Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson - 31st Great Grandfather

Started by Private User on Monday, October 28, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 301-330 of 792 posts

Robert Rosell here on Geni you have no parents....
yoǘll find a synopsis of Tora's life here:

http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9E%C3%B3ra_borgarhj%C3%B6rtr

The http://en.wikipedia.org/wiki/Tale_of_Ragnar%27s_Sons is the main source for that marriage of Ragnar's - it seems likely from the synopsis that Erik died without recorded issue, so that Sven Eriksson is more doubtful.

Geni has notes on 7 "Paipa Normandie" - http://www.geni.com/search?search_type=people&names=papia+norma... - 3 of them "master profiles" - but none of them is a daughter of any Ragnald Sveinsson or similar names. The one who may have been a mistress of Richard I is here:

Papia (Concubine of Richard I)

But it only records "Papia may have been a possible name for one of the mothers of Richard's five known illlegitimate children", so her identity is more than a little iffy.

Good luck with surfing the documentation!

Actually found on Geni one record of the Papia de Normandie I'm speaking of. She is the daughter of King of Haithabu Ragnald Swenosson (born 890) and Dutchess Gerletta of Normandie (born 917).

I'll keep working it.

Also found Sveinn Eiriksson (sweno) son of Eric Ragnarsson, Father of Ragnald Swensson, Half brother of Knud I af Danmark.

Robert, can you post a link to the profile you are talking about?
Also note that just because something's on Geni is no guarantee it's true - it's the references that make it (somewhat more) trustworthy.

Sveinn Eiriksson, {Unsourced}

Here's one for now. I just do this for fun and it's interesting. I'll send more later, since I don't really know what I'm doing.

Thanks - his grandfather was plainly intended to be Ragnar Lodbrok, so I merged them. Doubt that the relationship is correct, will clean up later.

Hi relatives! Ragnar is my 34th great grandfather, I live in Guatemala.

@Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson is my 32nd great grandfather.
You
→ Olaug Joakime Lian
your mother → Albert Hanssen
her father → Anna Fredrikka
his mother → Anna Maria Eriksdatter Eklund
her mother → Magdalene Andersdatter Grape
her mother → Marthe Nilsdatter Kjærbekk
her mother → Malena Mikkelsdatter
her mother → Alette Erichsdatter Lorch
her mother → Erik Hansen Lorch
her father → Hans Ottesen Lorck
his father → Otte Ottesen Lorck
his father → "Inger" Hansdatter Bremmer
his mother → Anne Ludvigsdatter Munk
her mother → Ludvig Ludvigsøn Munk, Greve, til Nørlund
her father → Kirsten Pedersdatter Lykke, til Nørlund
his mother → Peder Hansen Lykke, til Nørlund, af Fannerup og Demstrup
her father → Elne Jensdatter Munk, til Rugaard og Havnø, (Vinranke)
his mother → Jens Madsen Munk, til Visborg
her father → Karen Jensdatter Udsen
his mother → Jens Lagesen Udsen
her father → Lage Henriksen Udsen
his father → Henrik Esbernsen
his father → Esbern Vognsen Udsen
his father → Ingerd Pedersdatter
his mother → Cecilie Skjalmsdatter Hvide
her mother → Skjalm Tokesen Hvide
her father → Toke "Palnatoke" Palnesen
his father → Pallig Tokesen, Ealdorman of Devonshire
his father → Val -Toke Gormsen
his father → Gorm "den Gamle", dansk konge
his father → Knut den harde
his father → Svein Sigurdsson
his father → Sigurd "Orm-i-øje/Snake-Eye" Ragnarsson
his father → Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson
his father

Kari Wenche Lian ditt første problem i den anerekken du har vist er her: "Inger" Hansdatter Bremmer Det er ikke bevist at hun var gift med Otto Lorck, eller at hun var en datter av Hans Lauritsen og Anne Ludvigsdatter.

Neste problem er den påståtte moren hennes, nemlig Anne Ludvigsdatter, det er heller ikke her funnet bevis for at hun er en datter av Ludvig Ludvigsen Munk og Anne Iversdatter.

Neste problem er her: Jens Lagesen Udsen, Til Kollerup og Sostrup DAA (Dansk Adels Aarbog) nevner ingen aner til Jens, så det er tvilsomt at han var en sønn av Lage Henriksen Ebbesen, som godt kan være en oppdiktet person. Det finnes knapt nok gode kilder på at Lage har eksistert.

For ikke å snakke om all den tvilen som finnes angående slektsrelasjonene mellom personene i de 6 siste generasjonene, fra Val-Toke og til Ragnar.

