Bent u een nazaat van de MacAlpin Clan ?

Started by Enno Borgsteede on Sunday, June 1, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 61-77 of 77 posts

Kenneth I Mac Alpine, king of the Picts is Charmaine Carstens's 35th great grandfather

Some Clans do came from Clan MacAlpin. I am learning my Scottish History now. I will like to learn how to speak Scottish Galeic and Irish Galeic to. I am proud of my ancestries..

@Guillaume III de Hainaut, graaf van Holland is Breya Warnstaff's 22nd great grandfather!
@Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is Breya Warnstaff's 34th great grandfather!

Nice to meet you:)

Twee weken geleden is op de site van de NGV een bericht geplaatst met een Nederlands aanmeldadres:

http://www.ngv.nl/Nieuws/homepage.php?action=ListItem&ident=217...

Ik heb van Dick Baars vanmorgen een email gehad, waarin hij bevestigt dat het om alle afstammelingen gaat, en niet alleen langs mannelijke lijn. Rule B dus, voor mij.

Vanmiddag heb ik van Dick Baars bevestiging gekregen dat de stamreeks die ik had gemaild is geverifieerd. Aanmelden werkt dus.

Enno, loopt die stamreeks via Ada de Huntingdon, Countess of Holland
Dan zijn er nogal wat potentiele clanleden in Nederland!

Ada de Huntingdon, Countess of Holland is your 24th great grandmotherGuillaume III de Hainaut, graaf van Holland is your 19th great grandfather.Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is your 37th great grandfather.

Arie, nee, althans niet de reeks die ik heb gebruikt. Ada is wel een voormoeder van mij, maar Geni geeft bij mij zelf een andere reeks, waarvan ik even aanneem dat die de kortste is, en in die reeks komt zij niet voor.

Ik heb een Engelse voorouder, Francis Trye, of Hardwicke, die zelf wel van Ada afstamt, maar die via een andere route blijkbaar dichter bij Kenneth zit. En deze reeks is ook door Dick Baars geverifieerd.

Om het verschil even aan te geven: Ada is voor mij ook 24th great grandmother, net als voor Donna dus. Kenneth is bij mij echter 33rd, en niet 37th, zoals bij haar. Er worden dus via mijn Engelse voorouder 4 generaties ingehaald. Dat zou op een rare omweg bij Ada kunnen wijzen, of een pad waarin mensen vroeger kinderen kregen, waardoor je vanzelf meer generaties krijgt.

Er zullen denk ik inderdaan veel, heel veel, potentiele clanleden in Nederland zijn. Het aantal mensen dat hier serieus op ingaat is denk ik alleen vrij klein. Dick Baars schreef me dat ie zo'n 40 aanmeldingen had, en afgaand op wat ik hier en elders lees was deze Kenneth toch een soort Karel de Grote, voorvader van half Europa ongeveer, of meer.

Inmiddels heeft het aantal Nederlandse inschrijvingen de 70 gepasseerd. Iemand anders hier al aangemeld?

Enno Borgsteede

Hallo Enno,
Had ook positief bericht van Dick Baars en heb mijn dochter, kleindochter, zoon en mijzelf aangemeld

en ik heb me ook deze week aangemeld. De route via eerder genoemde Ada werd zonder problemen geaccepteerd door Dick Baars.
Inmiddels heb ik ontdekt, dat ik ook via Margaretha of Brabant (http://nl.wikipedia.org/wiki/Margaretha_van_Brabant_%28-1231%29) van Kenneth afstam, en misschien zijn er nog wel meer lijnen.
Dick Baars vertelde me dat hij voor zichzelf 17 lijnen naar Kenneth had gevonden

Hier op Geni zie ik altijd maar 1 lijn, maar ik weet dat er meer zijn. En hoeveel je er dan ziet hangt dan vooral af van de software die je hebt, en hoeveel takken je daarin hebt zitten dan. Als in PAF relaties bereken, dan krijg ik de waarschuwing dat er meer dan 100 paden zijn tussen mijzelf en prins Charles, dankzij een ooit geimporteerde VORSTEN.GED. Kenneth zat niet in dat bestand, en ik heb voor mijn eigen stamreeks maar beperkt uit Ancestry geimporteerd, maar ik twijfel er niet aan dat er een flink aantal paden is voor de meesten van ons.

een vluchtige telling met de hand leverde mij 13 lijnen naar Ada de Huntingdon op, en 4 naar Margareta van Brabant. En er zijn vast ook nog wel een aantal nog onontdekte paden

Ada de Huntingdon, Countess of Holland is your 23rd great grandmother.

Guillaume III de Hainaut, graaf van Holland is your 19th great grandfather.

Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is your 38th great grandfather.
Margareta van Brabant is your 21st great grandmother.

Ook ik blijk van een Mc Alpin af te stammen. Geni vertelt mij dit: Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is your 35th great grandfather. Maar ik stam van hem af via mijn moeders voorgeslacht. Groet van Recia.

Showing 61-77 of 77 posts

Create a free account or login to participate in this discussion