Maren Nielskone - Før Maren Nelsdatter's fader tilbage !

Started by Private User on Saturday, March 15, 2014
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 1-30 of 141 posts
Private User
3/15/2014 at 2:39 AM

Jeg finder det meget utilfredsstillende at folk uden at føre nye beviser, afviser Maren Nielsdatter's forældre. Den historie vi har om Maren's far er kan ikke tilbagevises alene ved at man postulerer den som tvivlsom, det eneste der kan tilbagevise den, er et bedre bevis for en anden far og det bevis er endnu ikke blevet fremlagt. Så vær så venlig at tilbageføre Maren Nielsdatters far og hold så fingrene væk til der er reelle beviser fremlagt. Det her er utidig omgang med eksisterende data.

3/15/2014 at 2:44 AM

Private UserI
Tak John - endelig et fornuftig menneske og ikke de Magtfordrejede Dis- Danmark "ejede" curatorer, som er så sammenspiste.

3/15/2014 at 5:56 AM

Mon ikke det er omvendt med manglende kilder, kun hvad man har "set" i Rahbæks slægtsbog og så "lånt" det derfra. MEN stadig UDEN KILDE Jeg mener stadig, at det er korrekt fortsat at have Maren Nielskone forældre stående med andet end NN og NN.
Jeg må også forbavses over, at én eller anden "venlig" sjæl har lavet en aneopstilling mellem mig og kronprins Frederik. MEN den er også FEJL !!!, idet man bruger Maren Nielskone UKORREKTE såkaldte "adelige fader" som mellemled, og så kan man jo sagtens komme til kongehuset (for egen regning skriver jeg endda til Gamle Gorm...hvis det er bedre) Men bindeledet Maren Nielskone uden faderlig kilde oplysning, er kun ønsketænkning og "måske" endda KUN afskrift !!

Jeg tror ikke at DIS-Danmark har curatorer på GENI...den er nok lige så langt ude som Marens far !!!

KILDE i Rahbek slægtsbogen findes jo ikke. Og "forfatterne" af bogen er jo nok ikke mede. Er der nogen, der ved hvor firmaets materialer er i dag, for så kunne man jo måske få lov at se "arkiv"materialet.

Maren Nielskones far SKAL indtil kilden er fremme være NN !!!

Private User
3/15/2014 at 7:16 AM

Jens Eg, ud over du er skeptisk, så har du ingen dokumentation, din skepsis giver ikke ret til at rive stamtræer over. Hvad du tror eller ikke tror, skal ikke have indflydelse før du har dokumentation. Hvis vi skal rive alle grene over på samtlige træer, som der ikke er 100% dokumentation for, så bliver der ikke meget tilbage og så er jeg overbevist om at det vil udløse en folkestorm. Jeg advokerer ingen måde for at rygter og ønsker skal præge vores stamtræer, men de bedst mulige tilnærmelsesvise "beviser" må til enhver tid stå for, indtil vi har noget bedre og Jens Eg, du har ikke noget bedre end din tro, det er altså ikke acceptabelt i min optik, at mit eller andres stamtræ, skal bygges på din tro. Så det stamtræ skal tilbageføres.

3/15/2014 at 12:43 PM

Jeg er ked af, at du er uenig med den beslutning, der er gjort, men det vil ikke blive ændret uden bevis. Slægtsforskere nødt til at være skeptisk. Der er ingen anden måde at forbyde forkerte oplysninger som denne fra at blive en udbredt opfattelse.

Hvis du ikke ønsker at overholde Geni høje beviskrav, jeg tror, ​​det ville være bedre for dig at finde et site, hvor du kan holde en privat stamtræ. Geni familietræ tilhører alle dets brugere. Det er derfor, vi har standars vi overholde.

Jeg håber, at du vil indse, at integriteten af træet er vigtigere end dit link til royalty. Så kan vi arbejder godt sammen og har en mere præcis træ for alle.

3/15/2014 at 12:44 PM

Jeg mener, dette er grunden til, at vi har standarder, vi overholde.

