Gorm "den Gamle", dansk konge - Birthplace and parentage

Started by Harald Tveit Alvestrand on Thursday, April 10, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 181-210 of 321 posts

Elna Kirstine Plougmann if I have used language that you feel is offensive at any point in the debate, I apologize, and ask you to point out the particular instance (in private mail if you want to), so that I can learn not to do this again.

I have opinions, sometimes strong ones, and expect to express them in debates. I endeavor to not use language that may insult or seem overly arrogant - even when accused of lying or other uncivil behavioiur - but it's not always easy to know how my words are percieved.

But without knowing specifically what you find offensive, I have no way to improve my behaviour.

Ole har anklaget mig som historiker for ustedelig omgang med kilder. Han har anklaget andre danske historikere for ustedelig omgang med kilder.
Hvilken sætter spørgsmålstegn ved min integritet som historiker. Det kan rent faktisk føres for retten som bagvaskelse.
Han har anklaget mig for at være en fiktiv person, fordi han ikke kunne tvinge sin mening igennem.
Han har kaldt mig et Cybergeni. Dog kan det jo optages som smiger.
Jeg er blevet anklaget for at være en sock puppet og sådan kunne jeg fortsætte.
Mange andre i denne debat har fået samme tur og flere er blevet bedt om bare at skrubbe af af Ole.
Nu er det så jeg undre mig stærkt over, at det der bliver sagt til Ole er problemet.???
Ella og Ulla mener i seriøst at Ole har ret til at sige den slags ting til andre mennesker. Det er i orden han kommer med den ene anklage efter den anden fordi vi ikke vil give ham ret.

Jeg kan kun sige det igen. HVis han ikke tror mig eller dette forum omkring hvad der vides om Gorm og hvad vi kan sige om Gorm, kan han gå til universiterne. De vil gerne svare.
Jeg er bare ked af sige det deres svar er det jeg har sagt hele tiden og det er vel også derfor Ole ikke gør det.

Når det er sagt, så skulle man måske gå tilbage til det det drejer sig om slægtsforskning, istedet for mudderkastning.

Harald Tveit Alvestrand

Vær venlig at besvare i dansk - som du jo påstår du kan så godt!

Det er ikke rigtigt det du fortæller om afstemning - det er jo det du skriver, jeg må forholde mig til - og IKKE hvad du tænker!

Efter denne afstemning blev fødestedet til Gorm den gamle konsekvent rettet igen. Den danske curator - som havde gorms profil i sin magt - havde sat fødestedet til York, men dig og Justin fik så taget magten fra ham. Han har overhovedet ikke turde blande sig i debatten. Han ved godt, at det er norske curatorer der styrer dansk historie på Geni - heldigvis kun på Geni.

Har I overhovedet et dansk samarbejde omkring styrelsen af profiler?
- JA -JO Damerne som er enige med dig!!!

Det er godt jeg ikke har betalt abonnement på GENI - så der sker såmænd ikke så meget ved at I finde på at nedlægge mig også!

Harald, du er overhovede ikke blandet ind i mit dårlige forhold til enkle curatorer, Og det er på ingen måde myntet på dig

Ulla og Ella i har ikke svaret på mit spørgsmål.

I siger det er orden Ole kommer med de ytringer han gør??

Hvorfor går han ikke til universiteterne, når han ikke tror os??
Er de også købt????

De damer, hvorfor skal Oles mening være bedre ind alle andre??
Der er flere spørgsmål, men jeg stopper her

Hvis vi skal lave afstemninger, et forslag fra Harald Alvestand, kan jeg skaffe flere hundrede, der ville stemme om, at Gorm er født i England - er det du vil Harald?

Hej Ulla, Nej det er ikke i orden, men nu har jeg fulgt med i flere af oles debatter, og jeg mente ikke det var ham der startede med at bruge et nedladene sprog,Og Oles menning er ikke bedre en andres, Angående Gorms profil , har jeg det helt fint med den , så længe der ikke står Jelling i fødenavn

Ulla Hansen we do seem to have a problem with language. I have not suggested a vote.

Elna så har vi to nok forskellige opfattelser af hvad der er nedladende og ufine bemærkninger og så vil jeg lade det blive ved det.

Jeg kunne stadig godt tænke mig at vide hvorfor han ikke går til universiteterne og diverse museer når han ikke tror på de input andre her er kommet med??

Det er det jeg har gjort og jeg har lært noget. Har Ole det??

Ole kan jo ikke svare kære Anette - da han er blevet lukket af Genis curatorer - og jeg synes faktisk ikke du kan være bekendt at blive ved med at piske en stemning op omkring ham - det er så unfair som overhovedet muligt!
Du skulle skamme dig - og du som skulle være historiker - det tvivler jeg meget på!

