Geni er kjøpt opp av MyHeritage"

Started by Private User on Wednesday, November 28, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 151-180 of 527 posts

Torbjørn, - som jeg skriver ovenfor så er det IKKE snakk om sammenslåinger med MyHeritage Profiler, kun at du får ett EKSTRA hjelpemiddel til å sammenligne og verifisere.

Vil tippe at de fleste av oss ikke kommer til å benytte oss av det før vi ser noen verdi det, så vi lar ganske enkelt være å klikke på linker som fører oss ut av Geni og evt paywall.

Du MÅ ikke noe som helst med andre ord og kan fortsette akkurat som før.

men det giver mig ingen ret til at fjerne disse blå faldskærme

findes der en måde at den væk fra vores geni profiler,

lige meget hvad jeg prøver

kommer der op betale ved kasse et

jeg er også kun intereseret i match på geni

hvad gør vi

mvh marion

Takk for imponerende kjapp respons (før jeg var ferdig med min melding). Det er riktig at jeg ikke "må "noenting, det bestemmer jeg selv, men her ser det ut som om noen har hentet en masse data fra GENI, til MH, for så å kjøpe opp GENI, og så vise oss hvor mye bedre MH er. Det er sikkert riktig, jeg ble imponert over hvor mange potensielle sammenslåingskandidater som plutselig dukket opp. MH har tydeligvis sterkere søkemotorer enn GENI, så det er sikkert et teknologisk framskritt. Det er ok for meg, men når noen kjøper opp min dugnadsinnsats, og krever ekstra penger av meg for å fortsette under nye spilleregler, da er det deres problem, ikke mitt. Jeg er ikke lengre en del av dette.
Lykke til videre alle sammen.

Henting av større mengder data fra Geni til MyHeritage skjedde for lenge siden, - før det kom restriksjoner på GEDCOM eksport fra Geni, f.eks at du kunne eksportere 100-tusen profiler uten å ha lagt inn en eneste selv - alt for mange kopierte data herfra til andre steder.

Det er dessverre Geni brukere selv som har gjort dette, og IKKE noe som er foretatt fra hverken Geni eller MyHeritage. Siden det er individuelle trær på MyHeritage så står også navnet på den som har gjort dette der, og som oftest er det noen i din egen familie.

Dette ser for meg ut som mafiavirksomhet. Det er "merkelige" (ukjente) navn som dukker opp som administratorer av nære slektninger, som f. eks min mormor. Det er jo litt pussig at folk jeg aldri har hørt om har bedre kjennskap til min mormor enn jeg hadde. Disse navnene lar seg ikke spore i MH. Sorry, men dette lukter luguber business lang vei.

Torbjørn

Bjørn har ret, det er Geni bruger der selv har overført GEDCOM data til MH.

Jeg har været på MH sideløbende med GENI, grunde til det er jeg selv kan kontrolerer mit slægttræ, jeg riskere ikke ligesom på GENI at blive koblet op på WORLDTREE, jeg har oplevet at der pludselig er en ny bruger der ligger data ind og ens slægtsræ pludseligt ændrer sig og er f...ed up, det sker ikke på MH.

Det i oplever nu på GENI har været implementere på MH i snart et ½ år, det er som Bjørn skriver lad være at klikke på det og man undgår betalingssiderne. Det er dog ikke kun MH der har det, det er også her på GENI hvis ikke man er PRO+ og laver en søgning er det Pay to view,så jeg mener ikke man skal gøre det til en issue, bare ændre adfærd.

Fordel ved MH, man har større kontrol over sit træ. Man kan dowloade en software der gør man kan arbejde off line og oprette flere sideløbende slægtgrene alt efter interesse. Og så er der mange der benytter sig af at kunne finde historiske data andre steder end på GENI, og mange finder muligheden god, det tror jeg også vil ske her på GENI. Oflinie indholdet kan uploades hvis man ønsker det.

Fordelen ved Geni er, at der er rigtigt mange bruger = større chanche for at komme videre med sit slægtræ. Geni har ligeledes en masse andre gode funktioner i brugerfladen, der gør at jeg nødig vil forlade Geni, specilet featuren omkring begivenhederne ved vær enkelt er guld værd efter min mening, Her tænker jeg specielt på Oversigten, Medier, tidslinje osv der er megete nemt tilgængelige og giver en levnedsbeskrivels af hvbert enkelt hurtigt og nemt. På MH er man tvunget til at gå ind under hvert enkelt profil, hvilket jeg syntes er en bad feature.

Alt i alt er det et valg. Dem der har overført GEDCOM filer med mere end 1000 000 records er der mange af, du kan så glæde dig over at de højst sandsynligt har gjort dem selv en bjørnetjeneste da de ukritisk har uploadet fejlagtige data.

