Gustaf Wasa

Started by Svante Julius on Saturday, June 23, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing all 17 posts

Förvaltare för Gustav Vasa,

Jag kontaktar dig om den här profilen: King of Sweden Gustaf Eriksson Vasa Får fram att Jag är ättling Till Gustaf Wasa.Han är förfader inte kusin i tredje led,Undra var det kommer ifrån uppenbart fel uppgift..Såg att släktforskaren Per Andersson håller på med en bok om Wasaättlingar. 3000 sidor i tre band,förmodar att man kanske är med där.Per Andersson skev böcker om Lång från Längared och Läng från Slätthög och Gränna.Även dessa är intressanta läsning.Fins på Stockholms genologiska förening i

Med vänliga hälsningar,

Svante Martin Julius

P.S. Räknade Gustaf Wasa mar min 9 anfader.

Hej Svante!

Gratulerar. Alla Per Andersson hittat som ättllngar ska ha fått ett brev. Har du det kommer du med i boken.

Vänligen

Bror Irgens

PS jag själv är ättling till hans farmor

Enligt Geni.com är jag också ättling via Karl Frankelin och Märta Lenck.

Eftersom jag inte sett till något brev antar jag att den kopplingen är ifrågasatt?

Tack för Ditt besked
.Ska bli kul att berätta detta för syskon och kusiner .Samt syskon barn och Deras barn.
Brevet kommer nog .Kenneth .Ha tålamod. Och ett brev vore ju lättare att visa upp .till att börja med. Sedan får man visa Sambandet i Geni .Kallas att vara pedagogisk tror jag! Vår käre anfader var väl ingen stor sådan Som Han for fram med kreti och pleti.Hiiiiii!!!!

Jag kontaktade Per Andersson och fram till Beata Undenia hade han forskat, men efter det var vi tydligen på en gren han inte hunnit kolla ännu, så det skulle nog inte hinna komma med i boken.

Han skulle dock titta på det efter publiceringen.

jag är med ättling på två håll, dels via Magnus.

Då är vi släkt troligen på flera håll.Kram Nästkusin!
Hälsningar svante

ja, mitt är via Magnus , och det där står i elgenstierna bla. så det är jag säker även det andra med eketrä

Hej Kenneth och Åsa

Finns det något publiceringsdatum för boken? Kan vara så att vi kommer med i nästa omgång.Då ska väl alla grenar vara kollade.
hälsningar
Svante

jag bryr mig inte, jag vet bara att min finns med i elgenstierna.

nej, det du nämnde kenneth, tror jag inte är ifråga satt, ta kontakt med eva Löfgren , som har samma anor. eller anders köhler.

Hej
Yttligare nästkusiner allså.
Svante

Har fortfarande inte fått brev om bokenHar dock sett den på nätet.Utgår från att uppgifterna i Geni är felaktiga.Ska gå till genologiska föreningen och se om dom fått böckerna.Just nu är det sommarstängt.Så jag avvaktar.Enligt Geni ska jag vara ättling i nioende led..Och tittar man vidare på Gustafs farmors släkt kommer man ner till Jon Stamfar för Rickbyätten.Som levde på 1000-talet.Rickby ligger nära Arlanda flygplats

som sagt mit står med i elgenstierna , Svante , framförallt Magnus j´koppling till behmer , via hans dotter dotter , a kontakt med birger Bergenholtz om hans namn är bekant.

Kenneth. , ta kontakt med eva Löfgren och anders Köhler, som båda är ättlingar, anders.kohler@tele2.se tror jag, finns även på Facebook.

Även Jag har dubbla kopplingar till Gustaf Wasa. Sjunde anfader.Samt genom ingift i X antal led,Håller mig till Den första varianten.Blir för komplicerat att lägga in båda vägarna.
Boken ska visst börja distribueras i slutet av Augusti,Får se om dom kommer.Var inne på Pers sida.Och tittade i efternamnsregistret.Står mitt efternamn under J,Två gånger.Kan bero på dubbla släktskapet.Klockan är sen. Ska krypa i säng,Ha det gott alla kusiner ,Sysslingar med flera,

Showing all 17 posts

Create a free account or login to participate in this discussion