Wereldcongres Genealogie en Heraldiek - 24-28/09/2012 - Maastricht

Started by George J. Homs on Friday, April 29, 2011
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 16 posts
Private User
5/2/2011 at 9:31 AM

Ik heb er een project-pagina van gemaakt, zodat we elkaar kunnen blijven informeren.

8/29/2012 at 12:08 PM

Binnen enkele weekjes is het zover. Ik las vandaag dat Willem-Alexander, King of the Netherlands het gebeuren opluistert met een toespraak?
Hier een link naar een parallel gebeuren... http://congress2012.info/famillement_26_september
Jamer dat er niet bij kan zijn. Is iemand van plan deel te nemen? Trouwens, ik vraag me af of iemand van Geni zélf ernaar toekomt ;-)

Private
8/29/2012 at 12:25 PM

Ik niet, vrees er allemaal zure genealogen tegen te komen zoals Fred en jij.
Je weet wel mensen zonder humor... ;-)

Private User
8/29/2012 at 12:35 PM

Als mijn gezondheid het toelaat, wilde ik initiatiefnemer zijn van een bijeenkomst iets noordelijker -'s-Hertogenbosch ligt tussen Amsterdam-Schiphol en Maastricht en de trein stopt er regelmatig--om geni-vrienden eens de gelegenheid te geven uit te wisselen over de bijdrage van dit platform aan onze studie naar historie en ontwikkeling van onze eigen geschiedenissen. Misschien kan dat nog wel, eind september, als we het niet te ingewikkeld maken en een openbare horeca-ruimte kiezen waar iedereen komt/gaat en niet al te ver van het station. Reacties welkom, want dan moet ik al wel eens mijn licht opsteken. En een klein gezelschap kan ik ook in mijn eigen contreien ontvangen, maar dan heb ik het over een grouppie van niet meer dan twintig.

8/29/2012 at 12:44 PM

Wow, 20 mensen. Dás een hoop koekjes en koffiekopjes... ;-)

Private User
8/29/2012 at 12:47 PM

Zure genealogen, koekjes ? Waar ? LOL

Private
8/29/2012 at 12:50 PM

Zure genealogen, zoete koekjes of zoute krakelingen?

Private User
8/29/2012 at 2:30 PM

Kunnen we ook Moorkoppen krijgen met heeeel veel slagroom erin ?

Private
8/29/2012 at 3:46 PM

:-) dacht meer aan Bossche bollen..... yummie... wel lekker! vergeten we de zure genealogen zoals George en Fred vanzelf... ;-)

Private User
8/29/2012 at 10:13 PM

Dimitri Schouten ik woon naast het NS-station en bakkerij Jan de GROOT -de enige echte Bossche bollen-leverancier- woont om de hoek, ongeveer naast de 'Draak' van Julien DONY -zit ook in geni ergens, zoek naar de architect- en kan ik dus zelf tussendoor laten belopen door een koerier voor verse slagroom. De horeca-functie is dus het probleem niet, want als de koffiekopje te vies zijn om te weten of jij de vorige was die er uit dronk, staat er in mijn keuken een masjien die het gwoon weer opkuist en als dat te lang duurt, duw ik je een afwasborstel tussen de knuisten en zoek ik een onverlaat die nog weeet wat de functie van een 'theedoek' is en hopla, er kan / mag / zal weer gedronken worden. Dus, het enige dat me zou weerhouden is mijn eigen lijf, dat momenteel wat in de contramine is beland. Ik heb een tamelijk groot huis met kantoorverdieping kunnen scoren toen de prijzen nog net niet ploften en weer kelderden-- en bij mooi weer kan de tuin ook wel een handjevol kletskousen herbergen. Kortom, welkom als je beseft dat ik GEEN cafe heb, maar -samen met mijn lieve man Hein- gastvrijheid een van de hoogste ambities in het leven acht.... Ga allemaal vooral door met reacties geven, dan kan ik ondertussen nadenken of het haalbaar gaat blijken. En via google maps hebben nieuwsgierigen vast al wel uitgevogedl waar die rooie eigenwijze geni-kletskous haar domicilie dan ongeveer kan hebben gekozen. Welnu, met uitgeverij Uilenreef kom je er ook.