Forandringer er ikke altid af det dårlige, men jeg mener stadig at brugerne her bliver kvalt af deres egen succes ved at have uploadet alle de fantastiske data her på GENI, GENI er så efterfølgende så venlige at lade GENI brugerne betale for at acesse deres egen data. SMART BUISNESS opret program gør det gratis at ligge data ind og Wupti 3 år senere Pay to Stay ;-)

Mvh
Per

Hmm... Det ser ikke ut til å være NOE man kan hente ut av treffene i MH uten at man må betale for det...

Jeg har en MH konto som jeg registrerte for lenge siden, har aldri betalt noe for den. Er medlem på to ulike trær der.
Hvis jeg velger det ene så kommer jeg til pay-wall når jeg trykker på accept match, hvis jeg velger det andre så fungerer det å accepte. Vet ikke hvorfor det skjer på denne måten, men var litt mystisk.

Er pro-bruker, men er ikke blant de som hadde livstidsabonnement og som fikk MH-dataabonnement som kompensasjon.

Oddbjørn det er korrekt man må betale abonnement for at kunne se smartmatchen.

På MH er smartmatch en del af abonnement så der kan man se alle Smartmatches, sammenligninger bliver angivet med en % sats for en recorded match, man godkender eller afviser alt efter data sammenfald.

Så findes der Historiske match, det er det der også er indført her på Geni, det koster ekstra at få sammeligninger derfra. Her vil jeg indskyde som bosidende i de skandinaviske lande uden de store forbindelser til USA, Canada er der ikke meget at hente, så spar pengene ,-)

På MH kan man vælge at samarbejde meda ndre brugere, det betyder at man kan acceptere at de kan tilføje til ens træ, man kan også fravælge muligheden eller begrænse det.

Mvh
Per

lige det jeg mener med disse blå faldskærme

ikke noget man kan se uden at betale

og som de ødelægger ens skærm billede

at de står der

Før var der en lup med et tal i som plus medlem kom jeg til betalingsiden hvergang jeg trykkede på dem pga. jeg ikke er PRO, så jeg syntes ikke det ændre noget for mit vedkommende her på Geni, det fremhæver bare at man skal lade være med at trykke på den hvis ikke man ønsker at betale.

Mvh
Per

hos mig står den og hopper på skærmen

ja der var en lup før

men ikke som nu når man åbner stpr de på siden
alle disse blå og hopper

da kunne man gå ind og fjerne match

dette er jo nu ikke længere muligt uden at man betaler ved kasse et

jeg har lige set på min bedstefar og hans børn

der står ikke mindre end 11 af disse faldskærme som det ikke er mig muligt at fjerne uden at må ind og betale derfor

det er på godt jysk træls

Marion Det er nu godt nok stationært på min PC. Og ja det kan godt virke lettere træls .-)

Jette, der er sikker en der har uploaded en GEDCOM fil til MH, som Bjørn omtalte tidliger eksistere den mulighed og det er nok en der har samme slægt som du selv og du er derfor kommet med over.

Mvh
Per

det er de ikke hos mig derfor omtaler jeg dem som faldskærme

de står konstant og blafre

irriterende

@Per Skulason, det er ikke bare "Smart Matchen" man skal betale for, men også for å få kontakt med administratoren av hvert enkelt tre...

I den linken du oppga, Bjørn P. Brox, kan man lese følgende mht. hvilke "matches" man har fri tilgang til: "Records from the Find-a-Grave, US Census, Social Security Death Index, some military and other collections are free for everyone".

Men dette er jo stort sett informasjon man allerede finner gratis på nettet...

korrekt Oddbjørn

når man har fjernet alle match på geni så kan man ikke fjerne resten uden at betale

det kan ikke være rigtigt at vi skal have disse til at stå og generen

jeg mødte lige hos min mornor
lukket adgan til hendes slægtsbog som er udkommet i USA

da jeg kunne kende slægten Dencker kunne jeg se det var hendes familie

men intet kan jeg stille op ,
jeg har selv bogen så jeg har ikke brug for den

men rigtig surt at jeg ikke kan fjerne denne besked uden at må betale

Plutselig sank antall "Smart Matches" hos meg fra 1750 til 697 ("Historical Matches" fra 88 til 58). Er det noen som kan forklare det? Jeg har ikke foretatt meg noe som helst.

