Hallstein Torleifsson - Vilka källor finner du att det inte hör ihop med Torleif Haraldsson???

Started by Alexander Lindquist on Tuesday, January 1, 2013
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing 61-67 of 67 posts

Bokanmeldelse av de Robelins bok finnes her på side 42-45: http://old.genealogi.no/flip_books/genealogen_1_97/#/42/zoomed

ER DET NOEN I SKANKEFORENINGEN SOM HAR GENTESTET?

Jeg har testet YDNA (ren farslinje som er haplogruppe R1a1), mtDNA (ren morslinje som er haplogruppe U4) og Family Finder (FF som tester gener fra alle aner) hos Family Tree DNA. Jeg har Skankeaner i 3 av mine besteforeldregrener. PS! Lucie Pedersdatter Skancke (1766-1815) er min rene morslinje (=U4), datter av Peder Jenssen Skancke og Karen Olsdatter Lang.

Jeg har felles kromosomsammenfall på FF med 3 personer som oppgir å ha Skankeaner. Disse ligger på kromosom 6 i posisjon 31571697-33053075 og på kromosom 11 i posisjon 45373665-57487628.

Kan noen av disse være Skankegener? Hvis noen har opplysninger her så er jeg veldig takknemlig!

For øvrig har jeg ytterligere sammenfall med disse 3 og 2 andre Skankeætlinger på flere andre kromosomer. Men da er vi bare 3 personer som sammenfaller, mot 4 personer på de 3 første.

Det kan kanskje være av interesse for fler enn meg å få identifisert Skankegenene?

https://www.facebook.com/groups/skunkeforeningensv/?fref=ts

Spännande:)

Jag har U8(a1a) på mormor.. Vart ser man kromosom 6?

Alexander, Lucia Pedersdatter sin morslinje er ikke Skanke-slekt, ergo er ikke hennes mt-dna av noen skankelinje. Lusie er heller ikke din rene morslinje, i hvert fall ikke slik den er vist her på Geni, faktisk så ser jeg ingen Skanke i din rene morslinje i det hele tatt. Din rene morslinje stopper her: Katarina Persdotter uten å ha noe Skanke-slekt, din farslnje stopper her: Sigfrid N.N. også uten noe Skanke-slekt. Så ditt Ydna og ditt mt-dna har ingenting med Skanke-slekten å gjøre. Det er kun FF som kan vise spor av Skanke-blod og det er kun i FF dun kan finne familiære treff med andre Skanke-ættlinger. Men å påvise at det er akkurat Skankeblodet som er sammentreffet med de andre i FF er umulig ved kun å bruke FF

Alexander: Kommentaren er vel fra Odd Prytz, heller ikke han har noe Y-DNA eller mtDNA fra Skankene, så han søker også etter felles treff gjennom Familyfinder. Jeg har også en felles treff gjennom FF med noen Skanke-etterkommere, men det ligger såpass langt tilbake i tid at det krever noen flere felles treff for å kunne konkludere..

Is it odd that all three husbands were born in 1470 and our cougar was born in 1455. So she had her children late...does this seem probable or is there some confusion in the record?
@Ingrid Jensdatter Schanke
Hallstein Torleivsson

David Widerberg Howden, regarding the Norwegian/Danish (Barfod) Skancke connection...what would one look for if they were to take a DNA test...the FB site listed above seems to be operated by some very nice people who seem very proud of the Jempte connection...I always thought we were Telemarkers but it seems on my dads side we lean back to Jamtland via Seljord. or so it seems thru Geni
@David Widerberg Howden
@ Ingrid Jensdatter Skancke
@Hallstein Torleivsson

Showing 61-67 of 67 posts

Create a free account or login to participate in this discussion