Knud Nielsen Brynild - Forfædre til Maren Knudsdatter Brynild f. c 1511

Started by Niels Jørgen Vestergaard on Wednesday, July 9, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 2 posts
7/9/2014 at 2:21 PM

Maren Brynild fc. 1480 hævdes her i Geni at være datter af Knud Pedersen Brynild og Maren Pedersdatter Bille. Knud Pedersen er således et ganske fremmeligt barn, da han er født c. 1475. Senere bliver Knud Pedersen gift med selv samme datter Maren Brynild fc. 1480, og de to bliver forældre til Maren Knudsdatter Brynild f. c 1511.

Maren Pedersdatter Bille fc. 1448 d. 1528 havde som sin eneste ægtemand Jacob Nielsen Lykke død 1541, så han overlever hende.

Det hævdes også at Knud Pedersen Brynilds forældre var Per Karlson Schancke og Bothilde Svalesdatter Smør.

Ifølge http://www.wikitree.com/genealogy/Schancke-Descendants-20 havde de to svenskere forældre kun et barn:

Per Karlsson Schancke ( m. Bothilda Svalesdatter Smør ) is the father of one child and the grandfather of one grandchild.
• Knud Pedersen (Schancke) Skanke (1460 - April 1, 1539) m. Dorthea Adelsten
• Karen Knutsdatter (Schanke) Skanke (1488 - September 18, 1578) m. Kristoffer Rustung

Selv navnet Knud Pedersen Brynild er et opdigtet navn for faderen til Maren Knudsdatter Brynild f. c 1511. Hendes far hed Knud Nielsen i flere kilder angivet som borgmester i Viborg.

Jeg har forsøgt at rette fejlene i Genis profiler angivet som Maren Knudsdatter Brynilds forfædre uden at det lykkedes at fjerne disse klart opdigtede adelige aner. Jeg har ændret Knud Pedersens navn til Knud Nielsen, som dog kun ændrer lidt ved det miskmask, som nogle administratorer har fornøjet sig med at indføre. Jeg får ikke adgang til at foretage mig yderligere.

Jeg fatter ikke at nogen kan finde glæde ved at opdigte fiktive tilknytninger til adelsslægter helt uden relation til deres slægt.

Jeg forventer at administratorerne retter fejlene. '

mvh. Niels Jørgen Vestergaard

Private User
7/9/2014 at 9:59 PM

Hvis du tar en till på datakonflikten så ser du at koblingene er ett resultat av en eller flere feilmerge, ikke research: http://www.geni.com/merge/resolve/6000000007980758416

Ikke løs datakonflikten da den trengs til å rekonstruere evt feil.

Showing all 2 posts

Create a free account or login to participate in this discussion