Skjekk i øvre høyre hjørnet av MH match vinduet for å se om du er pålogget MyHeritage samtidig. Der kan du også logge på igjen, - hvis ikke møter du betalingsveggen hvis du ønsker å se nærmere på en match
Geni flyttet til ett nytt mye raskere datasenter for noen dager siden og man ble da, i likhet med annet vedlikehold av servere, automatisk logget av.
Jeg har "falt av lasset" etter alle endringene som kom med MyHeritage. Det har blitt lite brukervennlig og jeg sitter igjen med en følelse av at den tidligere databasen til Geni (som alle brukerne har laget) nå har blitt et profitabelt foretak som kun har som formål å suge penger ut av sine bidragsytere.
Da jeg ikke kan slippe af med My H ´s tåbelige indblanden i mit træ så slipper My H og Geni af med mig. Jeg fornyer ikke mere. Den evige salgsreklame har taget al glæden ud af at bruge Geni. Jeg har endeligt fået nok og kommer ikke igen før de to er blevet skilt ad på bruger delen. Trist, min glæde ved at opbygge mit træ er nu endegyldigt væk.
Jeg var nok frafalt jeg også men så oppdaget jeg at min hukommelse ikke evnet å ivareta den kunnskapen som ligger i geni.com. Jeg tenkte å løse det ved å benytte en kopi via en gedcomfil. Da oppdaget jeg at jeg savnet den dynamikken som ligger i at det stadig kommer til nye profiler, nye brukere, ny data, nye historier m.m. Om jeg forblir "pro" fremover er nok ikke så helt sikkert men geni.com er morsomt og kanskje kan man greie å overse MH-reklamene akkurat som man venner seg til at det er reklame på tv. Jeg skal prøve.
Brox skrev således i opstarten af denne debat: Nederst står der Ingen reklame.
I dag kom det en annonsering at Geni er kjøpt opp av MyHeritage, noe dere alle skal ha fått en mail om.
Geni fortsetter som før, men denne nå med mye bedre ressurser, som spesielt er en god nyhet for gratis brukere, der
* Du kan slå sammen profiler
* Ubegrenset antall profiler
* Ingen begrensning i å finne en slekts-sti
* Legge til og redigere offentlige profiler
* Høykvalitets slekts-utskrifter (nedlasting)
* Ingen reklame
Les mere her: http://help.geni.com/forums/21545466-things-to-know
Jette Rosborg
Det er med stor tilfredshed jeg her ser at der nu begynder at komme flere, som er irriteret over al den reklame vi må døje med her i Geni via My. H,
Jeg er bekymret for at dette kan blive en stor opløsning af Geni ,
hvilket vel ikke var formålet med opkøbet ELLER var det meningen .
Vi mangler så mange svar ,
Stadig ved disse match som der er muligt at ligge over på profilerne her i Geni fra My. H , de er så fyldte men fejl. og så mange af dem er kopier af kopier, og vi i Geni har ingen mulighed for at fjerne disse match igen , det føles ganske urimeligt ,
Den oplysning der på et tidspunkt kom om at alle disse match , ville komme til at ligge i et faneblad, hvor mon denne løsning bliver af .
I det mindste måtte det være muligt at vi som betaler for Geni fik en mulighed for at fjerne match , som ikke opfylder kravene for at stå på profilerne,
I My. H har man overhovedet ingen disciplin med navne skrivning,
,
Koblingen til My H har som du sier mange negative sider, men også sine positive.
Jeg er medlem i Geni og My H og kan da bruke kildemateriale fra My H til å utvide allerede innlagte profiler på Geni i stort omfang. Jeg lot en stund være å betale for My H. Resultatet var at jeg ble helt utestengt fra mitt eget innlagte familietre. Sogar ringte en mann fra London og maste på at jeg måtte betale og fortsette medlemskapet. Jeg kranglet på prisen og fikk (kanskje?) noe avslag.
Mvh Ragnar Hegna
desværre flest negative som jeg ser det , , ja en sådan opringning har jeg også modtaget , dog uden at ønske at købe den ,
det kan stadig ikke være rigtigt at gentagne match af samme gruger af My. H komme igen og igen , der må være et bedre filter, til at tage disse fra,
vi kan jo ikke i geni have mere end en profil , hvilket jeg ser som noget ganske positivt , dette er der ingen grænser for i My. H , der som du kan se laver de den ene kopi efter den anden af deres egen, man finder den samme oprette op til mange gange , træls at se på i sine profiler , og derfor jeg som så mange
gange før ,
spørger igen hvornår får vi disse match lagt ned i et faneblad
Hvorfor skal vi på vores egen profil have denne, store firkantede klods reklame at se på. Mon det skulle være nødvendigt, at den er så stor.
