Kuratorer kan nå hjelpe deg med private profiler

Started by Private User on Saturday, March 2, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 91-120 of 1223 posts

Hvordan er det jeg manuelt får lagt inn en sammenslåingsforespørel igjen? (mener jeg har prøvd det før) Eller er det ikke mulig når begge profilene er satt til privat? Skulle gjerne koblet disse sammen:

*Trygve Schaanning Willadssen

*Unknown Profile

Har kontakt med administrator, men ville gjerne sendt en sammenslåingsforespørsel...

David Widerberg Howden
fixet det for deg :-)

så lenge de er private,så er det litt vrient å få til en forespørsel av det slaget du tenker på.
da er det kun match,som kan hjelpe.

Tenkte det var noe sånt ja.. Men kan man "fremprovosere" en match?
Selv om alle verdiene er like, så tar det vel litt tid før en match dukker opp...

Takker for gode svar og hjelp ;)

Hyggelig forum ! Takk for svar.

Systemet kan behöve litt tid og det er uunvikelig at man ufrivillig skaper dubletter. For å löse noen merge-issues har jeg, med vilje, skapet nye dubletter som teknisk hjelp til å rydde opp. Det har fungeret, men det tar endel tid.
Håper dette er OK ?

p.s.
Jo, jeg er på verldenstreet. Morsomt å være etterkommere av Guillaume Ier, le Conquérant som har sin grav i Rouen der jeg gikk på skole, en by som også har statue av GangeRolf/Rollon.
E.

Denne profilen er satt som privat, men jeg har henne vist både på mors og fars-siden
på farssiden som tipp-tipp-oldemor, noe mere perifer på morsiden.

kan noen slå dem sammen??
Olise Kristine Olsdatter

håper det ble rett link denne gangen

Vil gjerne ha slått sammen denne også,
Private

Takker :)
har tatt meg av de konfliktene som gjaldt meg... resten av dem ( Berge og Iversen) kjenner jeg ikke til... de er perifer slekt

Og så var det 2 nye profiler :)
de er satt privat ( fra begynnelsen av 1800-tallet) og jeg får ikke lagt inn mine opplysninger og kommet videre

Paul Iversen Sulen

Marta Johanna Andersdatter Norddolm

Hei igjen.
Har dere mulighet til å sette meg i familiegruppe og sammarbeid med Kjersti Lindtvedt , hun er da søskenbarn med samboeren min. Jeg snakket med henne i helga og hun bruker ikke Geni lengre, dette for å rydde opp på morsiden til Astrid Mojaren og den slekta på hennes side.

Hilsen
Henry

Takker for svar.

Hei! Fint om noen kan fullføre denne ettersom ingenting har skjedd :
http://www.geni.com/merge/compare/6000000007023778153?from_flash=1&...

@Sveinung, sammenslåingen er utført (ikke av meg).

Jeg kunne ikke motstå fristelsen ! Det er jo litt merkelig at jeg kunne slå sammen personer som ikke finns i min nærmeste slekt.

Jeg finner dubletter av mine oldeforeldre (begge født i 1857) i et annet tre. Oldefar har i det andre treet fått feil patronymikon. Dersom aministratoren av det andre treet ikke responderer på min henvendelse, kan jeg da be kurator om å slå sammen de dublerte profilene?

For ordens skyld: Her er de to "oldemor-profilene":

Karen Elene (Helene) Sørensdatter

Unknown Profile

Hei Oddbjørn Johannessen, det kan du gjøre, begge profilene er i felles treet, og siden dette er din Oldemor så får de bare gi bedskjed når du vil ha de flettet

Men jeg har ikke tilgang til profil nr.2... Også neste ledd bakover er privat.

Når jeg klikker på "Hva er slektskapet?" i den dublerte profilen, så blir svaret: "Fant ingen relasjonslinje til Karen Helene Sørensdatter."

Er vel langt der ute, din profil er knyttet til min mors linje (14th cousin twice removed!) mens duplikaten er knyttet til min fars linje (7th cousin once removed's husband's brother's wife's great grandmother!)
Begge er født samme dag og samme sted

Ja, det er jo samme dama :) Duplikaten er knyttet til en av mine grandtanter (farfars søster).

Din Oldemor er duplikatens manager second great grandmother! så dere er i nær slekt i allefall.
Du får gi bedskjed når/hvis du ønsker at vi fletter.

Ja, jeg vil gjerne at dere fletter.

Oddbjørn Johannessen, det er gjort. Data konflikter må dere rette opp i selv.
Jeg noterte meg at Johannes Jahnsen har 2 forskjellige mor, du hadde Elen Kirstine Gjertsdatter mens Duplikatens manager hadde Elen Eriksdatter.
Jeg sjekket opp med kirkeboken, og mener det står Elen Eriksdatter
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=813&idx_id=81...
Om dette er skrive feil fra presten osv blir opp til dere å finne ut av.

Noterer meg også at ved Johanes Jahnsen konfirmasjon, står det også Elen Eriksdatter
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6152&idx_id=6...
Disse to Elen er ikke flettet, men jeg har satt Johanes Jahnsen mor som Elen Eriksdatter

Vel - som starten på denne diskusjonen viser: Vi som er kuratorer kan hjelpe til med dette.
Kriteriet er at den som spør har den ene profilen innenfor sin familiegruppe.

Private User@Glen, takk skal du ha! Jo, jeg er klar over at det står Elen Eriksdatter ved Johannes' dåp. Opplysningene ved konfirmasjon er nok hentet fra dåpsinnførselen. Hun het Elen Kirstine Gjertsdatter, noe jeg har rikelig med annen dokumentasjon på (både fra primærkilder og fra gamle familiemedlemmer som kjente henne) :-)

Svar til Bjørn P. Bronks. Det er bra:-) Uten en slik mulighet tror jeg nok mange profiler bare hadde forblitt usammenslått. Det er fint at det er funnet en løsning på dette:-)

Det dukket opp en sammenslåing av profil: Maren Pedersdatter Fløtten (skal visstnok være min 8th great grandfather), har flere administratorer. Ektefelle av Mads Rasmusson. Var vel litt uvanlig at 2 menn var gift på 1600-tallet, og at de hadde barn. Så noe har blitt feil her. Jeg kjenner ikke til denne grenen i min slekt så langt ut. Vet ikke om dere kuratorer kan løse opp i dette? Eller om administratorene må finne ut av det?

Moss Wessel Finstad helt klart feil.
Feilen ligger hos Hans Pedersen som har blitt flettet sammen med Marte Pedersdatter Fløtten (Mulig søster)
Jeg kjenner ikke til denne delen av treet, så kansje noen andre kan hjelpe til å oppklare dette

Showing 91-120 of 1223 posts

Create a free account or login to participate in this discussion