Bent u een nazaat van de MacAlpin Clan ?

Started by Enno Borgsteede on Sunday, June 1, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 31-60 of 77 posts

Fred,

Als je dubbelen hebt verwijderd en kan exporteren naar een gedcom, dan is Genealogica Grafica (http://www.genealogicagrafica.nl/) ook wel handig. Het kan vrij snel veel verschillende fouten vinden in gegevens. Het kan trouwens ook redelijke dubbele records vinden. Voor zover ik me kan herinneren biedt het echter geen of niet zo'n goede ondersteuning voor het samenvoegen van dubbelen.

Het lijkt erop dat de clansite het wat moeilijk heeft. Het lukt me ook niet om verbinding te krijgen.

Inderdaad is the site altijd druk. Volgens NGV kan
je kan registreren bij e-mail naar: wizad3@yahoo.com
Of ook info vragen aan de president van de society MC539@AOL.Com

Er moeten veel connecties zijn, Kenneth I is mijn: 27th great aunt's husband's fourth great uncle.
De nederlandse connecties zijn via de moeder van Dirk V graaf van Holland, Gertrude of Saxony-Billung.

Zie ook http://www.geni.com/projects/Nederlandse-afstammelingen-van-de-Brit... er zijn al een aantal profiels toegevoegd

De Engelstalige hebben geni project gemaakt, met een tekst welke waarschijnlijk letterlijk van de oorspronkelijke site af geplukt is. Maar jammer genoeg hebben ze niet het aanmeldingsdeel en welke personen ze zoeken. Het zou handig zijn als er een goede Nederlandse vertaling komt van die site om misverstanden te voorkomen.

Welk projekt is dat Private User? mischien kan ik voor de vertaling zorgen enz?

Het ging mij op de laatste opmerking welke achter de A, B en C staat op de roll call pagina. Ik heb een kopie gevonden en zet de link er van onder aan deze opmerking.. En deze pagina is exact de pagina waar deze discussie over gaat. Dus als van deze pagina waar de roll-call op gedaan wordt een vertaling kan komen, dan kunnen wij een antwoord geven wie exact opgeroepen wordt om zich te melden.
http://web.archive.org/web/20130915033238/http://macalpineclan.com/...

Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is my 37th Great Grandfather. The registration site is no longer available. I would have registered if you can tell me a site. Thank you. Theresa Schneider ( Vangheluwe, LaBelle, Langlois, etc...etc...etc...)

Kenneth I mac Alpine, King of the Picts is my 37th Great Grandfather. The registration site is no longer available. I would have registered if you can tell me a site. Thank you. Theresa Schneider ( Vangheluwe, LaBelle, Langlois, etc...etc...etc...)

regels:
Qualifying Rules

Rule A: I am of Scottish ancestry and bear the surname MacAlpine or a variant spelling thereof.

Rule B: I am the wife or a descendant of a person qualifying under Rule A.

Rule C: I am the spouse or an adopted child of a person qualifying under Rule A or Rule B.

of in het Nederlands:

kwalificatie Regels

Regel A: Ik ben van Schotse afkomst en draag de achternaam MacAlpine of een variant spelling daarvan.

Regel B: Ik ben de vrouw of een afstammeling van een persoon die in aanmerking komt volgens regel A.

Regel C: Ik ben de echtgenoot of een geadopteerd kind van een persoon die in aanmerking komt volgens regel A of B.

Rechtstreekse afstammelingen voldoen dus altijd aan B en eventueel aan A
Voor afstammelingen van geadopteerde kinderen is het ingewikkelder. Als een geadopteerd kind de achternaam MacAlpine heeft overgenomen dan valt dat kind onder regel A en voldoen afstammelingen daarvan ook.

Dus
a (a voldoet aan A) x b (b voldoet daardoor aan B)
mannelijk kind e (van a x b) voldoet aan A
vrouwelijk kind f (van a x b) voldoet aan B
geadopteerd kind g (van a x b) voldoet aan C (en eventueel aan A als achternaam van a overgenomen wordt)

b x c (c voldoet daardoor aan C)
kind h (van b x c) voldoet niet
geadopteerd kind i (van b x c) voldoet aan C

c x d (d voldoet niet)
kinderen voldoen niet

--------------------------------------------------------------------------------

een mannelijk kind j van e (regel A) voldoet aan regel A
een vrouwelijk kind k van e (regel A) voldoet aan regel B
een geadopteerd kind l van e (regel A) voldoet aan regel C

een kind m van f (regel B) voldoet aan regel B
een geadopteerd kind n van f (regel B)voldoet aan C

een kind o van g (regel C) voldoet niet
een kind p van g (regel A) wordt afgehandeld zoals kind e, f of g

kinderen van h (voldoet niet) voldoen niet

een kind q van i (regel C) voldoet niet

kinderen van j (regel A) worden afgehandeld zoals kind e, f of g

kinderen van k (regel B) worden afgehandeld zoals kinderen van f

Eh ... kind h van b x c is afstammeling van b en dus ook zelf weer b.

Of heb je een andere logica dan ik?

b voldoet aan regel B
Kinderen van iemand die onder regel A valt voldoen aan regel B, kinderen van b voldoen daar alleen aan als ze ook kinderen van a zijn

Bij descendant maakt het aantal generaties dat ertussen zit niet uit. Ik voldoe daardoor zelf gewoon aan regel B.

Als je maar even zoekt, dan zul je zien dan veel dingen gearchiveerd worden. Soms werkt dat in ons voordeel en soms niet. Maar gelukkig was de clan site belangrijk genoeg om te archiveren. Waarschijnlijk is voor de oorspronkelijke site betaald voor een maximale MB per maand en door de oproep kwamen ze te snel door dat MB en aantal bezoekers heen.

