Bjørn har ret, det er Geni bruger der selv har overført GEDCOM data til MH.
Jeg har været på MH sideløbende med GENI, grunde til det er jeg selv kan kontrolerer mit slægttræ, jeg riskere ikke ligesom på GENI at blive koblet op på WORLDTREE, jeg har oplevet at der pludselig er en ny bruger der ligger data ind og ens slægtsræ pludseligt ændrer sig og er f...ed up, det sker ikke på MH.
Det i oplever nu på GENI har været implementere på MH i snart et ½ år, det er som Bjørn skriver lad være at klikke på det og man undgår betalingssiderne. Det er dog ikke kun MH der har det, det er også her på GENI hvis ikke man er PRO+ og laver en søgning er det Pay to view,så jeg mener ikke man skal gøre det til en issue, bare ændre adfærd.
Fordel ved MH, man har større kontrol over sit træ. Man kan dowloade en software der gør man kan arbejde off line og oprette flere sideløbende slægtgrene alt efter interesse. Og så er der mange der benytter sig af at kunne finde historiske data andre steder end på GENI, og mange finder muligheden god, det tror jeg også vil ske her på GENI. Oflinie indholdet kan uploades hvis man ønsker det.
Fordelen ved Geni er, at der er rigtigt mange bruger = større chanche for at komme videre med sit slægtræ. Geni har ligeledes en masse andre gode funktioner i brugerfladen, der gør at jeg nødig vil forlade Geni, specilet featuren omkring begivenhederne ved vær enkelt er guld værd efter min mening, Her tænker jeg specielt på Oversigten, Medier, tidslinje osv der er megete nemt tilgængelige og giver en levnedsbeskrivels af hvbert enkelt hurtigt og nemt. På MH er man tvunget til at gå ind under hvert enkelt profil, hvilket jeg syntes er en bad feature.
Alt i alt er det et valg. Dem der har overført GEDCOM filer med mere end 1000 000 records er der mange af, du kan så glæde dig over at de højst sandsynligt har gjort dem selv en bjørnetjeneste da de ukritisk har uploadet fejlagtige data.
Forandringer er ikke altid af det dårlige, men jeg mener stadig at brugerne her bliver kvalt af deres egen succes ved at have uploadet alle de fantastiske data her på GENI, GENI er så efterfølgende så venlige at lade GENI brugerne betale for at acesse deres egen data. SMART BUISNESS opret program gør det gratis at ligge data ind og Wupti 3 år senere Pay to Stay ;-)
Mvh
Per