3/15/2014 at 1:43 PM

Hvad er det for høje beviskrav som Geni har?

Send venligst en link til disse krav.

3/15/2014 at 1:47 PM

Hvilke høje beviskrav opfyldes af biblen?

Beviskrav for Odin, Thor og Gorm Jelling ?

Private User
3/15/2014 at 1:57 PM

Catherine "Erin" Serafina Lioro Spiceland.

Du kompromitterer standarden, ved at bruge Jens Eg's tvivl fremfor det der dog er skrevet, altså lader du Jens Eg helt og aldeles udokumenterede postulater danne grund for standarden og hvad er det så for en standard. En lødig standard, vil være altid at lade de dokumentationer der er, stå for troende, hvor tynde de end måtte være, til der er bedre og mere sikre beviser. Ellers kan vi jo pille alt ned, fordi der ikke er endegyldige beviser. Jeg har kikket lidt i nogle af de profiler som administreres af Jens Eg, der er ingen dokumentation over hovedet. altså sætter Jens Eg ikke en standard, men en dobbelstandard, som ikke gælder ham selv.

3/15/2014 at 4:11 PM

Catherine går Dis-Danmarks ærinde og specielt Jens Eg´s ærinde - det har vi da fundet ud af forlængst - jeg ved ikke hvormange gange i de sidste 4 år eller mere, Jens Eg har harceleret over andres profilopdateringer vedr. Maren Nielskone.
Han burde finde et andet medie til sine udokumenterede teorier og påstande.
Men for Catherine, er det et must for hendes selvtilfredstillelse at kue andre!

3/16/2014 at 1:02 AM

@Jens Eg
Du skrev "Jeg tror ikke at DIS-Danmark har curatorer på GENI...den er nok lige så langt ude som Marens far !!!"

Dis - Danmark styrer GENI igennem indspiste Curatorer og skriver til dem hvad der skal slettes og blokeres ud fra Dis- Danmarks udokumenterede beretninger fra kloge mennesker. Derfor er jeres påstande og kilder ikke valide, fordi I ikke formår at verificere og vise dokumenter på nettet.

3/16/2014 at 1:08 AM

Vi behøver ikke at påvise Maren Nielsdatter som barn af Niels Clausen Bild
- idet denne : Karen Pedersdatter Væbner
- går lige til Strangesen her - og dener er der ingen der tør slettet.

3/16/2014 at 1:21 AM

@Jens Eg
Du skrev "Jeg tror ikke at DIS-Danmark har curatorer på GENI...den er nok lige så langt ude som Marens far !!!"

Dis - Danmark styrer GENI igennem indspiste Curatorer og skriver til dem hvad der skal slettes og blokeres ud fra Dis- Danmarks udokumenterede beretninger fra kloge mennesker. Derfor er jeres påstande og kilder ikke valide, fordi I ikke formår at verificere og vise dokumenter på nettet.

3/16/2014 at 2:12 AM

Ok og Elvis lever stadig og alle er kun til for at drille Ole. Nu vi er igang med konspirationsteorierne.

3/16/2014 at 2:45 AM

Kilde: Vedrørende RAHBEK-slægten (Slægt historisk Institut 1970-71)

Man har gennem årene talt om, at der var forskellige Rahbek-slægter med forskellige udgangspunkter og stamfædre, men man kan nu takket være efterforskningens resultater påvise, at samtlige slægter Rahbek kan føre deres afstamning tilbage til et for dem alle fælles ægtepar, nemlig JENS CHRISTENSEN og hustru MAREN VISTISDATTER, der omkring år 1664 sad på gården "Rabæk" i Ådum sogn

