Duncan I, King of Scots - Beautiful! It should be no surprise that we are all related.

Started by Daniel Lee Richardson on Monday, May 9, 2016
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 31-47 of 47 posts

Vi har fyra olika led till den skotten inom min familj, två var på mina föräldrars sida, dessutom ett på min brors f.d frus sida och ett annat på min systers makes sida, det ger ett antal led varav ett av dem snuddar vid dig, därifrån är det inte svårt att stega sig vidare ned till just din profil, så tipset är att om du har någon i sidosläkten som är gift med en som har 5000 plus förfäder markerat så utgår du enklast därifrån för att komma vidare till andra profiler. I ditt fall var denna personen närmast dig Brita Catharina Bildt af Morlanda

Tyvärr är ju alla led bara temporära, efter ett par veckor är de borta, dvs, du måste klicka igen för att se om eller hur du är släkt, systemet här på Geni tappar ju bort syskonled uppåt ganska lätt, men om du tar "share this path" eller vad det nu heter på svenska, så kan du när du hittar sådana stegade profiler spara dem som anteckningar, klistar du in det i webbläsaren så ser du på nytt ledet, och kan enkelt stega om det om du vill.

Hej igen, Ulf :)

Stort TACK för denna fina beskrivning hur det funkar & går till. Jag skall testa detta & se om jag blir klok på det i praktiken. Det där med att Geni glömmer vilka man följer känner jag igen, det klickandet har jag fått göra många gånger, fast i det stora hela är jag mycket förtjust i sidan, som gett mig mycket intressant information & så tanken att bygga ett träd tillsammans & finna släktingar, om än avlägsna är fint, tycker jag...

Vänliga hälsningar/ P.A. i Lund

I stort sett kan du nästan alltid klicka dig fram till vem som helst, kolla in exemplet nedan med den nya engelska ministern...

https://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Rt-Hon-There...

Och här är farmorn hennes, så nu har jag kapat 5 färger till två.
https://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Amy-Brasier?...

Och för att poängtera, Geni hittade initialt inga band alls till ministern, så det är oftast sant att, "we are all related"!

My 26th GGF.

You



Ingen koppling hittades till Amy Margaret Brasier. →

Amy Margaret Brasier
your relative?

Rt Hon Theresa May, MP, PC Prime Minister is Per Anders Dencker's second cousin 9 times removed's wife's first cousin 7 times removed's husband's fourth cousin once removed!

https://www.geni.com/path/Per-Anders-Dencker+is+related+to+Rt-Hon-T...

my 28th great grandfather. Hello Cousins

He is my 25th Great Grandfather

"Duncan I, King of Scots is your 30th great grandfather."
Greetings from Finland!
Best, Kim

He is my 28th Great Grandfather. Coming down from my Gross family line

He is my 28th Great Grandfather. Coming down from my Gross family line

He is my 28th Great Grandfather. Coming down from my Gross family line

30th grandfather on my dads side

Duncan I, King of Scots is your 27th great grandfather.
........ maternal

My 29th great grandfather

Showing 31-47 of 47 posts

Create a free account or login to participate in this discussion