ATTENTIE: Curators, help mij met dit probleem/deze problemen !

Started by Fred Bergman on Thursday, June 30, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 2971-3000 of 3461 posts

Maarten,

Uit wikipedia is niet te herleiden wie haar ouders zijn.

Johanna Bertha Vincent

Lopende treematch; graag oplossen

George Louis Leonardus Maria Brouwers, uit haar profiel hier op Geni is dat wel te herleiden, zie de eerste link

Johanna Bertha Vincent was een onjuiste tree match, weggehaald

Maarten,

Bedankt

Evert Sjoerds Visser

Er is geen enkele record voor een huwelijk tussen Evert Visser en Antje Roelfs Hars
Dit komt qua tijdlijn ook niet overeen.
Antje krijgt in 1825 een kind, daarna geen record meer gevonden. Haar man komt te overlijden in 1834
Evert Visser zijn echtgenote komt te overlijden in 1845, hijzelf in 1849, daar staat als echtgenote: Antje Roelfs Veenstra (van wie ik ook niets kan vinden verder)

Graag huwelijk tussen Evert Sjoerds Visser en Antje Roelfs Hars verwijderen

Bovenstaande graag negeren. Het is wel correct!

Bruidegom: Evert Sjoerds Visser; leeftijd: 44 jaar; beroep: scheepstimmermanskn. , zoon van Sjoerd Jelles en Jeltje Boustes
Bruid: Antje Roelfs Venema, geboren te Nietap (Roden) op 05-11-1796; leeftijd: 49; beroep: arbeidster; woonplaats: Leek , dochter van Roelof Hartz en Renskien Wiegers, beroep: arbeidster .
NB: doopdatum bruidegom: 13-09-1801; doopplaats bruidegom: Leek; weduwnaar Anna Elisabet Los; weduwe Jan Pieters Oosting; vader bruidegom overleden; moeder bruidegom overleden; vader bruid overleden.

Maarten Alexander Brandts Buijs (en anderen), het is over het algemeen handiger om profiel linkjes te plakken dan om profielnamen te noemen (er kunnen meer profielen met dezelfde naam zijn)

Ik gaf de link naar Evert toch?

Ja, dat klopt, maar verder noemde je een aantal profielen zonder link.

Sorry voor de onduidelijkheid, dat was info rechtstreeks uit akten van de burgerlijke stand. Het bewijs dat Evert wel degelijk met mevrouw Hars/Venema was gehuwd. Ik deed kopieer/plak

Snap het. Maar in dit deel van de boom waren een aantal profielen met namen die op elkaar lijken en dan is het gemakkelijk vergissen en bij linkjes is dat minder het geval. hier hoefde ik uiteindelijk niets te doen, dus maakte het niet uit. Het was dus meer een algemeen verzoek om bij het verwijzen naar profielen zo veel mogelijk linkjes te gebruiken.

Loop steeds vaker tegen problemen aan omdat beheerders reeds lange tijd niet actief zijn en waarvan o.a. geen mailadres bekend is. Fouten in stambomen kunnen daardoor niet worden opgelost. Er zijn nogal wat beheerders die een blauwe maandag met geni bezig zijn geweest en het vervolgens laten afweten .

George Louis Leonardus Maria Brouwers bekend probleem. Er is helaas geen goede oplossing. Meld een dergelijke beheerder als inactief en hoop dat er een vervanger gevonden kan worden.

Soms kan het helpen om wat toevoegingen en samenvoegingen iets hoger in de boom te doen in de buurt van zo'n probleem profiel zodat daardoor zo'n profiel binnen de familiegroep van een wel actieve beheerder gaat vallen.

Private

Door mij zijn per ongeluk verkerde ouders toegevoegd Graag verwijderen

George Louis Leonardus Maria Brouwers gedaan. Graag goed controleren, terugdraaien is lang niet altijd foutloos.

