Sven Mårtensson Bucht - @Sven Mårtensson Bucht - Ryhdän Sukuseura ry

Started by Lauri Einari Yrjönpoika Terho on Tuesday, January 2, 2018
Showing all 4 posts
1/2/2018 at 10:30 PM

Meillä Tammelassa toimii Ryhdän Sukuseura ry niminen sukuseura, jonka kantaisä on Sven Martinpoika Bucht. Hän sai läänityksenä vuonna 1606 autiotilan Tammelan Kalliosta. Tila on siirtynyt isältä pojalle tähän päivään asti. Sven oli Ruotsin armeijan majoitusmestari. Haluaisimme teidät ylläpitäjat myöskin yhteistyöhön sukuseuramme kanssa. Yhteystietomme löytyvät kotisivuiltamme.

1/2/2018 at 11:21 PM

Mielelläni osallistun. Olen kaivellut esille arkistoista kaikkea mahdollista, mikä koskee Sven Buchtia. Ollen kaivanut esille myös hänen tyttärensä Kerstinin/Kirstin tuomiokirjoja etdiessäni vinkkiä hänen äidistään. Kirstin äitiä ei vain ole mainittu nimeltä, joten Svenin puoliso odottaa vielä identifiointiaan.
Mikä olisi sopiva yhteistyötarve tai -tapa, millä voisimme kaikki yhdessä tuoda valoa Sven Buchtin elämän vaiheisiin?

Private User
1/3/2018 at 12:29 AM

Olisikohan syytä perustaa Svenin ympärille tai oikeastaan Bucht-suvun oma projekti Geniin? Sukuseurahan on kerännyt jo paljon sukutietoutta. Sitä voitaisiin myös koota Genin projektiin ja täydentää yhteisöllisesti. Tämä voisi olla vuorovaikutteisempi ja dynaamisempi tapa kuin esim. melko staattiset www-sivut, esim. http://tammelanbuchtsuku.net.

Olen kohtuullisen tuore Genin käyttäjä, joten en osaa sanoa, mitä kaikkea projektin perustamiseen liittyy ja miten sitä koordinoidaan, mutta olen huomannut joillakin sukuseuroilla olevan omia projekteja.

1/4/2018 at 9:55 AM

En ole itse näitä lisäillyt, enkä tarkistanutkaan, mutta osaako joku vahvistaa tämän polun?

Sven Mårtensson Bucht is your 9th great grandfather.
You
→ Ilmi Kari
your mother → Johan Fredrik Jousi
her father → Carl Johan Jussberg
his father → Anna Lena Henriksdotter Jussberg
his mother → Henrik Wilhelminpoika Labbart
her father → Anna Stina Thauvonius
his mother → Abraham Jonae Thauvonius
her father → Jonas Johansson Thauvonius
his father → Elisabet Kristersdotter Agricola
his mother → Kerstin Svensdotter Bucht
her mother → Sven Mårtensson Bucht
her father

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion