Geni er kjøpt opp av MyHeritage"

Started by Private User on Wednesday, November 28, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 481-510 of 527 posts

Som sagt før i denne spalten: Jeg håper Geni holder på leeeeenggggeeeeee ! Og ikke slutter med sitt utmerkede internetprogram.

Nogle få af de mange dollars der indgik i handlen er brugt til at refundere livstids abonnenter, der har krævet tilbage betaling.
Jeg har ikke den store tiltro til at MyHeritage kender til den Jyske et dags tilbud. Ordet findes ikke i deres salgs manual.

Synes geni har blitt mer interessant etterhvert og tror nok jeg blir her, fremfor endel andre steder.. Takket være mange gode samarbeidspartnere og prosjekter som bla. denne:
http://www.geni.com/projects/HistoryLink/14021

Til Arnfred. Tak for dit svar men du har misforstået mig. Det er ikke fordi, jeg ønsker at melde mig ud af Geni. Jeg synes bare, at det var mærkeligt, at Geni uden videre havde hævet pengene på min konto. Jeg troede , at man fik en form for opkrævning. Nu ved jeg så, at betalingen for abonnementet sker automatisk. det er OK, når bare jeg ved det. Jeg har ikke noget imod at betale for min hobby. Jeg er meget glad for at være medlem af Geni og har bestemt ikke planer om at søge andre græsgange. Igennem Geni har jeg fået kontakt til mange søde mennesker fra mange lande, som jeg ellers ikke ville have "mødt". Jeg synes, det er genial,t at vi alle kan hjælpe hinanden med at bygge et fælles stamtræ, uanset om vi sidder i Danmark, Norge, Sverige, USA eller andre steder. Ha´ en god dag

Bare for å få litt realistiske tall inn i samtalen... ifølge Wikipedia var hele MyHeritage sin omsetning for 2012 på 30 millioner dollar, ca 180 millioner norske kroner.
Geni er atskillig mindre enn MyHeritage totalt. Hvor mye mindre vet jeg ikke.
Om det var 10% (som er en høy gjetning) så kan en gjette på 18 millioner kroner for Geni - hvis en bruker tallet 5.8 millioner brukere blir det da ca 4 kroner per bruker i inntekter.

Det trenges penger for å drive tjenester....

Til Birthe Nesgaard Johansen: OK. Den er grei. Jeg beklager at jeg misforsto deg. Det var fint at du delte dine erfaringer med andre brukere av Geni. Slik at jeg og andre har mulighet til å planlegge fremtidige tiltak i slik sammenheng som du omtaler.

Til Arnfred. Ja det er fint at kunne dele sine erfaringer og synspunkter her på siden. Og det er rigtigt dejligt at få et hurtigt svar.

Hej Harald Tveit Alvestrand

Tak for dit indlæg om Genis økonomi.

For at tage det sidste først, så er jeg enig. Det koster at drive disse tjenester, og personligt bruger jeg masser af lagerplads og båndbredde hos Geni, og det er kun rimeligt at betale for dette. Det mit indlæg gik på var, at finde et rimeligt prisniveau, da jeg føler der er en tendens til at skrue priserne i vejret, og det er ikke kun hos Geni og MH.

Jeg skrev jo netop at de 20% af betalende brugere var en antagelse. Dine 10% er måske mere realistiske, men det ændrer ikke på, at det stadig er mange penge det drejer sig om. Iøvrigt er Geni "et lukket land" mht. deres regnskaber. Jeg har ikke kunne finde noget om det - og heller ikke procentdelen af betalende brugere.

Så nævner du MH. Hos dem har jeg købt et 1 års abonnement på 95 US$ for at få nye input via matches. Jeg er meget tilfreds med MH her, da deres teknologi fungerer betydeligt bedre end Genis, men ikke tilfreds med prisen, som nu er 120 + 95 = 215 US$/år. Skønt ejerskabet er det samme, skal jeg betale abonnement to steder pr. år.

Så henviser du til Wiki hvor MH i 2012 havde en omsætning på 30 Mill. US$ = 180 Mill. N.Kr., og gætter så på at Geni har en omsætning som er 1/10 af MHs omsætning og beregner indtægten pr. bruger til at være 4 kr, hvilket må siges at være rimeligt, men det er stadigvæk kun gætteri (med mindre du har kendskab til mere end mig).

Jeg kan prøve at bruge samme teknik (bare omvendt) hos MH, og det er ud fra faktiske tal. På samme Wiki-side er antallet af medarbejdere hos MH opgivet til 130 personer i 2012. Det giver en indtægt på 180.000.000 / 130, hvilket rundt regnet svarer til 1.400.000 N.Kr pr. medarbejder på 1 år.

130 personer er jo et interessant tall - en person koster mellom 1/2 og 1 million NOK per år med lønn, sosiale utgifter og hus - så det stemmer sånn omtrent med at "mesteparten av kostnader er personalet".

Vi kan bare håpe at det blir flere betalende brukere etterhvert, slik at det blir flere å dele kostnadene på, så hver av oss kan betale mindre!

Vi kunne sagtens få flere betalende med på Geni dersom prisen lå omkring ca 500 kr pr år , jeg
har nu været med til at undervise i slægtsforskning,
og anbefaler altid Geni , og vi opretter en profil til vores kursister,
men når de hører prisen kommer svaret det er for meget, det koster jo også meget at komme med på andre tjenester , og mange af disse brugere vi kan tilbyde Gen,i er pensionister , disse kan ikke finde , overskud til at betale alt for meget,

der er jo meldt stigning fra 95 doller til disse 120 dollar , så længe kursen er så lav som den er , er det overkommeligt , men dog en stor stigning

Hva ligger prisene på nå for tiden? Og har det vært noen prisøkning det siste året?

