Bjørn, jeg har I lange tider haft Birthes problem selv om jeg burger same email adresse på bade MH og Geni. Og helt for nylig har jeg også fundet ud af hvorfor: sten@waldo.se, der virker aldeles udmærket på MH virker ikke længer hos Geni! Det vil sige, at Geni ikke kan sende email til denne adresse!!! Hvordan fandt jeg så ud af det? Lige pludselig kunne jeg ikke længer logge på ind hos Geni med den same email adresse og PW som ellers vorker udmærket hos MH! Det forklarede også at mine forsøg at downloade Gedcom files fra Geni ikke førte til resultater... Check gerne sten@waldo.se, det er nemlig kun Geni som har problemer her. Lige nu bruger jeg så min email adresse fra mit firma hos Geni, men den vil jeg gerne reservere til andet :(. Egentlig er det jo helt veldt at min fine svenske email adresse virker ubrugelig hos Geni, selv om den tidligere og fra starten var helt OK. VH /Sten
Har du sjekket kontosettingene dine? https://www.geni.com/account_settings/email_password
Sjekk også sin spam folder hos din epost leverandør om ikke mail fra Geni havner der.
Ellers kan du jo som Pro bruker kontakte Geni for hjelp.
Alt checket og jeg Geni har bekræftet at de ikke kan sende email til sten@waldo.se - og det same gælder for en lignende adresse på samme server. Da jeg opdagede det checked jeg som det første spam folderne og mine filterindstillinger. Men du har helt ret, jeg burde og vil lave et follow-up wed Geni her! Meget mystisk, netop at MH har nul problemer, derfra vælter det ind med 'smart match' data fra mine over 100k profiler :( og det til same adresse, som Geni ikke kan nå frem til!
Jeg må si at MH er "grisk" sett i fra mitt ståsted. Etter at MH kjøpte GENI kom record matches som et alternativ inn i familietreet på GENI. For å kunne benytte seg av disse måtte man begynne å abonnere på MH. Det gjorde jeg etter hvert, basis abonnement. Alt vel så langt, og bruk av record matches har funket greit helt til nå.
For å få enda mer nytte av MH oppgraderte jeg til Premium, men hva skjedde så?
Jo da forsvant plutselig muligheten til å gjøre noe med record matches, som fungerte greit som basis bruker hos MH I tillegg dobbeltfakturerte de meg, men etter noe tid aksepterte de å sende pengene i retur). Forstå det den som kan. Når jeg nå prøver å akseptere record matches får jeg melding om at jeg må tegne et data abonnement for å kunne gjør dette.
Hele greia begynner å bli mer og mer "uspiselig" og MH ser ut til å ville tyne mer og mer kroner/USD ut av oss brukere.
Som en rel aktiv GENI bruker begynner tålmodigheten å ta slutt og jeg skal se om for eksempel Legacy kan være et aktuelt alternativ.
Uansett har jeg snart kommet så langt det er mulig i eget tre, og den framtidige nytten begynner etter hvert å bli marginal slik GENI og MH priser sine tjenester.
Kanskje på tide å ta farvel og avslutte bruken på GENI, vi får se hva som skjer.
Jeg ble også lurt til å betale $ 149 til MH for å kunne se på Smart Maches. Men så skulle jeg prøve å finne en ukjent ane som jeg har lett etter i mange år. Har prøvd slektsforskere og betalt en masse for dette uten resultat. Det er min tippoldefar, Oluf Johansen født ca. 1850 i Trondheim? Bodde i Kirkesletten i FT i 1875. Jeg fikk opp mange ved dette navnet da jeg søkte, men da jeg skulle søke på bosted osv., fikk jeg beskjed om at dette kostet ca. $10 pr. måned. Nå har jeg altså betalt til Geni og til MH, men hvor mye skal de kreve for å få tilgang til alle data? Tror nok at jeg ikke fornyer noe abonnement verken på Geni eller MH. Bedre å holde seg til de norske nettstedene der en kan få opplysninger gratis. Dette synes jeg blir rett og slett svindel.
Når det gjelder hjelp til slektsforskning så er det endel veldige aktive grupper på Facebook, for eksempel https://www.facebook.com/groups/slekstshjornet
Er det værd at lave 29 opdateringer fra MyHeritage for en profil, hvis mange af dem allerede er duplicerede indgange? Jeg spørger, fordi jeg ikke er klar over, hvordan fanerne til blå, brune og grønne faktisk virker mellem MyHeritage og Geni? Anmoder de alle kun lederen om at godkende en ventende ændring eller i virkeligheden gør nogle faner (blå) ændringer, der senere skal vendes af de samme ledere, der forårsager store vanskeligheder, misforståelser og mistillid. Jeg har arbejdet på begge sider og sjældent har jeg indtil nu fået problemer med at gøre det, jeg troede, var en åbenbar ændring, for kun at blive hårdt anklaget af den leder, der styrede profilen. Hvem måtte senere fortryde, hvad jeg fejlagtigt troede var korrekt. Hvis ændringen ikke kan foretages uden en leders godkendelse. Så ser jeg ikke noget problem. Men som andre har sagt. Der er et stort problem på MyHeritage med flere (ofte simpelthen kopier) af en foreslået ændring uden noget bevis eller fakta at støtte fra ophavsmanden til denne ændring. Jeg har også ofte været frustreret på MyHeritage, når man skal gennemgå hundredvis af profiler med præcis dobbelt information, for at finde, at den er forkert og ændre den senere. Jeg gør en god tro indsats for ikke at tilføje sådanne dårlige oplysninger, når du opdaterer profiler på Geni. Det kan være mest frustrerende og pinligt for mig selv og andre.