8/30/2012 at 10:31 AM

Famillement - 26 september 2012 - Maastricht
De genealogische en heraldische manifestatie op 26 september 2012 in Maastricht

Internationale congres voor genealogische en heraldische wetenschappen

Van 24 tot en met 28 september vindt in Maastricht het 30e Internationaal Congres voor Genealogische en Heraldische Wetenschappen plaats. Het 5-daagse congres heeft als thema Grenzen in genealogie en heraldiek en zal worden bezocht door honderden deelnemers uit binnen- en buitenland. De organisatie van deze editie van het internationale congres ligt in handen van de Nederlandse Genealogische Vereniging (NGV) en het Centraal Bureau voor Genealogie (CBG). De opening van het congres (op 24 september) zal worden bijgewoond door Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje.

Publieksmanifestatie Famillement

Het congres is aanleiding om op woensdag 26 september in Maastricht het zogenaamde Famillement te organiseren. Dit is een gratis toegankelijke genealogische en heraldische publieksmanifestatie in het gebouw van het Regionaal Historisch Centrum Limburg (RHCL) en de Bonbonnière. De publieksruimte van het RHCL en de Bonbonnière worden gebruikt voor het plaatsen van stands van een 40-tal exposanten en in het auditorium zullen de hele dag verschillende lezingen gehouden worden. Daarnaast is er in de Bonbonnière een antiquarenbeurs, worden er rondleidingen door het RHCL gegeven, zijn er exposities en is er een heraldische stadswandeling.

Onder de exposanten bevindt zich een keur aan relevante nationale en internationale instellingen, verenigingen en stichtingen (zie deelnemerslijst). Ook Coret Genealogie zal met een stand aanwezig zijn! Daarnaast zijn er ook heraldisch kunstenaars, uitgevers, boekhandelaren en antiquaren aanwezig. In verband met het internationale thema zullen ook organisaties uit de omringende landen aanwezig zijn. Het voor bezoekers gratis Famillement heeft voor zowel gevorderden als beginners op het terein van familiegeschiedenis veel te bieden.

De organisatie van het Famillement is in handen van het Limburgs Geschied- en Oudheidkundig Genootschap (LGOG), het RHCL, Maastricht Antiquarion Book & Print Fair (MABP), de NGV en het CBG. Meer informatie vindt u op de congres website.

Private User
8/30/2012 at 10:51 AM

dat lijkt me zeer de moeite waard! Zet jij -of Sjors- ook een Engelse vertaling van je overzichtje op het International Dutch Portal? Misschien zijn er mensen 'toevallig' in Nederland en dan is het natuurlijk de 'omweg' waard. Is er ook een GENI-bijdrage en zo ja, wie gaat dat vertegenwoordigen? Ben benieuwd, maar jammer genoeg kleine kans dat ikzelf al fit genoeg ben voor zo'n uitstapje. Maar... we doen ons best en mijn uitnodiging voor persoonlijke kennismaking tussen actieve geni-gebruikers blijft toch wel gestand, dat kan altijd nog.

Private User
8/30/2012 at 9:43 PM

Het meest recente programma voor het FAMILLE-MENT leest U hier:
* http://congress2012.info/famillement_26_september

en de DEELNEMERS-lijst vindt U hier:
* http://congress2012.info/page/downloads/Deelnemers_Famillement.pdf

Private User
8/30/2012 at 9:46 PM

p.s. Ook diverse DUITSE Bronnen-verschaffers, daar hebben we er in GENI nog VEEL TE WEINIG van! Misschien kunnen we een aparte discussie openen waar belangstellenden voor bezoek aan het Famille-ment zich kunnen melden, eventueel voor car-pooling? Ik start de draad wel, dan rijden jullie gewoon effe lang den Bosch... :-)

Private User
8/30/2012 at 9:54 PM

http://www.geni.com/discussions/104507?msg=765922

Als iedereen eventuele belangstelling voor bezoek aan of informatie achteraf over het Famille-ment op woensdag 26 september 2012 meldt op deze discussie-draad, komt er vast wel een geni-netwerkje 'op de touwen' om de samenwerking te kunnen intensiveren, opleuken of waar ook maar de behoeften liggen...

Showing all 16 posts

Create a free account or login to participate in this discussion