Da skulle det vel være sådd nok tvil om at linjen du viser er korrekt, og vi kan vel anta at det er feil å kalle Ragnar Lodbrok (som den fantasifiguren han er) din 31. tippoldefar.

Takk for tilbakemeldingen.Tror du har vært ute med kritikken din før, Remi. Jeg er en seriøs deltaker her inne, Poenget med dette er jo nettopp å få tilbakemeldinger. Det er jo ikke jeg som påstår at Ragnar Lodbrok er min 31st Great Grandfather. Det kommer opp av seg selv i Genisystemet hvor linjene legges opp etter andre medlemmer sin info. Og de "uekte" eller falske profilene - hva gjør vi med dem.... Ragnar Lodbrok blir jeg søren ta meg ikke kvitt. Har sagt det før og sier det igjen: Dokumentasjon er essensielt dersom man skal drive med seriøs slektsforskning. For moro skyld tastet jeg inn Kong David i søkefeltet mitt. Han er nå er blitt min 101 great grandfather eller noe sånt! Hurra! Tronarving i Jerusalem.....

Kari, du blir 31th great granddaughter till Ragnar Lodbroke, om man hoppar över en av de tre personerna som Remi nämnde initialt i sin post, "Jens Lagesen Udsen".

Tove Andersdtr Bild is Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson's 14th great granddaughter!
http://www.geni.com/path/Ragnar-Lodbrok-Sigurdsson+is+related+to+To...

Kari Wenche Lian is Tove Andersdtr Bild's 17th great granddaughter!
http://www.geni.com/path/Tove-Andersdtr-Bild+is+related+to+Kari-Wen...

Takk til deg Ulf Ingvar for konstruktivt svar og positiv veiledning :-) Dette er noe jeg verdsetter!

Kari, tanken bak det jeg skrev er at du skal bruke din seriøsitet og sjekke om de linkene jeg viser er riktige eller feil. Det er vårt felles ansvar å sørge for at linjene vi viser mellom to personer er så korrekte som mulig, og jeg viste til mulige problemområder som bør sjekkes opp om de er riktige eller ikke, og det synes jeg du kan gjøre også kan du legge informasjonen du finner inn på profilene deres og evt. slette linkene dersom de viser seg å ikke være korrekte. Da blir treet vårt bedre.

Det er nok dessverre sikkert riktig at Ragnar Lodbrok blir vi neppe kvitt her på Geni, selv om han mest trolig bare er en fantasifigur satt sammen av flere forskejllige personer som levde på den tiden. Men linjene tilbake til han er det mulig å få sjekket opp og gjort noe med, som vil gjøre linkene mellom personer på Geni rettere og sikrere, og som vil gjøre at informasjonen på Geni blir mer og stole på.

Samtidig så kan jeg si at det er ikke en eneste nordmann som lever idag, som beviselig kan si at de er i slekt med vår gode venn Harald med håret (Hårfagre), men det var bare en digresjon.

Som flere her inne har jeg tatt en dna-test og regner med at det fet finnes samsvar mellom test og person er det rimelig sikkert at man har en biologisk forbindelse.

Mer än 700 personer följer Harald Hårfagre, fanns han ens?

Harald I Halvdansson «Fairhair» Hårfagre is Ulf Ingvar Göte Martinsson's 33rd great grandfather!

http://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Harald-I-Halv...

Dna kan ikke bevise slektskap med Ragnar Lodbrok da vi ikke har dna fra han, om han eksisterte, eller noen av hans påståtte barn.

Om Harald Hårfagre virkelig levde, ja det tror jeg, men som sagt, ingen kan bevise noe slektskap til han heller.

Bevisa att Hårfager fanns kanske inte är det lättaste, men däremot
så bör ju denne kungen ha existerat.
Magnus V, King of Norway
Intressant blir det om man ser på hans släktband till Hårfager,

Magnus V, King of Norway is Harald I Halvdansson «Fairhair» Hårfagre's 7th great grandson!

http://www.geni.com/path/Harald-I-Halvdansson-Fairhair-H%C3%A5rfagr...

Om ni var uppmärksamma på min koppling till Hårfager,
http://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Harald-I-Halv...
så ser ni att det är två helt olika ned led till Magnus den femte, han är alltså dubbel ättling till Hårfager, de personerna i sin tur är alla knutna till makt och rikedom, alltså inte vilka som helst. Makt har en benägenhet att följa efterkommande generationer, särskilt när det gäller konungar och hövdingar. Jag ser detta i vilket fall som helst som ett starkt indicium som pekar på att bägge leden hör till stormäns led, därav är det rimligt att antaga en mycket trolig härstamning till Hårfager. Lägg därtill de skrönor som existerar, det gör ju det inte mindre sannolikt. ; )

Så Remi, kan någon nu levande norsk bevisa släktskap till Magnus V?

