maria Brouwers zo te zien zijn er 2 profielen met elkaar verward.
Johannes Pieter is overleden op 12 januari 1848 te Loenen en was toen 77 jaar oud. Zo te zien moet er dus nog een profiel aangemaakt worden voor zijn naamgenoot(zijn zoon) die in 1843 is overleden..

Job,

“Zo te zien moet er dus nog een profiel aangemaakt worden voor zijn naamgenoot (zijn zoon) die in 1843 is overleden.”
Was reeds aanwezig; zie Jan Pieter Sprock

Er waren/ zijn in deze boom https://www.geni.com/family-tree/index/6000000007272882282 een aantal vraagstukken die om een oplossing vroegen en ben daarom begonnen met een aantal bronnen aan te brengen. O.a. heeft Pieternella Hagendoorn twee echtgenoten, waarvan Johannes Peter Sprock 1771-1848 de juiste is. Johannes Pieter (Jan) 1843 moet hier weg. Oorzaak is m.i. de aantekening dat hij gehuwd is.
Overigens werd dit profiel Jan Pieter Sprok in eerste instantie anders gepresenteerd. Heb, omdat het geboortejaar 1774 Amsterdam, waarmee DIT profiel begon en waarvan geen bron te vinden is, n.a.v. https://hdl.handle.net/21.12124/5F4204FBF2D742BA88E3A641A5369794 gewijzigd in ca 28-09-1843.
Zeer waarschijnlijk is naar aanleiding van door mij aangebrachte wijzigingen o.a. het volgende probleem ontstaan:
Jan Pieter Sprok
Jan Pieter Sprock
2 profielen met dezelfde datums doch afwijkende naam met de aantekening dat m.i. 3357 weg moet. Samenvoegen?
Ben waarschijnlijk te voortvarend geweest en onterechte handelingen verricht? Excuses.

George Louis Leonardus Maria Brouwers er is een overlijdensakte waaruit blijkt dat hij in ongeveer 1774 geboren is en in 1848 is overleden, verder is er een overlijdensakte van zijn zoon voor 1843, dus ik snap het probleem niet. De Jan Pieter die gehuwd is is dus geboren ongeveer 1774 en overleden 1848, zijn zoon is overleden 1843. Dat kan je toch gewoon zelf regelen.

over de samenvoeg-problemen van vorige weekend wil ik nog zeggen:

Het loopt weer en nu 'als een zonnetje', dus daar heb ik een klein beetje ongemak best wel voor over. Iedere keer weer ben ik onder de indruk wat die ICT-ers in California ontwikkelen om dit WERELD-platform NOG betrouwbaarder, nog sneller en nog leuker te maken. Hulde aan het team van Mike Stangel want dat mag toch ook wel eens gezegd. Overigens, voor wie dat denkt, ik ben geen 'kennis, vriend of wat voor intimus' ook van de CEO van Geni en zal hem dus nooit 'Mike' noemen... Maar omdat ik ooit als ingenieuze ook het programmeren moest leren en dus wel weet hoe veel krimp dat kost voor het echt zonder storingen werkt, ben ik toch iedere keer weer onder de indruk.

Job,
Zie door de bomen het bos niet meer.

1. Naar aanleiding van door mij aangebrachte wijzigingen zijn o.a. de volgende 2 profielen ontstaan/zichtbaar geworden:
Jan Pieter Sprok
Jan Pieter Sprock
Kan ik om te beginnen deze twee profielen samenvoegen?
Om vervolgens je te vragen in het ontstane profiel Pieternella Hagendoorn als echtgenote te verwijderen

2 Jan Pieter Sprok
Jan Pieter Sprok
Je schrijft dat hij in ongeveer 1774 geboren is en in 1848 is overleden. Moet 1774 niet 1771 zijn?

LGeorge Louis Leonardus Maria Brouwers aat maar even. Ik hoop er morgen even naar te kijken.

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=85185200600

Job,
Waarschijnlijk moet deze samenvoeging ongedaan worden gemaakt en vervolgens de volgenden samengeoegd

Jan Pieter Sprok
Jan Pieter Sprok

George Louis Leonardus Maria Brouwers ik heb wat aangepast. Er loopt zo te zien nog een GEDCOM import dus hou er rekening mee dat als je samenvoegingen uitvoert er mogelijk nieuwe profielen zullen worden geïmporteerd.
Er zijn ook nog wel wat conflicten. Ik heb alleen opgelost wat ik zo snel kon vinden.

Showing 3001-3030 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion