jeg er helt stået af at kunne rumme hvad som forgår,
eller næsten opgivet at forstå,
jeg er utrolig glad for at bruge Geni ,'det skal det i herske tvivl om,
men jeg er godt træt af at der ikke findes en eller anden måde på at
kunne fravælge/ tilvælge match fra My H .
kunne vi bare det ville det give nogen ro
men alle disse vinkende blå faldskærme ,
hvor er de irriterende
ens skærm billede står konstant og blaffer
af alle disse
Bjørn
'mest sannsynlig har du og mange andre tatt i bruk MyHeritages gratisprogram Family Tree Builder, som er ett utmerket slekts-program for bruk på egen PC, og sannsynligvis det eneste som ikke har problemer med GEDCOM filer fra Geni, deriblant at det også takler bilde og dokumentreferanser som lastes ned og inkluderes.'
Ja, og det er derfor først nu - efter at Geni-medlemmerne har modtaget dette generøse tilbud i forb. med overtagelsen - at det går op for folk hvad det indebærer.
Jeg er ikke tidligere stødt på private oplysninger på nettet fra mit Geni-træ.
Er det iøvrigt alt der var privat på Geni - der nu ved import til MyH kan ændres til public. Fotos, Dokumenter (der er Privat) ???
Var der ikke også noget med at Timeline på et tidspunkt skulle flyttes til
Overview ???
Nei, Bjørn, nå høres du ut som mora mi den gang jeg VIRKELIG var i opposisjon. Takk for den søte der, men nå er jeg atter en gang i trassalderen.
:-))))
Jeg registrerer at det er en viss misnøye.. av forskjellig art,
og jeg personlig synes ikke oppkjøpet er til det gode for genibrukere. Bjørn, du er betalende bruker på begge steder, er det ikke slik? Alt det du har i tillegg, det blir jeg bedt om å betale for. Så er det misnøyen med at din nærmeste slekt, inkludert deg selv, er blitt offentlig. Ingen vits i å gjenta detsom er sagt.
....Så den dagen da begge nettsteder kan vokse, at jeg kan komme i kontakt med mine 3-4 og 5menninger på Mh, samarbeide og gledes over at den og den greina vokser, eller i det minste ikke føle seg forrådt,.. men mulig jeg tror verden er et rettferdig sted.
@Bjørn Broks, for et par år siden meldte jeg meg som gratis bruker på MH, og førte da opp meg selv og mine foreldre, ingen flere. Jeg har i det siste lagttil en direkte linje fra meg og til mine tippoldeforeldre, intet mer. Jeg gjorde dette kun for å sjekke ut.. Har ikke lasta opp GEDCOM-fil til MH.
Gyrid Bårdsdatter Lydvo, På Torsnes
Denne 12 oldemor har jeg klart å gjøre en "confirm match" med og husker følgende:: profilen var gratis og den kom fra noe som het WikiTree.
Matches mot endel gratis tredjeparts leverandører av data, som for eksempel WikiTree og FindAGrave er også gratis i MyHeritage, - alle andre arkivtilgang må MH selv betale store summer for, og det er vel naturlig at det også vil ha inn igjen noen av disse kostnadene.
Dessuten er det ikke gratis å drive ett nettsted, og som dere som er gratisbrukere sikkert har observert, er det ingen reklame lengre på Geni.
Til Bodil K. Hansen: Jeg haket vekk My Heritage fra programmer i forbindelse med Geni. Slik du nevnte. Ved å gå til en profil som er matchet mellom Geni og My Heritage er det fortsatt mulig å enten godkjenne eller avvise slik match ved å gå til MH. Jeg trykket derfor på "avvis" match da jeg var på MH. Da ble match borte fra Geni profilen.
Jeg skal se om det er flere muligheter for å fjerne visning mellom Geni og MH vedr. matches.
@Bodil, MyHeritage og Geni er jo samme firma nå. Må bare regne med at firmaet samordner seg internt.
De jobber jo med å forbedre ting hele tiden, men de er jo avhengig av at nok folk betaler for tjenestene til at de har penger å drive dem for - så de er veldig ivrige etter å få Geni-brukere til å synes at MH-tjenester er verd å kjøpe og omvendt.
Så lenge tjenestene er nyttige så er jeg rimelig fornøyd med å betale litt for dem.
