Kuratorer kan nå hjelpe deg med private profiler

Started by Private User on Saturday, March 2, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 121-150 of 1223 posts

Klar over dette, men var ikke sikker på hvor hun tilhørte i treet.
Ser at du har ordnet dette, flotters

Får neste spørre Moss Wessel Finstad om han kan ta en titt i dette området og melde fra om feil hvis han ser dette og ikke kan rette på det selv.

Det er også noe rart med hans Kone Anne Rasmusdatter Fløtten, som tidligere i historikken het Anne Rasmusdatter Fløtten så her har det blitt flettet uten hensyn til navn osv.

Skal sette meg ned med bygdebøkene for Tynset, og sjekke hvem som hører sammen, i første omgang. Så får jeg sjekke om disse opplysningene stemmer etter hvert. Får kontakte dere igjen om jeg får problemer.

Kan noen slå sammen disse profilene? Ser ikke ut til at administrator er pålogget her i det hele tatt lenger....

http://www.geni.com/merge/compare/6000000004257368166?return=merge_...

Anne Siri, utført. Gjenstår nok noen datakonflikter og litt opprydding i området rundt. Jeg ryddet litt. Du får se over.

Tuuusen takk!! :) :) :) Du er en knupp! :)

Ser ut til at det er en fraværende administrator til å slå sammen disse profilene også....

http://www.geni.com/merge/compare/6000000006886982740?return=merge_...

Jeg har sent pm til admin... men får ikke svar.
han har satt mine 3x-tipp-foreldre som privat, og jeg kommer ikke videre.
Kan noen hjelpe?

Paul Iversen Sulen

Marta Johanna Andersdatter Norddolm

@Unni, Ole Martin Øien har vært online i dag. Håp om å få svar.
Det er 8 personer som er så nær i slekt med disse at det blir en privat profil - alle disse kan hjelpe deg dersom Ole Martin ikke svarer.

Nå ble jeg glad!! :) Ser at det er "åpnet opp" for slekten i Aust-Agder, her har det vært mange private profiler som har vært umulige å løse, og uten å få kontakt med adm nr 2. Så nå rydder jeg i datakonfliktene. Tusen takk til dere som har gjort jobben! :)

Finnes det en enklere måte å liste ut private profiler mhp å gjøre dem private ?
Har prøvd å filtrere på Private i Indeks-listen, men dette synes ikke å påvirke mine valg under Handlinger - og dermed blir listen like lang.

Det er forøvrig også en "gal" datter i denne oversikten
Per Pedersen Holch
Sara Pedersdatter Holch er datter av Peder Jensen Holch som var prest i Rørsdad (Folda) på midten av 1600-tallet, og ble gift med presten Nils Hansen Slangerup til Rørstad. Hun hadde bl.a. brødrene Peder Pedersen Holck og Anders Pedersn Holck som bodde i Bergen i siste halvdel av 1600 -tallet.

Kan noen endre på dette?

Jeg har nå fjernet Sara Pedersdatter som datter av Per Holch og Barbro Hansdatter. Overlater til deg å legge inn riktige foreldre. Mvh Gunn-Helen

Takk. hun ligger inne med rette foreldre :)

Oppsummeringene i
http://forum.arkivverket.no/topic/179977-holch-loevoeya-aafjord er jeg helt enig i; koplingen til Holch/Holck navnet er ikke verifisert, og ikke koblingene bakover til godset som nevnes i 1548. Etter hva Marianne Holck vet er det ingen som foreløpig systematisk har gått gjennom dette. Det er jo nå lagt ut en god del skannet materiale (f.eks.
Lensregnskap, Stiftamtstueregnskap, Fogderegnskap), og det er sikkert mulig å finne ut mer, men det er jo en ganske stor jobb! Noen stikkprøver Marianne har gjort, viser ikke brukav navnet Holch/Holck for eierne av det angjeldenede odelsgods og kjøpegods.

Foreløpig er det nok bare å kutte slektstreet bak Peder Pedersen Løvøen

Noen som har innspill til dette?

Kan noen fikse denne sammenslåingen? Adm. er nok veldig så fraværende her....

http://www.geni.com/merge/compare/6000000014714554398?return=merge_...

Får en kurator til å fikse det da? :)

Hei.
Kan noen hjelpe meg å "fjerne" barn som uriktig har blitt oppført som denne profilens barn:
Karen Iversdatter Skjetlein, d.y
Det gjelder disse "barna":
1. Olav Jakobson Høyem
2. Klaus Jacobsen Høyem
3. Frida Jacobsen Høyem
Karen var riktignok i familien til disse, men var død mange år før de ble født.
Jeg har tidligere kontaktet den andre adminstratoren av profilene, men heller ikke han klarte å løse opp floken :(

Ser at du er kurator for Christian Magnus Falsen

Nu har vi noen personer som kaster grus i maskineriet. Kan du få ordning på CMF's andre hustru og deres Lange-gren ?
Anne Birgitte de Falsen
Augusta Antoinette 'Molla' Bryn
Kunne jeg ha klart dette selv ?
Enevold

p.s.
Björn,
Når jeg ser at Geni ikke tar med pikenavnet, så får jeg lyst å döpe om til
Anne Birgitte Falsen
Augusta Antoinette 'Molla' Tveten Bryn

Du finner nok P.Bryn og O.Bryn og kan vel få de bort ?

E

@ Bjørn P. Brox
Takk for tipset. Det tok sin tid før jeg forstod og dermed også klarte å rette opp feilene.

Unni May

Da er det ordnet opp for meg, flott, tusen hjertelig takk :-)

Marit

Ja oppdaga det vet du :-) Trykker og står i til krampa tar meg jeg

Stå på:-)

Hei Bjørn

Tror jeg har fått melding om over 200 sammenslåinger du har gjort. Jeg er deg evig takknemlig for den store jobben du har gjort.
Datakonfliktene er for øyeblikket ryddet opp i unntatt en jeg ikke klarer å få gjort noe med http://www.geni.com/merge/resolve/6000000017248829632
Har endret men den blir fortsatt liggende.

Igjen tusen takk for kjempegod hjelp.

Marit

Bjørn: Takk så mye for utmerket hjelp med sammenslåinger, du står på noe enormt for oss andre brukere som behøver hjelp og veiledning.

Sigurd

Audun Gautvik
var 3 kopier av den ene der.

om du tar kontakt med datteren Guri der,så var hun online i januar.
hun kan nok bistå en del i området :-)

Er det noen som kan se på denne sammenslåingen?
Ingeborg Eriksdatter

Showing 121-150 of 1223 posts

Create a free account or login to participate in this discussion