Maar om terug te komen op het ABC'tje. Het is wat ongelukkig verwoord en maar de normale clanregels zeggen dat je de achternaam dient te hebben en aan A dient te voldoen. En als je directe familie in 1ste of 2de graad ben van een Atje dan ben je via B of C ook lid van de Clan. Maar als je wil dat je kinderen tot de clan behoren, dan dien je wel je vaders of je groot-vaders achternaam aan te nemen en toestemming te krijgen van de clan leider om je familie toe te voegen aan de clan.
Nu wil de MacAlpin Clan zo veel mogelijk leden hebben, maar nog steeds zijn ze gehouden aan de Scotse clan regels.

Klinkt logisch, maar zoals de Engelsen zeggen is the proof of the pudding in the eating, en omdat de site weer on-line is, meld ik me gewoon aan. Zie ik hoop ik direct wat de reactie is.

Als het zo is als jij zegt, dus de naam dragen, dan wel direct met een naamdrager verbonden zijn, dan zal ik ze aanraden om het woord descendant te vervangen door een betere term, omdat descendant mij juridisch wel degelijk insluit. Verder krijg ik door de uitdrukking 'at large' de indruk dat ze graag veel inschrijvingen willen hebben.

En dat zullen ze weten ...

Theresa Louise Schneider (Vangheluwe)

Eochaid mac Áeda Find, Rí na Dál Riata
Eochaid mac Áeda Find, Rí na Dál Riata is Theresa Louise Schneider (Vangheluwe)'s 39th great grandfather!
Theresa Louise Schneider (Vangheluwe)
You → Mary Louise Vangheluwe (LaBelle)
your mother → Evangeline Marie LaBelle (Langlois)
her mother → Delphine Melina Langlois (Seguin)
her mother → Alexander Seguin
her father → Jean-Baptiste Séguin
his father → Archange Campau
his mother → Jean-Baptiste Campau / Campeau, II
her father → Jean-Baptiste Campeau
his father → Jeanne-Cécile Catin
his mother → Jeanne Brossard / Broussard
her mother → Isaac Urbain Broussard
her father → Mathurin de Brossard, I
his father → Gauthier Guillaume de Broussard, I
his father → Nicolas de Brossard
his father → Michel de Broussard
his father → Francois de Brossard
his father → Perrot de Brossard
his father → Jean de Brossard
his father → Gauthier de Brossard
his father → Noel Nicholas de Brossard
his father → Charles de Brossard
his father → Antoine de Brossard
his father → Charles de France, comte de Valois
his father → Philippe III le Hardi, roi de France
his father → Louis IX le Saint, roi de France
his father → Blanche de Castille, reine consort de France
his mother → Leonor de Inglaterra, reina consorte de Castilla
her mother → Henry II, King of England
her father → Matilda of England
his mother → Matilda of Scotland
her mother → Malcolm III, 'Canmore', King of Scots
her father → Duncan I, King of Scots
his father → Bethóc ingen Maíl Coluim meic Cináeda
his mother → Malcolm II "The Destroyer", King of Scots
her father → Kenneth II, King of Scots
his father → Malcolm I, King of Scots
his father → Donald II "The Madman", King of Scots
his father → Constantine I, King of the Picts and Scots
his father → Kenneth I mac Alpine, King of the Picts
his father → Alpín mac Echdach, Rí na Dál Riata
his father → Eochaid mac Áeda Find, Rí na Dál Riata

Yes. Here is one of the paths. Kenneth I, King of the Picts is my 32nd Great Grandfather.
Best regards, Theresa Schneider (Vangheluwe)

oops! I meant to say Kenneth I, King of the Picts, is my 37th Great Grandfather.

He is my 35th Great Grandfather.

Om op de start van deze discussie terug te komen: "Het gaat hier om de nakomelingen van Kenneth I mac Alpine, King of the Picts of partners van die nakomelingen." Deze Kenneth was kennelijk een tijdgenoot van Karel de Grote, en dat is zo lang geleden dat zo ongeveer iedereen in Europa wel een afstammeling van beide is. Alleen kan natuurlijk niet iedereen dat "bewijzen" met een concrete lijst van alle tussenliggende generaties, die wij op Geni moeiteloos kunnen produceren

Leting evey one you can click on my name and see if we are kin to each other. That what I did is click on people name and click on path and wait for a minute or tow. and look. Yes I do have a few cousins on this subject.

Everybody who is on the big tree should have a path to any other person that is also on the tree.

Aardig linkjes:
http://historylink.herokuapp.com/history
(bij de zoekopties is het handig om het aantal generaties in te stellen en ook aan te geven dat naar MP profielen gezocht moet worden)
http://historylink.herokuapp.com/graph
Hier is het handig om het aantal generaties bij de labels ook goed in te stellen. Bewaren in pdf is een aardige mogelijkheid, dan kan je nog aardig inzoomen.

As stated above here by Arie van Bergen everyone is in Europe or North-America that is caucasian is related to Kenneth I mac Alpine, King of the Picts or Charlemagne. So that is why a lot of us are cousins. Only some us can not prove it. But that not mean that almost every in Europe or North-America is automaticly member of the MacAlpin Clan.
Sorry to switch to English, but that is what that they speak in Scotland ;)

I don't think that
scottish people agree withn you, they speak Scottish!

@John van Wynen
I am related to Kenneth Mclpin through my mother;s side. He is my great grandfather 33 times removed.

@Kenneth Mclpin is my great grandfather 28 times removed.

http://www.geni.com/path/Loretta+Alexandra+is+related+to+Kenneth+I+...

He was a busy guy.

Showing 31-60 of 77 posts

Create a free account or login to participate in this discussion