Og hvem er så det der sabotere mit indlæg - nu er I altså blevet for grove!

Ulla, you may not make personal attacks. If you do, your messages will be reported. I reported this one.

Harald Tveit Alvestrand

Jeg ved ikke hvorfor du nævner mig start i oktober 2009, men jeg kan siger så meget - hvis ikke jeg kunne støtte Ole i denne "betændte" sag, så villejeg næppe have behov for at blande mig i en diskussion, der fuldstændig har misforstået sin mission omkring det Ole holder meget af - slægtsforskning.
At der så er nogle personer der aldeles uberettiget chikanerer, nedgør, forsøge på at miskredittere Oles samarbejde med Peter Lawætz - det er så grov, at Genis curatorer burde skamme sig.

I er ansvarlige for hvad der foregår - og det er jeres opgave, at dele sol vind lige med muligheder brugerne har for agere i et netværk. Det er vel derfor I er der?

Noget af det jeg har læst om de svar Ole får fra jer - kan I simpelthen ikke være bekendt. Ole har betalt for sit medlemsskab - og han forventer, at han straks får adgang til ahns konto igen! - andet ville være kriminelt!

@Justin

Hvor er du fræk - jeg har vel lov at skrive et svar til Anette om, at Ole er nedlukket, og kan ikke svare hende

Ulla, there is nothing wrong with arguing and there is nothing wrong with defending your husband. However, you made a personal attack on another user. That's the same mistake Ole made. Geni will review my report. If they think I'm wrong, they will restore your comment.

Justin Durand

Men Anette må gerne angribe Ole - selvom hans konto er nedlukket af jer?

@Justin
Du skriver, at Geni vil se din rapport vedr. fjernelse af mit indlæg - det er da til at dø af grin over!!!
Tror du virkelig at brugerne er så dumme, at de ikke ved at det er dig selv som kontrollere hvad du selv skriver -

Ulla, there is a difference between disagreeing with someone's opinions and attacking them personally. Ole's account is closed (or suspended, I don't know which), because Geni responded to several reports about his attacks. You are making the same mistake he did.

Ulla, you are deeply mistaken if you think the curators control Geni's decisions, or if you think it is curators who review the reports. If that were true, we would be allowed to hide wild accusations ;)

Justin Durand

Hvorfor har du ikke lukket mig ned endnu?

Nice try Ole, using your wife's login.
As I have said before, it is Geni staff that close down accounts based on other users reports and inspecting activities against the Geni terms, not curators.

English below.

Ulla du er vist gift med Ole. Derfor tænkte jeg du kunne spørge ham hvorfor han ikke vil vide hvad diverse Universiteter og museer har at sige om Gorm sagen. Det er ikke noget angreb, men et meget enkelt og berettiget spørgsmål.!

Ulla you are the wife of Ole. Thats why I thought you might be able to ask him why he does not want to know what the different universities and museums has to say about Gorm. It is not an attack, but a very simpel and valid quastion.

Så mit spørgsmå skal ikke besvares, eller hvordan skal jeg forstå dette??

So my question is not to have an answer, or how am I to unterstand this??

jeg har fundet ud af, at der er et fødested i England, der hedder York og det er der Gorm skulle være født - er det rigtigt?

@Anette Guldager Boye

Er det ikke dig der har noget at gøre med Jelling Museum, Universiteterne i Årfhus? - du er da et kendt menneske!

Svend Sørensen Peter Lawaetz har en teori som sier at Gorm sin far, Hardeknut, var konge i York og er den samme person som ble kalt Godfred av engelskmennene. Dersom dette er riktig er det naturlig å tro at hans sønn Gorm er født i York selv om det ikke står direkte i noen kilde. Diskusjonen har vist at det ikke er mange som anser det som bevist at dette er riktig, så det bør da ikke stå "Fødested York" i profilen.

Nej Svend jeg er ikke spor kendt. Jeg har bare spurgt mig for. Dvs. Jeg har haft kontakt til Jelling Museum, Nationalmuseet og universiterne for at finde hvad der er fakta om Gorm.
Du skulle prøve at kontakte dem. De meget beredvillige til at svare på spørgsmål.

Næ men i havede ingen problemmer med at give dem fødenavnet Jelling, Harald Jelling, har man hørt magen til sludder, selv den danske curator Kipp var ikke glad for det, men svensker og nordmænd de er helt vilde med at lave dansk historie , og da det er der de fleste curatorer ,høre til , Ja så tænker man sit

Til Anette
Der er en Guldager i min familie - måske er vi i familie?

Til Anette
Det faktisk min bedstemor - hun kommer fra Fyn!

Showing 181-210 of 321 posts

Create a free account or login to participate in this discussion