Prinsesse Cecilie Blanka Knudsdatter af Danmark - Vad är detta för dumheter?

Started by Amir* Mohamed Sherif on Tuesday, June 12, 2018
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 8 posts
6/12/2018 at 2:17 PM

Cecilia Knudsdotter har aldrig varit gift med St Erik (Erik Jedvardsson).
Snälla nån - ordna upp detta!

6/12/2018 at 2:39 PM

Det har jeg bedt om 25.04. uten at noe har skjedd.

6/12/2018 at 2:46 PM

Hej Gunhild - bra! Nu måste något hända. Detta är ett övergrepp på både de aktuella släktlinjerna och på Nordisk Historia! Vad härnäst? Kim Jong Un är gift med Ivanka Trump?

Private User
6/12/2018 at 11:56 PM

Guðbjörn Ívar Kjartansson mener at Jarl Erik og St. Erik er samme person: https://www.geni.com/merge/view?revision_id=71871807600

Har reversert denne mergen, men normalt gjøre jeg ingenting når ord som dumheter, idioti mm brukes istedenfor faglige referanser. Noen andre får rydde opp videre.

6/13/2018 at 6:06 AM

Hej och tack för meddelandet. Men den tidigare kopplingen var verkligen "Dumheter" i ordets rätta betydelse (jag använde aldrig ordet i"dioti" och anklagade ingen specifik person). Hursomhelst, så är barnen och släktlinjerna från både Knud IV och St Erik inte småpotatis, utan dessa är en gemensam Nordisk angelägenhet. Det finns överhuvudtaget ingen sådan koppling mellan dessa två - för oss Nordbor och Nordisk historia - mycket viktiga och centrala personer. Det finns andra observatörer som har hört av sig direkt till mig sedan igår och berättat att de i flera månader har försökt få till en korrigering, utan att något har hänt - och ingen curator eller förvaltare skulle ha reagerat. Tack iallafall för att du har justerat detta, det var bra gjort! Herr Kjartansson får ha vilka personliga åsikter han vill, det är inte mitt problem. Problemet uppstår när det blir fel och St Erik plötsligt blir måg till Knud den Helige.
Mvh Amir

Private User
6/13/2018 at 10:54 AM

Nu måste även denna fixas, har ju dubbla föräldrapar!
Katarina Eriksdotter

Föräldrar

King Eric Jedvardsson of Sweden, IX
Queen Kristina Björnsdotter of Sweden

6/16/2018 at 6:57 AM

Misstänker att dessa felaktiga uppgifter kommer från någon på Acressty.I villket fall som helst borde detta åtgärdas.Eftersom det är historieförfalskning,Tyvärr sitter det användare och lägger in dessa felaktiga profiler.Dom gör inte detta av illvillja.Utan av oförmåga att vara källkritiska,Samt bristande erfarenhet av seriös forskning.Jag håller med Amir med flera.

6/17/2018 at 9:49 AM

Hej Svante, hej alla - nej någon illvilja finns inte, och misstag kan man göra. Men vikten av att vara källkritisk som du säger och "Petimeter" intill minsta detalj, kan inte och ska inte undervärderas. Historia, och i detta fall Nordisk historia, är ju en värdefull guldgruva för oss alla för att förstå vår samtid och kanske även i viss mån, vår framtid. Länge fanns det en ideologi att inte personer, kungar, drottningar med flera spelade "någon roll" - det var "breda skeenden" som var viktiga. Nu för tiden så ser vi mer och mer att det finns en annan historiesyn, där man kombinerar persongalleriet med större händelser och processer. Jag tror att det är viktigt. Alla dessa personer fanns i verkligheten - tanken är svindlande (inte minst som de ingår i min egna släkthistoria). Nu finns de inte mer och är borta för all tid. Men även de har klivit upp på morgonen, sett solen, lekt med sina barn, uträttat sin yrken och bestyr, älskat och hatat, krigat och samarbetat. Ena dagen är man född, man vänder bara huvudet åt ena eller andra hållet så har det plötsligt gått 10, 20 eller 30 år och vips är man omgiven av barn och barnbarn. Sen är man borta - för all tid. Men att man har definitivt funnits - det är då säkert! Viktigt då för kommande generationer att detaljerna stämmer och att rätt person är kopplad till rätt person, allt släktleden stämmer. Med eller utan stora eller små aktiviteter under levnaden.
mvh
Amir

Showing all 8 posts

Create a free account or login to participate in this discussion