Job,

Het is niet gelukt. E staan nog steeds als ouders van Frans de Roy van Zuidewijn: Alphons Jan Maria Grasveld en Margareta Maria Theodora Teeuwen die weg moeten en dat is ook het geval bij:
Private

George

George Louis Leonardus Maria Brouwers gedaan. Je hebt ze zelf toegevoegd, dus je had ze ook zelf weer kunnen verwijderen.

George (en ook andere gebruikers) voer s.v.p. geen profielen op met zo weinig informatie.
Graag tenminste 1 (evt. geschatte) datum of datum range. Een locatie kan ook helpen.
En s.v.p. ook een bronvermelding.
De gegevens zijn gemeenschappelijk dus er komen heel vaak verschillende gegevens voor voor dezelfde persoon en zonder bronnen is het extra lastig om conflicten op te lossen.

Ter info:

Nieuwe naamregels

Kinderen mogen vanaf 2024 zowel de achternaam van de vader (a) als die van de moeder (b) krijgen of een combinatie daarvan (dus a, b, a b of b a)
Als die kinderen weer kinderen krijgen dan mogen die ook weer maximaal 2 achternamen krijgen waarbij gekozen kan worden uit de achternamen van de betreffende ouders en hun eigen achternamen (dus 10 opties).
Als het oudste kind op of na 1 jan 2016 is geboren kunnen de ouders tot 1 jan 2025 met terugwerkende kracht hun kinderen nog een dubbele achternaam geven. De gekozen volgorde geldt dan voor alle kinderen van dezelfde ouders.
Als ouders in 2024 een kind krijgen en al een kind hebben dat voor 2016 is geboren, dan kunnen ze hun kinderen geen dubbele achternaam meer geven.

Job
Maakt het allemaal een beetje meer ingewikkeld.
Laat het allemaal maar gewoon biij 1 achternaam dat is voor iedereen het meest eenvoudige

Gelukkig nieuwjaar

Job

Jij ook de beste wensen voor 2024

ook van mij

een goed en gezond nieuwjaar,
de beste wensen

Dat iedereen een goed nieuwjaar mag hebben en allemaal bedankt voor de hulp in het voorbije jaar

Wat jij net zegt, George, geldt ook voor mij: DANK-JULLIE-WEL voor alle vertrouwen dat jullie iedere keer weer stellen in wat ik doe, beoog, soms juist NIET doe, maar vooral: voor wat ik zo graag zou willen ondersteunen met dit platform:

VREDE...VEILIGHEID.....VRIENDSCHAP....VREUGDE...& -last-not-least-...VOORSPOED voor alle wereld-burgers! Niet alleen nu en voortaan, maar misschien meer nog in de herinnering van de nabestaanden van hen, die er ineens al weer niet meer blijken te zijn....!

Want dat is m.i. het enige wat wij, Geni-lees-wereld-burgers, schepelingen, simpele schepsels dus, vooral in hun eigen domeinen kunnen VOOR-doen & uit-DRAGEN!

Iedereen hier een gelukkig 2024 toegewenst!

...sorry, ik bedoel niet voor-DOEN, hoewel spieken en overschrijven van huiswerk mag bij deze juf ALTIJD en GRAAG, voor-zover nodig om zelf te leren VOOR-LEVEN --uhh, dus niet voor-LEZEN, want voor-GE-lezen zijn de meeste Westerse kindjes allang dankzij mooie bibliotheken en non-beduimelde boekskes...

Laatste toediening van mijn receptuur, want voor nieuwjaarswensen hadden we -toch Job?- nog geen aparte discussie-snelweg-retour-ticket...

https://www.tiktok.com/@abdo888.nl/video/7289061072550579489

Deze is wat 'politieker' van aard en oorsprong, maar deze Dries is een van mijn 'frientjes', of liever 'Voor-Levers'. Ik heb ooit namelijk een mooie speech voor hem mogen schrijven (toen hij goeverneur was) en hem mogen 'inwerken' bij de start van die functie over hoe 't miljeu er in onze provincie toen voor stond... en dat was niet best!

Showing 2971-3000 of 3461 posts

Create a free account or login to participate in this discussion