Mindre kunne godt gøre det, hvis den absolut skal vær der. De tror måske, at vi er svagtseende allesammen på geni.
Disse opringninger fra London m.v. skulle forbydes.
Jeg ser oceaner af Smart Matches, men jeg har ikke lov til at afvise, hvis mit navn ikke er på selve profilen, dette uanset det kan være meget gamle profiler, der for længst er afdøde.
Mange kigger slet ikke på dem og så står de der for evigt og man trykker igen og igen og kigger på det samme, man har kigget på før.
Jeg tænker også på, at det ikke er korrekt overfor brugere på My Heritage, at vi kan sidde og snuppe deres arbejde, deres fotos m.v., hvis vi ønsker det.
Jette Rosborg
Match algorithmen i brug mellem MH og Geni er tusind gange mere effektiv of for det meste korrekt i sammenligning med hvad jeg hidtils har set internt paa Geni, hvor det naermest er en undtagelse at matchen er korrekt. De der opringninger har vi vel alle faaet og der uddeles der meget smiger mod at man forventes at betale mere for at faa alt at vide om Australien og andet nonsense. Min kone er fra japan saa jeg slog tilbage og mente, at om de kunne tilbyde mig noget fornuftigt fra Japan, saa ville jeg vaere interessert - men det kunne de da ikke.
@Frederik von Arenstorff, til Visborgaard
Jeg sad lige i dag og så på noget slægt omkring min far , og stødet så på en af disse SKRÆKKELIGE igen ikke mindre end 32 match står og fylder op på profilen , er der dog ikke nogen som , har mere viden en jeg til at råbe de ansvarlige op , som kan se hvor ødelæggende dette er for Geni , Hvornår tager My. H sig sammen til at lægge disse ned i et faneblad ???
Dette mach show er en cirkus forestilling af de værste, og som aktive genibrugere skal lægge ryg til hver dag i mange timer.
Dit skærmbillede flagrer rundt i jagt efter usselt mannon i form af indbringende match, som MyHeritage pumper ind i geni fra den store bunke af kopiprofiler, der har hobet sig op der.
Det værste er, at MyHeritage har den tro, at vi vil betale 6$ om måneden for at rydde op i deres affaldsbunke af kopiprofiler. Det er for platugleagtigt.
Jeg er sikker på, at det er en indbringende forretning, men det er genis kunder der betaler for gildet.
Dette er et "No Reply" skrift.
Jeg har nå fått god bruk for endel av disse matchene, men det er tydelig mye blåkopier og feil opplysninger.. Synes det er greit å kunne lage en link til noen av disse matchene, men synes listen over bekreftede treff er altfor dominerende: Slik som på min egen profil og jeg synes det er greit å kunne legge de til under kilder når det faktisk er nyttig informasjon..
Har heldigvis ikke funnet så mange "falske" treff på mine profiler, men det dukker nok opp..
Hei Bjørn, da har jeg fjernet mine egne MH mather (på egen profil) og lagt de inn som kilder, men de er da fortsatt like synlige på profilen.. Men er jo ellers undøvendig å bekrefte matchene som kilder hvis de ikke er kilder til noe man ikke visste fra før.. Men synes nå det kunne holdt lenge med at de ble listet opp i kilder fanen...
Hva er defisjonen for kilder: Det er IKKE noe som noen personer har skrevet inn på hverken My Hritage eller Geni eller i en slektsbok eller bygdebok. Slike opplysninger er kun gjengivelser som er HENTET fra kilder.
En kilde er: Det som er skrevet inn av en prest i en kirkebok og det som er skrevet inn i folketellinger og det som er skrevet inn i skattemanntall.
den opskrift vil jeg meget gerne have at vide hvordan man kan undgå at se på disse match,
som du her beskriver så er dine ikke synlig på profilen , eller misforstår jeg hvad du skriver ,
jeg har i dag set på @Dorothea Jensdatter Sadolin
og ikke mindre end 23 match slår mig i møde på denne profil , dem fidus til at kunne fjerne dette , det vil være rigtig godt om du vil dele med os andre
og det med at godkende match , nej jeg godkende ikke match, men andre gør , og hvad er ideen dermed ,
Er der ingen der kan tage dette ødelæggende op med My H, jeg ville selv gerne , men behersker ikke det engelske sprog i skrift , og har mine tvivl om der overhovedet ser , disse klager vi her fremlægger ,
i så fald ville dette foretagende vel være kommet med en kommentar til os brugere af Geni