For å ta koblingene mellom Harrald Hårfagre og Magnus V først:

At Harald hadde barn med Gyda Eriksdatter, fra Hordaland er lite sannsynlig. Det er bare Snorre Sturlason som hevder dette. Dagens norske historikere som arbeider med denne perioden tviler på at Haralad fikk barn Gyda Eiriksdotter, med Åsa Håkonsdatter, med Svanhild Øysteinsdatter og med Svanhild Svåsedatter. Med dette som utgangspunkt er Aalov Haraldsdatter en tvilsom kobling til Harald. På samme måte er det også stor tvil om at Harald er far til Bjørn Farmand Haraldson 100 år før Snorre skrev sine kongesagaer omtaler Are Frode Bjørn Farmann som herse i Sogn, og nevner has far som Vedrar-Grims, også herse i Sogn. Det er langt fra småkonge i Tønsberg i Vestfold som Snorre påstår.

3-4 generasjoner etter at Harald levde var det veldig viktig politisk å ha han som ane. Det gjorde at de som søkte kongemakten i Norge mente de var mer berettiget til å være konge enn andre. Derfor ble det på denne tiden konstruert veldig mange anerekker der Harald Hårfagre var en ane, slik at de som vill ebli konge i landet kunne ha et "legitimt" krav på tronen.

De som kommer inn på norske kongeslekter, klarer kanskje å komme tilbake til Sverre I, King of Norway men der stopper det.

Jeg har ingern forutsetninger for å sjekke dine svenske adelige aner, Ulf, og jeg har ikke sjekket mulige slektskap tilbake til Magnus V. Men ved mine uttallige sjekker av mine linjer tilbake til Harald Hårfagre, så har alle problemene mine dukket opp i middelalderen, før vi kommer tilbake til svartedauden ved 1350.

Den linjen er den mest sannsynlige jeg har sett i hele denne diskusjonen. :-)

Har en tilsvarende :
Sverre I, Konge av Norge is your 26th great grandfather.
You
→ Olaug Joakime Lian
your mother → Albert Hanssen
her father → Anna Fredrikka
his mother → Anna Maria Eriksdatter Eklund
her mother → Magdalene Andersdatter Grape
her mother → Marthe Nilsdatter Kjærbekk
her mother → Malena Mikkelsdatter
her mother → Alette Erichsdatter Lorch
her mother → Erik Hansen Lorch
her father → Hans Ottesen Lorck
his father → Anna Christensdatter Bloch
his mother → Berethe Andersdatter, Benkestok
her mother → Anders Jonson Benkestok, til Meløy
her father → Jon Trondsen Benkestok, til Meløy
his father → Trond Torleivsson Benkestok
his father → Adelus Erichsdotter Kruckow
his mother → Margrethe Iversdatter Aspa
her mother → Ivar Toraldesson Aspa, Smørhatt
her father → Adelus Erlingsdotter Tolstad
his mother → Elin Hildugard Tolstad
her mother → Sigrid Erlingsdatter
her mother → Erling Vidkunsson Bjarkøy, Baron
her father → Gyrid Andresdatter Stovreim
his mother → Andres Gregoriusson Pott
her father → Cecilie Håkonsdatter
his mother → Håkon IV Håkonsson
her father → Håkon III Sverresson av Norge
his father → Sverre I, Konge av Norge
his father

Klipp ur Sverre Unasson [Sigurdsson], Konge av Norge biografi info.

"Ifølge flere kalveskinnsbrev skal Sverre Sigurdson hevdet at han var sønn av Sigurd Munn og ikke Unas. Hva som er rett får en aldri vite. Men i vikingtiden var det vanlig å stjele konene til sine fiender eller hun kan ha vært i lag med Sigurd Munn før en hun giftet seg med Unas og det har fått følger. Så der er ikke helt usannsynlig at han hadde rett, Men det blir satt opp som at han er sønn av Unas og ikke begge to da det fører til scriptfeil i treet."

Detta var lite kul!
Sigurd Munn II Haraldsson, King of Norway is Ulf Ingvar Göte Martinsson's 29th great grandfather!
http://www.geni.com/path/Ulf-Martinsson+is+related+to+Sigurd-Munn-I...

I spelsammanhang kallas det för en helgardering.

Kari, fordelen min er at siden jeg har holdt på med slektsforskning i 30 år og Benkestok-linjen er en jeg har i mitt tre, så kan jeg si at det første problemet med linjen du viser er linken mellom Berete Andersdatter Benkestok og hennes påståtte far Anders Jonson Benkestok Ja der er noen indisier, men det er ikke bevist at Berethe er datter av Anders. Den linken burde etter mitt syn egentlig slettes og heller kommenteres i biografien som en mulighet. Så du kan starte å sjekke sannhetsgehalten der.