Undtaget herfra er naturligvis de enkelte smågrene, hvor f.eks. en karl, der gennem mange år trofast har tjent hos en "Rahbek", og derfor af sin husbond har fået lov til at kalde sine børn Rahebek I Stauning ved Skjern findes en gård der tidligere hed "Rabæk" (med æ) nu "Rahbek" (med e). Herfra stammer flere med navnet Rahbek. Indtil omkring midten af forrige århundrede boede der Rahbek'er på gården, men efter at den er gået ud af slægtens eje har man fortsat med at føre navnet Rahbek.
Den under "Borris-Rahbek'erne" med anr nro 2 mærkede MADS JENSEN RAHBEK er fætter til digteren KNUD LYNE RAHBEK's fader JACOB RAHBEK, hvis fader var MADS CHRISTENSEN RAHBEK gift med en datter af herredsfoged Jakob Knudsen til "Tarm Bisgård" og "Østergård"°

Denne slægtsbog indeholder forfædre og efterkommere efter MADS JENSEN RAHBEK'e søn: VISTI MADSEN RAHBEK, der havde følgende børn:
Niels Vistisen Rahbek, født den 3. december 1796
Mads Vistisen Rahbek, født den 23. juni 1798 Tvilling, død 2 dage gammel
Stefan Vistisen Rahbek, født den 23. juni 1798 Tvilling, død 2 dage gammel
Maren Vistisdatter Rahbek, født 1.august 1801
Mads Vistisen Rahbek, født 1794
Christen Vistisen Rahbek, født 9. oktober 1903
Stefan Vistisen Rahbek, født l8o6 og død ugift den 10. februar 1878
Jens Christian Rahbek, født den 23. april 1808, død den 12. oktober 1867 i Borris (ugift)
Marie Kirstine Vistisdatter Rahbek, født 14. april 1810- (ugift)

Private User
3/16/2014 at 3:10 AM

På denne profil på geni er der under about me beskrevet om Rahbek Slægtsbogen.

Vidsted Madsen Rahbek

Slægtshistorisk Institut: "Slægtsbog over Visti Madsen Rahbek og Christen Christensen Rahbek", Bind 1 - 1970-71

3/16/2014 at 3:25 AM

Kilde: Vedrørende RAHBEK-slægten (Slægt historisk Institut 1970-71)

Man har gennem årene talt om, at der var forskellige Rahbek-slægter med forskellige udgangspunkter og stamfædre, men man kan nu takket være efterforskningens resultater påvise, at samtlige slægter Rahbek kan føre deres afstamning tilbage til et for dem alle fælles ægtepar, nemlig JENS CHRISTENSEN og hustru MAREN VISTISDATTER, der omkring år 1664 sad på gården "Rabæk" i Ådum sogn

Undtaget herfra er naturligvis de enkelte smågrene, hvor f.eks. en karl, der gennem mange år trofast har tjent hos en "Rahbek", og derfor af sin husbond har fået lov til at kalde sine børn Rahebek I Stauning ved Skjern findes en gård der tidligere hed "Rabæk" (med æ) nu "Rahbek" (med e). Herfra stammer flere med navnet Rahbek. Indtil omkring midten af forrige århundrede boede der Rahbek'er på gården, men efter at den er gået ud af slægtens eje har man fortsat med at føre navnet Rahbek.
Den under "Borris-Rahbek'erne" med anr nro 2 mærkede MADS JENSEN RAHBEK er fætter til digteren KNUD LYNE RAHBEK's fader JACOB RAHBEK, hvis fader var MADS CHRISTENSEN RAHBEK gift med en datter af herredsfoged Jakob Knudsen til "Tarm Bisgård" og "Østergård"°

Denne slægtsbog indeholder forfædre og efterkommere efter MADS JENSEN RAHBEK'e søn: VISTI MADSEN RAHBEK, der havde følgende børn:
Niels Vistisen Rahbek, født den 3. december 1796
Mads Vistisen Rahbek, født den 23. juni 1798 Tvilling, død 2 dage gammel
Stefan Vistisen Rahbek, født den 23. juni 1798 Tvilling, død 2 dage gammel
Maren Vistisdatter Rahbek, født 1.august 1801
Mads Vistisen Rahbek, født 1794
Christen Vistisen Rahbek, født 9. oktober 1903
Stefan Vistisen Rahbek, født l8o6 og død ugift den 10. februar 1878
Jens Christian Rahbek, født den 23. april 1808, død den 12. oktober 1867 i Borris (ugift)
Marie Kirstine Vistisdatter Rahbek, født 14. april 1810- (ugift)
VISTI MADSEN RAHBÆK, født 1767 i Ahlergård, død 7. april 1830 i Skobæk. Han blev gift med BODIL KIRSTINE JENSDATTER, gift 1793 i Borris.

