Jon Haftoresson Raud - Er dette samme person?

Started by Karin Gullhav on Monday, June 27, 2016
Problem with this page?

Participants:

Showing all 12 posts
6/27/2016 at 5:44 PM

Birgitta Knutsdatter Folkunge L. har blitt lagt til som Jon Haftoressons kone, som mor til Private som kanskje skal være den samme som Katarina Jonsdatter Rose, til Sudrheim

Det kan se ut som Birgitta Knutsdatter Folkunge L. og Birgitta Knutsdotter (Torgils Knutssons ätt) har ulike foreldre, eller at de har sitt opphav i ulike kilder der de navnes ulikt. (Jeg tror det siste, men har ingen kilder utover det som er vedlagt)

Er det noen med litt bedre kilder enn de anetavlene og kildene som er lagt til på Jon Haftoresson Raud sin profil for å si om dette er den samme Birgitta Knutsdotter, eller om de er ulike?

https://www.geni.com/merge/compare/6000000010850771795

6/27/2016 at 5:51 PM

Den siste "merge"-linken fungerte dårlig. Her er de hver for seg.

Birgitta Knutsdatter Folkunge L. Birgitta Knutsdotter Magnusson, (Torgils Knutssons ätt)

Birgitta Knutsdotter (Torgils Knutssons ätt) Birgitta Knutsdotter Magnusson, (Torgils Knutssons ätt)

Private User
6/28/2016 at 8:01 AM

It seems like Katarina are just a theoretical profile based on an assumption that Jon Haftoresson Raud and Birgitta Knutsdotter (Torgils Knutssons ätt) wasn't the parents to Brynjulv Jonsson Sudreim, and that instead, their daughter Katarina was the mother to him, thus, married to someone named Jon, and another assumtion that this Jon was the same as Jon d.y. Brynjulvsson Roos Bolt. You will see this son also appears twice in the tree now, once as a sibling to Katarina, and once as her son.

Private User
6/28/2016 at 9:56 AM

Are there any proof at all that this profile in just this set up line have existed at all? Katarina Jonsdatter Rose, til Sudrheim

There is no proof what so ever that Katarina Jonsdotter never existed. The Bolt family is a different family.
Somebody has read those old books that has massive errors on this matter. People just do not know which book to believe. I believe the original documents that shows the true members of Jon Havtoressons and Birgitta Knutsdotters family members. I have studied this matter over 20 years and I think I have read all those medieval documents.

...ever existed.

10/20/2016 at 9:28 AM

Hej alla ! Jag skriver från Riddarhusets text om den adliga ätten Roos af Hjelmsäter , nr 51 : Jon Hafthorsson , gift före 1350 m. Birgitta Knutsdotter , död 1395 på Huseby , dotter av lagmannen , först i Värmland , sedan i Västergötland , riddaren och riksrådet Knut Magnusson ( lejon ) och Cecilia Röriksdotter ( griphuvud ) (ett av barnen :Brynjulf Jonsson )

10/24/2016 at 9:37 AM

Birgitta Knutsdotter is according to documents ( my post Oct. 20 ) my 15th Great Grandmother and her husband, my Great Grandfather BUT now he is my 18th Great Uncle........ I don`t know why Jon Haftoresson is not My G. GF anymore. I will be so grateful if someone who knows more about all this mess could please help / Anneli

Private User
10/24/2016 at 9:57 AM

Birgitta Knutsdotter (Torgils Knutssons ätt) är min 21tjugoförsta Ggm, men här på Geni kan saker och ting snabbt ändras i vissa av de äldre leden, min väg till henne går via Sigrid Ivarsdotter Roos, men hon var gift med en Helge Sämundsson, någon trovärdig källa om ett annat gifte med en Thorgils Sæmundson tror jag blir svårt att uppbringa, så tids nog blir det säkert klippt för mig med. ; )

10/24/2016 at 1:05 PM

Birgitta Knutsdotter (Torgils Knutssons ätt) is your 8th great uncle's sister's husband's 8th great grandmother

11/24/2016 at 12:16 AM

Ulf Ingvar Gøte Martinsson : Det er vel nærliggende å anta at Thorgils Sæmundsson og Helge Sæmundsson er samme person ? Helge (betyr hellig) er en forkristnet utgave av det gml norske navnet Thorgils.

Private User
11/25/2016 at 7:23 AM

Ja Stein Aage, det är väl ett antagande man kan göra, men jag har mina starka tvivel som baserar sig främst på den kronologiska (o)ordningen, hade jag fått råda hade jag klippt bandet rakt av utan vidare. ; )

Showing all 12 posts

Create a free account or login to participate in this discussion