Kuratorer kan nå hjelpe deg med private profiler

Started by Private User on Saturday, March 2, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 1081-1110 of 1223 posts

Ja, det er riktig at det gjelder denne

https://www.geni.com/merge/view?revision_id=81279166450

Ja, det var to brødre med samme navn med to år mellom.

Oppattkalling var veldig viktig, og det kunne være bestefedre på begge sider som het Ola, eller det var viktig at minst én Ola levde opp.

Reversert, men da er nok fødsels år som Jens hinter om byttet om.

Ene profilen har en kirkebokside som profilbilde, med null info om hva det er, for hvem og hvilken begivenhet samt referanser. Om kirkeboksider skal lastes opp til en profil bør du laste det opp som et dokument som kan brukes som kilde

Følgjande tre skaper mange treff mot kvarandre og bør slåast saman på rett måte.
https://www.geni.com/merge/compare/6000000181612555876?to=600000018...

Oline var g. med Thomas Kalstad, og Mats Dvergsdal og Mats er identiske.

Mats Dvergsdal er også en brukerprofil, selv om kona er født 1888. Han bør nok kontaktes og spørres om hva det er han egentlig vil. (Sist innlogget 26. januar).

Det bør vere ein kurator som tek kontakt. Det naturlege vil vere å hjelpe til slik at den eine brukarprofilen blir kopla frå og slått saman med den andre, og at trea blir slått saman til eitt.

Vil gjerne ha disse offentlig:

Ole Johan Nilsen

Private

Ole Nilsen er nå offentlig, men ikke datteren da hun nok er født etter 1872 ut fra datoer på søsken.

Det er greit. Alle tre offentlig søsken ser forøvrig ut til å være født samme dag, 26.06.1887.

De var trillinger, ja - som alle døde dagen etter fødsel ifølge kirkeboka.

Du kan jo prøve å finne mer data på Ole Johan Nilsen slik at du finner fødselsdato på datteren Susanne.

Men tror den profilen også har feil navn, - hun ville ikke hatt navnet Susanne Lucasdatter når faren heter Ole, - tipper det er denne datteren. Her er nok ham selv som avdød https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000026361439

Har funnet og lagt inn fra kirkeboka. Er to Ole Johan som jeg er usikker på om er samme person. Men bruker nå så mye tid på på fjerne "matcher" av danske personer og norske, samt å fjerne "kilder" fra danske kirkebøker.... "Noe" skjedde i helga da det kom inn nær 300 "matcher". Kan ikke bare fjerne dem uten videre da det innimellom er noen faktiske matcher.

Glemte linken til hans død: https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000004359378
Har du info om den andre Ole Johan? For trillingene er det ham født 1861

Jens, jeg har sendt en forespørsel til profiladmin.

Ønsker å reversere en sammenslåing av Peder Andreas Jakobsen Fromreide
https://www.geni.com/search/matches/6000000011343379538?page=1

Min onkel har to kontoer virker det som, men siden han er avdod saa har jeg ikke tilgang til den andre kontoen til aa slaa dem samme. Hvordan kan jeg fortelle Geni eller MyHeritage at min onkel har dodd?

Ragnar Thoralf Haugan

Ragnar Thoralf Haugan

eller hva er beste maaten aa ordne kontoene.

Er et valg som heter "rapporter denne profilen". Da kan du avmerke at personen er avdød. Kan være en fordel at du legger til en lenken til dødsannonse eller lignende. Send inn og så etter en tid så har Geni sett på henvendelsen og setter profilen(e) som avdød. NB: det hender seg at de bare setter den ene profilen som avdød...

Har en dodsannonse paa den profilen med bilde, som jeg er ansvarlig for, og satt samme dodsannonse paa den andre profilen. Skal se hva de kommer frem til, og takk for tilbakemelding Jens.

Skal kontakte dem via rapporter denne profilen, og se hva som skjer.

Det er forøvrig en fordel om en dødsannonse lastes opp som et dokument istedenfor bilde på en profil. Den han da brukes som en kilde på profilen.

Skal prove aa gjore det

Har lagt inn lenke til dødsannonsen på den offentlige profilen.

Hei. Kan dere endre på denne brukerprofilen da vedkommende har gått bort. Irene Nedrelo

Se ovenfor hva jeg har skrevet om rapportering.

Lurer på om nokon kan leggje inn forespørsel om samanslåing på denne:
https://www.geni.com/merge/compare/6000000183935238851?to=600000008...
Samt på dei andre duplikata rundt desse profilane.

Det irriterer meg at ein rett som det er får merkelege treff på sysken med ulike namn eller på personar frå andre stader eller frå feil århundre. Men når det er snakk om reelle duplikat med "private" profilar på 1800- og 1900-talet får ein ikkje treff og får feilmelding om at ein ikkje har tilgang dersom ein prøver å foreslå samanslåingar. Avdøde profilar burde som hovudregel vere offentlege, og folk som ynskjer å ha sitt eige private slektstre utan å gje andre tilgang burde visast til MyHeritage, i staden for at desse private trea skal vere knytt til eit verdenstre.

Alle profiler slått sammen så langt øynene ser.

For øvrig har jeg ingen problemer med og være enig med deg. Håper sammenslåing senere kan være like enkel for meg eller andre.

Takk for hjelpa.

Vi har ikke flere rettigheter enn deg som Pro bruker på private profiler, men han som har lagt dem inn har rett til å godkjenne fra sin side. Starter Nils Petter Kapstad høyere opp i treet vil han nok kunne fullføre de fleste etter glidelås prinsipper, - sammenslåing i en generasjon vil kunne dra barna inn i egen familiegruppe og dermed tilgang til de og.

Eg er klar over at kuratorane ikkje har rett til å slå saman, men eg reknar med at de har rett til å foreslå/"be" om samanslåing. Som tidlegare nemnt får vi "vanlege" brukarar feilmelding dersom vi prøver å foreslå samanslåingar utanfor familiegruppene. Det er dessutan heller ikkje alle brukarar som er like teknisk kompetente.

Eg registrerer at det er komme "plussteikn" på nokre av profilane, medan det manglar på andre (f. eks. borna til Torleiv). La du inn forespørsel på alle lenkene mine?

Jeg har kontakt med Torbjørn Igelkjøn som har hjulpet meg med det mest, jeg holder på med slutten av min slektshistorie og jeg er i slekt med Torbjørn. Jeg har ikke anledning til å lese gjennom lese dette før søndag ettermiddag i og med at jeg har besøk fra Amerika
med vennlig hilsen
Nils Petter Kapstad

Då ser eg at iallefall nokre av samanslåingane er utført. Takk for hjelpa med å få lagt forslaga inn.

Også ektefelle og born til følgjande profil:
Private
bør merkast med samanslåingsforslag, slik at dei som administrerer desse profilane får mogelegheit til å godkjenne og/eller at Nils Petter eller evt. andre som har desse i si familiegruppe blir gjort merksame på dette slik at samanslåingane på eitt eller anna tidspunkt kan fullførast. Målet med eit verdenstre må vere ein profil per person.

Showing 1081-1110 of 1223 posts

Create a free account or login to participate in this discussion