I natt har Geni trekk 729 kr fra min konto 10 ganger !!!!!! Hva i h... er det som skjer???

Hvis du har været så letsindig at tegne et 10 års abonnement, så er det jo det der sker.
Der er nye tider på geni og kasseapparatet bimler lige så højt som den nær liggende synagoge.
De skyhøje priser harmonerer godt med kirkeklokke ringningen, og de får sikkert et hallelujah med på vejen.

Oii.. Det høres unektelig litt rart ut. Det blir jo 7290 kr.. Her bør vel det sjekkes om det er er bestilt 10-årsabonnement eller om det har skjedd noe rart?

Hehe.. Severin - jeg tror ikke jeg har vært sååå lettsindig :) Jeg kan jo ligge seks fot under om ti år :)

Hmm.. Kanskje det er noe en kurator kan ta en kikk på? Har du tatt kontakt med "Customer service"?

Tor Hovden kuratorer vet ingenting om penger - du må nok gå direkte på customer service.
Antagelig er det skjedd en feil i Geni - kredittkortselskapet - banken. Sjekk at det fortsatt står sånn - noen ganger "forsvinner" feil sporløst om de oppdager feilen før du gjør det!

Dette begynte så fint....nå er det liten vits i å få matches når man må betale for å se dem. Jeg VALGTE Geni fremfor MH, og nå er det MH som eier hele greia...

Ikke skriv inn bankkortinformasjon på Geni. Dermed unngår dere at Geni får muligheten til å tappe deres kontoer. Vi er noen glupske dyr alle i hop når det gjelder penger.

Det er en generell regel jeg alltid har: Slett alltid kredittkort info du bruker på Internett steder etter at den nødvendige belastninga er foretatt for å unngå automatisk fornying og for å minimere risken i tilfelle de blir hakket. Noen steder, f.eks LogMeIn krever slik info, men da endrer du bare til ett utgått eller ugyldig kredittkort.

Bjørn, jeg gjorde nettopp det, og jeg så også at PRO-medlemsskapet gikk ut i oktober 2015. Derfor gjorde jeg nettopp det, sletta kredittkortinfoen.... Og plutselig nå så får jeg beskjed om at PROmedlemsskapet mitt utgår i morgen 7 september.
Jada, go for it Geni, men meg kan du glemme!

Til Bjørn eller anden kurator
Jeg er medlem at Geni og MyHeritage. Jeg har en profil i MH, men arbejder kun i Geni. Jeg tjekker altid match (de blå og de brune kasser) på profilerne i Geni. Der er ingen problemer med de blå Geni match, og jeg har hidtil kunne "smutte" over i MH for at se, hvilke oplysninger, der ligger i din brune match.
Nu har jeg pludselig ikke ret til at se oplysninger i de brune match, nu står der, at jeg ikke er medlem.
Det forstår jeg ikke, er det ikke nok, at jeg er medlem af MH? Jeg kan godt se MH match (de grønne kasser), men det har jeg ingen interesse i, da de samme profiler ligger der både 2, 3 og flere gange.
Jeg håber, I kan give mig et svar på, hvorfor jeg kun kan se grønne match, når jeg er medlem af MH, er det ikke dem, der ejer den anden del?
Venlig hilsen
Birthe

Til kuratorerne
Jeg var lidt for hurtig før, nu kan jeg heller ikke komme ind på de grønne MH match. Jeg mener ikke, at det skulle være nødvendigt at søge om medlemskab en gang til, når man er medlem af MH.
Hver gang jeg klikker på et grønt match, får jeg nedenstående meddelelse, hvad skal jeg gøre?

Jeg hedder Jørgen Larsen og er webansvarlig for dette sted.
Dette sted blev oprettet ved hjælp af MyHeritage.com. Det er et rigtig godt system, hvor alle kan oprette et sted for deres famile og offentliggøre et stamtræ på nettet ogdele deres billeder. Hvis du har bemærkninger vedrørende dette sted, bedes du venligst kontakte mig ved at klikke på her.
Vores stamtræ findes online på dette sted! Der er 38585 navne på stamtræet. Den tidligste begivenhed er Skeel _____ 's fødsel (1290). Den seneste begivenhed er Magda Ingrid Sylvia Søgaard Thomsen 's død (Jan 14 2014).
Siden blev sidst opdateret den Sep 6 2014 og har i øjeblikket 72 medlem(mer). Hvis du også gerne vil være medlem, skal du klikke på her. God fornøjelse!

Hilsen Birthe

Birthe, du skal først logge ind på MH og derefter også logge dig ind på Geni så slipper du for den der tåbelige besked, at du skal (igen) blive medlem af MH. Hvis ikke du er logget ind på MH først så ved geni ikke at du også har medlemskab hos MH. Lidt dumt at højre arm ikke ved vad venstre arm ellers foretager sig... VH /Sten

Also kind of stupid that the Nordic letters don't display correctly when I have typed them from my MacAir. Mostly using PC otherwise...

Fungerer greit fra min Mac øæåÆØÅ.

Tak for dit svar Sten Waldö.
Du har helt ret, det er fuldkommen tåbeligt at skulle gøre det på den måde. Det har aldrig været nødvendigt tidligere.
Og helt korrekt, når de nu ejer begge programmer, skulle de sætte sig lidt ind i funktionerne.
Hilsen Birthe

öööäääÖÖÖÄÄÄÄ

Right now I am using a hybrid set-up with an external PC key-board. While it all looks fine when I write it, the letters get messed up when I post the text.
Since I get my PC back tomorrow, I don't mind and then on the side I'll try my MAC Air without the external gadgets...

æøå, ÆØÅ på min mac air

Showing 481-510 of 527 posts

Create a free account or login to participate in this discussion