Aha! Det ser ut til at alle ledd før 1400-tallet er borte. Det var da godt! Så ble jeg kvitt både Olav den hellige, Harald Hårfagre, fransk adel på 700-tallet og andre eventyr :-)

Jo, jeg oppdaget på et tidspunkt at 2/3 av alle "Smart Matchets" hos meg var ikke-verifiserbare linjer til adels- og kongeslekter i middelalderen...

Oddbjørn - fordelen er automatiske oppslag i alle de kildene MyHeritage har og ikke minst etterhvert får tilgang til. Endel meget store databaser er på vei inn, og det jobbes iherdig med å få til avtaler med mange andre.

Når det gjelder matches som blir borte så jobber MH med å automatisk fjerne matcher mot MH profiler som er reine kopier av Geni profiler som brukerne har lagt inn, - men å identifisere dem er vanskelig, så per i dag vil det kun bli 100000 profiler GEDCOMS som jo var maks grensa for Geni eksport og som er en størrelse som ingen andre tilbyr.

Hei på dere Geni brukere som plages med smarte matchers fra My Heritage: For et par dager siden kom alle disse på Geni sin side etter å ha logget meg på. Etterpå aksepterte jeg en smart match for min egen profil som er på Geni og som også er på My Heritage. Jeg gikk tilbake til My Heritage og avbrøt den samme matchen slik at nå har jeg ikke noen match hverken her eller der. Og er ikke sammensluttet til My Heritage.

Grunnen til at jeg ikke skal ha noen sammenknytning mellom min profil på Geni og på My Heritage er: Det var komplett umulig å komme seg på i min egen profil på Geni da den var tilknyttet My Heritage. Dessuten har jeg behov for å være med på to forskjellige slektsprogrammer som er på internett. Ett er nok, nemlig Geni som er lettest å bruke av disse to.

Lykke til med deres videre slektsgranskinger som er meningen med alt dette, og ikke en masse utenomforhold.

Vennlig hilsen fra Arnfred

Og ikke minst: Jeg lukter ikke mer på disse smarte matchene fra My Heritage mer.

Dessuten har jeg IKKE behov for å være med i to forskjellige slektsprogrammer på internett. (trykkleif var her)

Det er hovedinntrykket jeg har fra de fleste brukerne: De ønsker ikke se Smart Matches mot MyHeritage profiler, spesielt hvis man ikke har tilgang og at man har nok med Geni.

Smart Matches teknologi innenfor Geni er imidlertid OK og jeg har uttrykt ett ønske ovenfor Geni at MyHeritage matches må separeres fra Geni matcher.

Jeg må imidlertid innrømme at en smart-match på min bestefar Petter Hagbart Johan Pettersen, (twin) viste at hans far igjen på MyHeritage profilen (som ikke matchet) har flere detaljer og dessuten flere søsken enn det jeg har lagt inn, så her må jeg grave litt

Tak Bjørn

det er lige hvad jeg også kunne ønske mig
at få fjernet alle disse ubrugelige match

dette er blevet til en stor rodebutik

og det kan vi ikke være tjent med

:-), nu tror jeg det bliver lidt vanskelligt, Geni er købt af MH, så det er nok et ønske, men jeg tror ikke det er realistisk.

Jeg kan fortælle at det kun er Geni bruger der bliver sendt videre til MH. Der er ikke smart match fra MH til Geni. Det kan I så reflekterer lidt over.........................................................................................

Reflektion forbi, NÅ, så tror jeg I forstår det. I skal over på MH, det er det der er hovedformålet, det nemmeste er derfor tilmeld jer MH så har i ikke den udfordring med smart matchen.

Oddbjørn, nu skal jeg lige se om jeg har forstået det ret, du skal da kun betale hvis du vil i kontakt med en Administrator på MH.

Administrator på Geni og kontakt koster da intet.

Arnfred, Jeg troede heller ikke jeg have behov for to slægtprogrammer, men fandt det meget brugbart, specielt fordi der var så meget rod i slægttræet mit her på Geni, det var et stort rod pga, det var for nemt at lægge nye slægtled til for nye bruger, det gjorde der blev rod i mange træer.

Mvh
Per

Det er så mye negativitet her, er det ikke på tide med noen gode nyheter?

Jeg fant denne smartmatchen
James V, King of Scots

Den ga meg mye nyttig informasjon som jeg ikke viste om.
Selv om jeg har profilen lagt inn på mitt tre på MyHeritage fikk jeg ikke opp smart matchen der.

Men spørsmålet er så: Hva skal man med en Smart Match til James V, som ingen her antakelig kan dokumentere noe slektskapsforhold til? Systemet påstår riktignok at han er min "8th cousin 11 times removed", men det er selvsagt bare vrøvl :-)

Showing 151-180 of 527 posts

Create a free account or login to participate in this discussion