Anne Pedersdatter - Fejl Anne Pederdatter og families profiler

Started by Niels Jørgen Vestergaard on Tuesday, September 23, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 3 posts
9/23/2014 at 11:45 AM

Kære Simon Mikkelsen

Jeg skriver til dig for at fortælle dig, at du har indført flere fejl i din Anne Pedersdatter profil i Geni.
Denne profil er stort set en kopi af en profil, der eksisterede i Geni for et par år siden. Denne var konstrueret af nogle især nordmænd, der har familierelationer til en herredsfogedfamilie Peder Ibsen og hustru Anne Pedersdatter fra Vammen. Deres søn Jacob Pedersen blev grundlægger af en fornem præsteslægt i Norge. Disse administratorer, ja der var efterhånden 84 i alt, fik dette par flettet sammen med Peder Ibsen og hans hustru Anne Peders Fra Ribe. (Hun blev kaldt Anne Peders eller Anne Peder Ibsens af sit barnebarn Biskop Peder Jensen Hegelund i hans Almanakoptegnelser. Andre navne kendes ikke. Faderens navn var ganske sikkert ikke Peder)
Desuden blev denne Anne Peders koblet som datter en adelsfamilie i Sverige i Baatslægten. Det er den værste miskmask og fusk, jeg nogensinde har oplevet på Geni, og de er næsten umulig at udrydde.

Hvis du vil se min argumentation og kilder kan du find dem på Profilen: Anne Peders Fra Ribe.

Anne Peders fra Ribe og Anne Pedersdatter fra Vammen og den svenske Baat-slægt har ingen slægtsforbindelse til hinanden. Men ikke desto mindre har flere forsøgt at føre dem sammen. Og det er naturligvis en af grundene til, at jeg skriver til dig. Din Anne Pedersdatter kunne lynhurtigt blive flettet med Anne Peders Fra Ribes profil, som det er sket flere gange siden fejlene i Anne Peders Fra Ribes profil blev rettet. Og der ligger jo allerede 7 fejlagtige MyHeritage slægtssider parat til at blive overført til Geni. MyHeritage slægtssider er i øvrigt for fribyttere. Der er naturligvis også mange, der bruger dem, som arbejder seriøst. De har den fordel at enkeltpersoner kan styre dem. Men de har også den fejl at man kan skrive hvad som helst i deres egen sid uden at blive rettet. Jeg orker i hvert fald ikke at påvise fejlene (generelt). Jeg vil i løbet af et par timer kunne finde snesevis af fejl i dem. Man skal virkelig se sig for, hvis man henter information i dem. Dette gælder naturligvis oftest når profilerne vedrører personer før der er registreringer i Kirkebøger og Folketællingslister.

Altså familien Peder Ibsen og Anne Peders Fra Ribe og familien Peder Ibsen og Anne Pedersdatter fra Vammen og den svenske adelsslægt har ingen familiemæssig forbindelse.

Anne Peders Fra Ribe fik en datter Anne Pedersdatter. Hun blev gift med Jens Christensen Hegelund, Borgmester i Ribe og far til Biskop Peder Jensen Hegelund, og hun blev ikke gift med Thøger Jensen (Løvenbalk??) og Morten Mortensen Hvass.

I øvrigt havde Anne Pedersen fra Vammen heller ingen datter, der blev gift med Thøger Jensen (Løvenbalk??) og Morten Mortensen Hvass.

Jeg håber, at du vil være med til at rette fejlene. Jeg håber endda at du vil medvirke til at rette fejlene i datterens profil og tage et opgør med de 36 administratorer her. Ja jeg står også blandt administratorerne, helt uskyldig. Det er virkelig en fejl ved Geni, at hvis man tidligere har forsøgt at rette fejl, vil man også stå som administrator for nye fejl.

Mvh Niels Jørgen Vestergaard

Private User
9/23/2014 at 8:55 PM

I am Australian, descend from Blicher line. Please clarify this. Thank you.

Private User
9/23/2014 at 8:58 PM

I noticed Date of Birth of Parents did not calculate correctly. Intended to revisit & establish accuracy in short term time. This information came to me 4 days ago claiming to be correct but I doubt it

Showing all 3 posts

Create a free account or login to participate in this discussion