Kuratorer kan nå hjelpe deg med private profiler

Started by Private User on Saturday, March 2, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 271-300 of 1229 posts

Det høres ut som en "umulig" oppgave....

Du får heller tolke det som en bekreftelse på at det er mulig.

Audun Gautvik
send vedkommende en melding,da han var online for en liten måneds tid siden.
eller legg en melding i gjesteboken til vedkommende :-)

Noen som kan ordne foreldrene her?

Ingamoder Emundsdotter, Queen of Sweden

Audun Gautvik
er fixet :-)

Det er bare noen dager siden den manageren var pålogget så jeg foreslår at du selv tar kontakt for en løsning.

Hvilke muligheter finnes det å ta bort privat visning på disse profilene?

Thomas Persen

Berith Persdatter

Kun manager eller en bruker i familiegruppen kan gjøre den offentlig, og det er 12 Geni stykk..

Har prøvd å kontakte manager, men får ikke tak i han.

Listen over de andre som kan gjøre Berit Korsnes offentlig er her:

http://www.geni.com/list?claimed_status=claimed&focus_id=600000...

Det kan jo være at noen av dem har vært innom Geni mere nylig....

Kan denne gjøres offentlig: Berit Arntsdatter Storsand

Det hjelp ikke å markere profilen som avdød der første problemet lå. Kontakt manager.

Prøver pånytt

Noen som kan ordne foreldrene her?

Maria Edmundsdotter Anundsdotter

Har hatt kontakt med et par admin, men de var ikke sikre

Kenneth Osen du mener på Ingamoder Emundsdotter, Queen of Sweden ?

Såvidt jeg leser på "about me" så foreligger det to teorier der faren hennes var en av to halvbrødre (Emund og Anund), og ingen konklusjon. Dette er altså et tilfelle der vi ikke vet rett svar.

Foreslår at du starter en diskusjon på profilen (Ingamoder Emundsdotter, Queen of Sweden#/tab/discussion, "Start en ny diskusjon") og ser om du kan få folk til å komme til en konklusjon om hva som bør stå på Geni.

Hjelper ikke å være kurator for å finne ut hva det bør stå her...

Audun Gautvik, Ingrid Bue er en Geni-bruker, så vi kuratorer skal ikke slå sammen profiler for henne med mindre hun selv samtykker i det.
Hun har ikke vært på Geni på flere måneder - men det må bare få ligge sånn inntil det kan innhentes godkjenning fra henne selv.

Dette er jo slekt for både deg og de to andre som har bedt om sammenslåing, så jeg kjørte dem sammen, og ryddet litt rundt.

Regner med at du får til å rydde opp i informasjon som ikke matcher.

Merk spesielt at det er en konflikt på Margon sin bestemor på farssiden, Anna Husvik. Denne må noen som har dokumentasjonen rydde opp i (og skrive inn på profilen).

Jeg har i vært på leting etter Knut Pedersen (Dalen) Finstad (som er bror av min oldefar Jens). Knut reiste til Amerika i 18.6.1880, og er for meg sporløst borte. I oversikten "Emigranter over Kristiania 1871-1930 ny" finner jeg "Knudt Peders." og hans yngste sønn Gustav med reisemål Menomonie Wisc. Hans eldste sønn reiser samme vei sommeren etter.
Jeg har søkt på flere mulige sider (ancestry.com(.ca), familysearch.org, archive.com o.a.), funnet slektsider "over there". Men de er og blir borte. Knut er født på en plass som heter Dalen på Finstad i Rendalen, og bodde på en plass som heter Nytrøen (også på Finstad) før han reiste. Og hva slags navn de brukte der borte er ikke godt å si. Andre fra Dalen tok navnet Dahl i USA, og Nytrøen kan muligens blitt brukt, men i en omskrevet form. Jeg har slektninger fra oldefars generasjon og hver generasjon til min onkel som reiste over, fra ca. 1880-1926, som jeg har noen lunde oversikt over. Men Knut og hans etterkommere sliter jeg med. Finnes det noen lure steder lete?

Vet du om hans kone reiste etter eller ble hun værende i Norge?

Her er en oversikt fra Ministerialbok nr. 9 for Øvre Rendal, utflyttede 1878-1901. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5016&uid=ny&a... Finner Knut og sønnen Gustav på side 207 (nr.21 og 23 - 1880). Og sønnen Peder på side 208 (nr.28 -1881). Men ingen Margrethe (Knuts kone), hverken her eller i digitalarkivets oversikt over emigranter.

Vet ikke om du har "record subscription" på MyHeritage, eller på annen måte har adgang til amerikanske folketellinger, men det er 3 Knut / Knud Finstad med omtrent rett alder i folketellinger i USA:

- 1910, Washburn Ward 1, Bayfield Wisconsin - 56 år (dermed født ca 1857), enkemann, sønn Karl O B Finstad og datter Jennie Finstad
- 1910, Rocksbury, Pennington, Minnesota, USA - 53 år, immigrasjon 1880, gift med Liv Finstad, barn Hjelmer, Gena, Louise, Carl og Martin
- 1940, Albin, Brown, Minnesota - 83 år (dermed født ca 1857), partner med husfar/mor E P Finstad (85), og ssøster Matil Finstad (90).

Det er ihvertfall verd å sjekke opp nærmere....

Ser nå at alle disse er minst 10 år for unge.....

På "findagrave.com" finner jeg Peter Knudsen 1865-1952, med bilde av gravsten hvor det står Mary, 1871-1932. Peter kan være Peder (f.1864) og Mary kan være Maren Semingsdatter (f.1870). Omskriving av navn har jeg sett mye av, og 1 år feil på årstall er heller ikke uvanlig, men det blir litt vagt.

Jeg finner en knute Monson som er født i 1940 som er oppført som arrivel i1881 . Han er oppført med sønnene Peter f. 1864 og Gustav f. 1869. Kan det være rett person???

Han er også oppført med kone Margaret torgersdatter men at hun døde i 1901....

Mente self. født i 1840 hehehe

Trenger hjelp med å få slått sammen noen profiler; det ser ikke ut til at det er noen aktivitet lengre på den som Hanne Søttar har lagt inn:

Private

Private

Dette gjelder også brødrene til øverste profil og antakelig barna deres.

Er det forresten flere enn meg som opplever "rare" sider på Geni for tiden ?

Jeg ser bl.a. ikke diskusjonen over her - bildet står helt riktig, mens navn og det de skriver er helt inn i høyre kant. Underlige greier...

Du inviterer Hanne til familiegruppe for å slå sammen private profiler.

Ok - da får jeg gjøre det og håper jeg får svar. Takk!

Showing 271-300 of 1229 posts

Create a free account or login to participate in this discussion