Født: 1767, Borris (Ahlergaard)
Ægteskab: Bodil Kirstine Jensdatter i 1793 i Borris
Død: 7-4-1830, Borris i en alder af 63 år
Slægtshistorisk Institut: "Slægtsbog over Visti Madsen Rahbek og Christen Christensen Rahbek", Bind 1 - 1970-71

Børn:

i Niels Vistisen Rahbæk født 3. dec.1796, død 12. feb. 1844.
ii Søn ? født 2. maj 1800, død 2. juni 1800.
iii MADS VISTISEN RAHBÆK født 1794, død 5. april 1866.
iv Jens Rahbæk født 1795.
v Mads Vistisen Rahbæk født 23. juni 1798, død efter 2 dage.
vi Maren Vistisdatter født 19. april 1799, død samme dag.
vii MAREN VISTISDATTER RAHBÆK født 30. aug 1801, død 3 jan. 1874.
viii Christen Vistisen Rahbæk født 9. okt. 1803.
ix Stefan Vistisen Rahbæk født 6. maj 1805.
x Jens Chr. Rahbæk født 25. april 1808, død 12. okt. 1868.
xi Marie Kirstine Vistisdatter Rahbæk født 14. april 1810.
31. BODIL KIRSTINE JENSDATTER, født 1768 i Borrisager i Borris sogn, død 5. marts 1839 i Skobæk i Borris.

3/16/2014 at 3:48 AM

Altså der findes også "bøger" af "videnskabsmænd" der udførligt beskriver at Pyramiderne blev bygget af Marsmænd, at det står i en bog og ikke dokumenteret kan modbevises, afholder dog ikke "kloge mænd" i ledtog med universiteter og andre sandhedsundertrykkere fra at alskens interessante teorier der findes om alt mellem himmel og jord fremsat af diverse mere eller mindre sriøse amatørforskere IKKE indgår i f.esk skolernes pensum, eller kan påduttes bachelor - master eller doktoranter.

Logik, kildekritik og almindelig emperisk tilgang til en problemstilling er uden interesse - det er også så kedeligt. Hvorfor ikke kigge i krystalkugler, tale med ånder eller få meddelelser fra åndevejledere istedet - God dag mand økseskaft

3/16/2014 at 4:00 AM

Så skal vi prøve at nå lidt enighed. Vi VED at Niels Nielsen Bindesbøl levede, og blev henrettet. Vi VED også at han havde en kone, og vi VED hun hed Maren. Vi VED de havde nogle børn
Vi VED også at denne Maren havde en far og en mor, for det VED vi man normalt har. Hvem de så er VED vi ikke - En del af os stiller os så tilfreds med ikke at vide det, nogle TROR så at det er Niels Strangesen Bild af Nørholm, andre at det er Niels af Noes - Kan vi blive ENIGE om at ingen VED det; men har mere eller mindre overbevisende grunde til at TRO det er sådan.
Når vi er langt tilbage i historien og der er sparsomme kilder medgiver jeg at man af og til kan stykke en mulig forbindelse sammen, som måske ikke direkte kan bevises; men hvor indicierne, så at sige er så stærke, at man kan nå en enighed om at det man TROR bliver accepteret som VIDEN... så stærke indicier finder jeg ikke fremsat i denne sag, og jeg hælder altså til at holde mig til at VIDE at jeg IKKE VED, og stille mig tilfreds med det

3/16/2014 at 4:34 AM

Jeg troede lige det var Kirkegård der har skrevet alt dette fordrukne sludder!

