Jeg har skrevet nedenstående i debatten om hjælp fra kuratorer også. Men jeg lader også ordet falde i denne debat.
Jeg synes, I skal se det svar jeg fik fra en MyHeritage (MH) bruger, som jeg kontaktede, derfor indsætter jeg det nederst på denne besked.
Mit oprindelige indlæg:
"Er der en kurator, som kan hjælpe mig?
Jeg har tegnet abonnement til MyHeritage, dels for at få ryddet op i alle de Smart Match der ligger, og dels for at se, om jeg kunne komme i kontakt med nogen med samme stamtræ som mig. Jeg opdagede , at der var indlæst Gedcom fra Geni til MyHeritage, og at mange af de profiler, jeg selv har oprettet i Geni, lå der flere gange. Jeg blev mest medlem af MyHeritage for at få adgang til mit stamtræ der, så jeg kunne få rydder op i alle de dubletter der ligger. Jeg ønsker ikke at bygge mit stamtræ en gang til i MyHeritage, når det allerede ligger der, men jeg ønsker adgang til de profiler, jeg selv har oprettet. Jeg kontaktede en af de personer, som har nedlæst Gedcom med mine profiler. Hun svarede mig, at hun ikke er medlem mere, hvad kan jeg så gøre for få adgang til at få ryddet op? Håber I kan hjælpe."
Da Geni nu engang er opkøbt af MH, har jeg valgt at være åben for de forandringer, som det måtte indebære, det være sig ulemper som fordele.
Af fordele kan jeg sige, at pga. smart match, arbejder jeg nu tæt sammen med en MH bruger om en gren af familien, som vi begge var kørt fast med. Jeg har fået mange nye oplysninger af hende, og hun har også fået mange nye af mig.
Af ulemper vil jeg sige, at da jeg valgte at blive medlem af MH, var der en tilbudspris om medlemskab, prisen svarede så bare ikke overens med det, jeg måtte betale, da der åbenbart først var lagt moms på ved selve betalingen.
Efter at have modtaget nedenstående svar fra en MH bruger, kan jeg se, hvor god en aftale, vi havde med Geni, da det endnu ikke var opkøbt.
Svaret fra MH brugeren:
Jeg har meldt mig ud, så jeg har ingen adgang.
Jeg har ikke kopieret, ret mange af dine fra Geni, synes de er alt for omfattende.
Ps. vær opmærksom på at dette program er et betalings program, når du når et vist antal, er det at betale hos kasse 1. Jeg nåede grænsen ret hurtigt, har betalt i et år, men nu er alt ligesom tabt, har ellers mange billeder, altså lavet et kæmpe arbejde. ØV