Til Bodil
nej vi tror ikke vi har givet dem lov mendesværre gør vi det første gang vi trykker på en af deres søg knapper
så kan man bag efter gå ud og se at man lige har givet My. H lov igen
den ændre sig minut for minut
Applikationer x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x
You have authorized these apps to interact with your Geni account:
Application Name
Last Accessed At
MyHeritage
For et øjeblik siden
her kan du se hvad som sker den tæller minnutter
Applikationer x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x
You have authorized these apps to interact with your Geni account:
Application Name
Last Accessed At
MyHeritage
7 minuter siden
Som Geni bruker er data-subscription hos MyHeritage det eneste du trenger i tillegg hvis du ønsker å benytte deg av Geni's automatiske kildeoppslag og mot profiler der. Om du har det så tror jeg nok å fjerne koblingen mellom din Geni og MyHeritage konto kun ødelegger for deg selv.
Det er mange som etterhvert rapporterer at de har fått stor hjelp i denne koblingen, og antall databaser øker etterhvert kraftig.
De har nettopp inkludert alle amerikanske folketellinger fra 1790 til 1930, så det vil nok etterhvert dukke opp record matches for disse der hvor man har familie som har utvandret.
http://www.geni.com/blog/all-u-s-census-records-now-available-38007...
@Per Skulason
Du skriver om, at man kan skrive til en person, der f.eks. har tilføjet mig på My Heritage og bede personen om at fjerne mig.
Der er 2 på My Heritage, der har tilføjet mig og hele min nærmeste familie, alle levende personer, min mand, mine børn, mine søskende m.v..
Jeg står endda begge steder på My Heritage med fødselsdato, fødeslsmåned og -år.
Min fødselsdato og måned fjernede jeg selv på min egen profil for oceaner af af tid siden og så kan alle nu se det hele på My Heritage. Mit træ på geni er privat og min mand, mine børn, søskende m.v. er indenfor privatsfæren på geni.
Svenskeren er jeg i familie med et stykke ude, hun har selv tilføjet sig selv og sin nære familie på geni.
Den anden person, der har tilføjet mig, ved jeg slet ikke hvem er.
At kunne skrive til sådanne personer er nu også fjernet fra My Heritage, de anmoder mig om at betale ved Kasse 1, når jeg trykker på KONTAKT.
Jeg erkender, at sådan noget gør mig meget ked af det.
Jeg troede, at jeg på geni var sikret mod at sådan noget sker.
Jette Rosborg
Tove du har fuldstændig ret .
det værste er at dem som matcher disse, gør at der kan sidder et utal af disse match på vores geni profiler når vi åbner,
og vi kan ikke fjerne alle disse gengangere på profilen,
denne jeg sætter ind her er bare en helt tilfældigt jeg har set
og måske er der nogen som kan forklare hvad disse 8 generend match skal være /stå her for
havde de så været gemt i en box som man kunne klikke frem
Grafin Irmgard von Schwarzburg, Gräfin
@Bjørn P. Brox
Du skriver sådan her:
Jette, - du skrev jo selv ovenfor at du kuttet din kobling mot din MyHeritage konto, og da er det vel naturlig at du møter betalings-veggen da Geni ikke lengre ser at du allerede er medlem.
Prøv lige at læse debatten igennem igen, sådan har jeg aldrig nogensinde skrevet, det er en anden. Jeg er dog ikke senil endnu.
Jeg har ikke cuttet noget som helst, da jeg ikke ved, hvilke konsekvenser det evt. ville få.
Jeg tør ikke røre ret meget nu, idet jeg er bange for at gøre noget galt.
Så jeg forstår ikke dit svar til mig.
Jette
@Bjørn P. Brox
Jeg har kigget på enkelte matches på geni til My Heritage.
Da jeg havde kigget på en, stod der Bekræft eller Afvis og der afviste jeg så de matches som var akkurat ligesom dem jeg havde. Det er da forhåbentlig ikke at afvise alt fra My Heritage.
Blev der ikke skrevet noget i debatten om at afvise noget fra My Heritage i Kontoindstillingerne og det har jeg ikke gjort.
Jette
@Bjørn P. Brox
Er det ikke Bodils indlæg du referer til, det er ikke mig:
Bodil K. Hansen
1/5/2013 kl. 7:51 PM
Rapportér
Bare et siste spørsmål, en tanke...
Vennligst gå inn på "Kontoinnstillinger" --> "Programmer" og der listes opp programmer som jeg har godkjent adgang til min Geni-konto. Hva skjer om jeg haker vekk MyHeritage?
:-)