3/16/2014 at 4:45 AM

VI VED DET - for det står i slægtsbogen og der er kun 3 personer + curator der ikke VED noget som helt!

3/16/2014 at 5:02 AM

Der står også ting i Bibelen, som man så TROR; men ikke VED - det er der ikke noget galt i, man skal bare ikke begynde at kalde TRO for VIDEN

3/16/2014 at 6:10 AM

Ole du har åbentbart svært ved at forstå simpel ironi. Du tager dig selv og din rahbæk bog temmelig højtideligt.
Alle der ikke giver dig ret sviner du til og beskylder dem for alt muligt. Det gælder denne diskussion og det gælder tidligere diskussion om Gorm. Den har du så åbentbart lykkelig glemt hvad du her fik sagt, eller er det din normale omgang med mennesker??
Søren det er lige nøjagtig min pointe. Tro er tro, men ikke viden og skal ikke behandles som sådan.
Tro hører bare ikke hjemme i slægtsforskning og historisk debat. Her er det fakta der er relevant.

Private User
3/16/2014 at 6:11 AM

det største problem med denne debat er vist desværre at ikke ret mange i Geni systemet kender til debatter,

og debat siderne ,

,
samt det ubehag det er når man derefter søger på navne så kommer alle disse , indlæg til alles kendskab, dette holder ganske mange fra at deltage ,

3/16/2014 at 6:32 AM

Anette Guldager Boye

Hvordan skal man tage noget ironisk, når man får slettet sine profiler af både Søren og Curatorer ?
Skal jeg opfatte alle spørgsmålene til mig vedr. Marens tilhørsfold til Strangesen som ren ironi? - det forstår jeg nu ikke helt! Anettet - er det ikke for let?

Private User
3/16/2014 at 6:36 AM

@Søren

Jeg synes, at det er en god konklusion du har lavet.

Og at debatten bør afsluttes med din konklusion indtil der evt. dukker dokumentationer op.

Ellers kan der debatteres til evig tid.

3/16/2014 at 6:40 AM

@Søren
Lad os så afslutte debatten med den konklusion og at man ikke bare sletter hinandens profiler

3/16/2014 at 6:55 AM

@Ole - jeg synes den nuværende situation er brugbar, at Maren Nielskone står som Masterprofil, og at du får lov til at have Maren Nielsdatter som en mulig kone til Niels Nielsen Bindesbøl. Den nye profil du har lavet har jeg ingen intentioner om at røre, så længe den ikke tvinger mig til slægtskaber,
Når profiler er flettede ophører de altså med KUN at være DINE profiler Ole. Slægtskabet i den oprindelige Neilskone/Nielsdatterprofil blev jeg jo påduttet, og når det fjernes bliver du frataget det. Så det kan vi vel blive enige om også. Hvis ikke jeg er enig i et slægtskab og du sætter det ind i en flettet profil, du deler med mange andre, så pådutter du dem det, hvis det bliver fjernet bliver du frataget det. For fremtiden er den bedste løsning for alle vel så, at vi lader det stå som ukendt, og har en debat, inden vi pådutter og fratager hinanden :-)

3/16/2014 at 8:11 AM

Intet er givet - Viden er ikke tro - Vi beholder ikke en Maren Nielskone - for det er der ikke noget hedder - derimod skal vi nu begynder at se på hvilken relationer Niels Clausen Bild Strangesen har til nogle Friller - og særlig Maren Nielsdatter - hvem var hendes forældre?
Det bliver højest interessant at dyrke denne forskning.
Endnu engang: Der er ikke noget der hedder Nielskone - det er Jens Eg og hans medsammensvorne der døbt hende på DIS

3/16/2014 at 8:17 AM

Til Søren Groth Pedersen

Hvordan kan du være med i denne debatgruppe, da du ikke figurerer på - hvem der er online - eller i det hele taget er med på Geni?
- kan det skyldes, at du har et nærmere ukendt samarbejde med en curator eller flere? - eller figurerer du i en andens navn?

Showing 1-30 of 141 posts

Create a free account or login to participate in this discussion