32nd great grandfather here.

Remi: Håper å kunne løse noen av flokene via myFTDNA. Ser at det er flere "Benkestokk-følgere" som er interessert i dette. Kombinert det som finnes av materiale skulle man før eller seinere komme til bunns i dette. Ellers er det også interessant at navnet Berethe og Adelus (Adelizia) går igjen i familehistorien.

Flott, Kari.

Ragnar 'Lodbrok' Sigurdsson King of Denmark and Norway

Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson is my 35th great grandfather.

Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson is your 28th great grandfather.

I am newbie in Geni (one year and 12 days). But I work for a long time using other resources. The profiles added by me in Geni are few. But the tree grew due to Tree Matches! Then, seeing that the tree grew, I went to check my earliest ancestors. When I saw Scandinavian names, I ventured to look for Ragnar (I knew the Ragnar through the TV series Vikings. Fantastic!).
And then ...

Ragnar "Lodbrok" Sigurdsson is your 34th great grandfather!!!!

I am a descendant of Ragnar through various ancestral branches. At least 6 distinct trunks!

The article "The Geography of Recent Genetic Ancestry across Europe" (http://journals.plos.org/plosbiology/article?id=10.1371/journal.pbi...) shows the closeness of kinship between Europeans.

The curious thing is that I'm in a tropical country in South America!
Imagine the shock that I took to learn that I am descended from him. Even if he did not exist, already is incredible to be descendant of a Nordic trunk! Perhaps, for you, this is more tangible, since no exist a large geographical isolation. To get an idea of my shock, I'll to overdo the example: You watch the Superman series. After discovers that he is your ancestor! A different world, with people and different languages ... It's really cool. Even if all traces of your DNA have been extinguished in me, I owe him gratitude for being here (whoever he is)!

I never liked studying my ancestors who lived outside of the limits of Brazil. I was interested more in the achievements of ancestors who were born or lived here. Noble titles never sensitized me. But my foreign ancestors existed. I am the result of an incredible mix of nationalities and faiths. And I thank you for it. Recently I found a very good text, which expresses exactly all the feeling that I have in genealogy (I'm sorry the translation!...):

"Today, certainly, I know more than I knew. I know that for more ignorant you are about your past, all people have millions of ancestors. I know however simple it seems their origin, all the families come from millenary lineages. And if something today sets me apart from other people, is not the number of ancestors or the centuries of family history, but the fact that I can now say I know something about them. I am not now no more or less important than I ever was; I'm also no more or less important than any other - I am perhaps just better informed.

And against of the old question, "Which family you belong," I understand today that this is a matter devoid of any sense. I belong to all families. And I know that all belong to my family. Therefore in this long search, I found hundreds of names, overlapping and confusing in dozens of generations, forming an endless network of interwoven family trees, whose mesh reveals an indisputable way that at the end, all are relatives of all.

If someone to want to know about my origin, that blood runs in my veins, who is my family, this is the answer:

Are Brazilians and foreigners, Tupis and tapuias, Portuguese and islets, Spanish, Italian and French, German and Hungarian, Dutch and Belgians, English and Irish, Finns, Norwegians and Swedes, Turks and Arabs, Greeks and Armenians, Europeans, Americans, Asians and Africans, Catholics and Protestants, Jews and Muslims, atheists and pagans, priests and lay people, pilgrims and missionaries converted and excommunicated, saints and prophets, teachers and illiterate, doctors and engineers, judges and lawyers, mechanics and repairers, artisans and merchants, farmers and farmers, slaves and landlords, nobles and commoners, kings and emperors, shipwrecked and convicts, murderers and murdered, military and warriors, alferes, sergeants, lieutenants and captains, majors and colonels, chiefs and deputies, governors and authorities, rebels and fugitives, explorers and sailors, pioneers and pioneers, founders of cities, the backcountry explorers, Indians hunters and whale fishermen, children born at sea, elders who died in the jungle, abducted princesses and barons kidnappers, heirs and bastards, rich and poor, Bragança and Maria da Silva, illustrious names and unknown distinguished, historical characters and mere anonymous, thousands and thousands of somebodies, and millions and millions of nobodies ..."
(http://genearc.net/)

I try to document all my Brazilian ancestries research on-site and visiting libraries, museums and public archives in addition to the FamilySearch! Well! I can not contribute in the studies of these my Scandinavian ancestors. The traces are there! So, what I can offer you is my wish of good luck in their archaeological genetic research!

Very well written Sandro Márcio de Aguiar Costa Thank you

Showing 301-330 of 792 posts

Create a free account or login to participate in this discussion