Jeg kan ikke se at kuratorer er angrepet her.. Jeg kan ikke se at det er flere angrep på de enn på andre medlemmer her... Det folk ønsker er et saklig og korrekt svar, uten å bli gjort narr av... Og det burde kanskje komme bedre fram hvordan brukere her skal forholde seg til denne MH-matcgreia? Blant annet om hva en IKKE skal klikke på, og dermed er inne på noe en ikke ønsker. Bare et lite forslag...
Bjørn P. Brox har rett.! Det virker bare "fordummende" for alle når man "tar mannen istedenfor ballen." Slike diskusjonsforum som dette et "gull verdt", og vi har stor glede av å følge med på diskusjoner alle sammen.
Jeg er enig med Bjørn at noen ganger er ordlyden i innleggene ikke kjekt å lese for oss som "følger med fra "sidelinjen", og tror det er bra for alle om man kan forsøke å unngå negativ språkbruk..
Synd hvis denne muligheten for debatt og spørsmål blir borte.
Jeg savner stadigvæk et bevis på, om Brox har en fuldmagt fra geni til at svare som genistaff og et bevis på, om Brox er lønnet eller ulønnet af geni og det My Heritage som mange genibrugere slet ikke ønsker.
Ellers må genistaff vel svare i debatten. Det er geni vi har og ikke My Heritage, uanset opkøb eller ej.
Jette
Dansker
Egentlig -- EGENTLIG , så skulle våre MyHeritage-venner ønske oss velkommen med en kæmpestor fest eller i alle fall et godt tilbud om å fortsette samarbeidet! Men det som har skjedd er jo det motsatte.. Klart folk løfter øyenbrynet, i alle fall det ene..
Og bare for å avdramatisere truselen som Bjørn kom med, så er denne debatten ikke startet i går... den har pågått i flere land helt fr slutten av november i fjor. Bjørn, jeg vil ikke MH til livs, jeg vil ikke noen andre til livs, jeg skjønner at ting koster, og jeg skjønner veldig mye, men jeg skjønner ikke hva vi Pro-brukere får ut av dette oppkjøpet. (som det ble reklamert med og lokket med) Og jeg vil ha fortsatt råderett over mine profiler, og det inkluderer hele min familie som har nytte av at jeg gjør dette arbeidet.
Eneste måten, Michael, å gjøre det på er å kontakte eierne av treene på MH. Nå skal du vite at personsikringen for nålevende er like sikker på MH som på Geni. Eneste grunnen til at du ser mer er at du har tilgang til denne informasjonen siden begge programmene anser deg som familiemedlem til profilene i begge program. Helt vilkårlige personer vil ikke finne den samme informasjonen.
Geni har verdenstræet, og det er der ingen andre der har.
MH har kun træer for enkeltpersoner, man kan vælge at samarbejde med dem der har sammenfalden slægt. Jeg indrømmer blankt, at det kan være ret iriterrende at godkende Smart Match da der løbende dukker nye op. På den anden side vil jeg også gerne hjælpe andre med at bekræfte deres match, så de kan få deres slægttræ så fuldstændigt som muligt.
.
@Remi, jeg er enig i din konklussion, det er hurtigere at kontakte ejerne af træerne på MH, man kan sende besked via mail, eller evt. prøve under profilen, kontakt sidens administrator.
@ Bjørn, Så danskerne demonstrere :-D , det er jeg da kun glad for de gør, er der noget man mener kræver en uddybende forklaring på, er det kun logisk at prøve at få et svar, hvis svaret ikke umiddelbart lader sig finde under f.eks. FAQ. er det nemmeste, at håbe på en kurator har svaret, der er samtidig mange GENI brugere der ser her i forum og finder den hjælp de har brug for.
Med henyn til "Kan ikke dere som bare kommer med sure oppstøt likegreiit slutte å bruke Geni? Dere ødelegger bare for oss alle andre."
Nu mener jeg ikke der er nogen der er kommet med sure opstød, der er bare mange der prøver at forstå hvad der foregår, fordi de er lidt usikkere omkring konstruktionen af MH og Geni. De to sider har hver deres formål som beskrevet ovenfor, de er hver især gode på hver deres måde, det er vel et spørgsmål om hvad der falder i ens smag.
Man kunne vel også tænkes at kuratorer kan udelukkes hvis emnet sure opstød skal på banen, dem der betaler til Geni har vel ligeså meget ret til at ytre sig som en kurator, de har vel også lige ret til at bruge forumet her.
Hvis forumet udelukkende var bestemt til spørgsmål vedrørende Slægt, så forstår jeg slet ikke den tråd er oprettet i første omgang.
Jeg deler din holdning, der er mange skandinaver på MH, men det er da så sandelig også her på GENI, og heldigvis for det, da mange slægter er en stor sammenblandig af Norske, Svenske, Finske, Nordtyske, Polske, Ungarske, Rusiske, Engelske, Irske og Danske slægtninge og hovedsagen er vel at vi skal hjælpe hinanden med at få så godt styr på Slægtsledende som det nu er muligt og med så mange kilder der kan opdrives.
At der så kommer lidt debat der er udenfor Slægtspørgsmål er vel kun positivt jeg mener det skaber et levende og engageret Slægtsforsknings miljø, hvor alle prøver at hjælpe og forsøger at forstå hinanden på tværs af landegrænser.
Med venlig hilsen
Per Skulason
Fanstatic! Ok, now others also get what we have paid for for free, but if MYheritage handle this wisely, the tree will grow faster, which is my main interest.
But I am expecting much better integration between the two systems. I am paying for the ability to confirm matches between the system, but currently I don't see what's in it for me. I want to be able to import data from MyHeritage, and I want old MyHeritage users to contribute with their trees to the Geni tree.
Magnus Eriksson I think we're all hoping that this integration will be possible.
We must be careful not to amplify the "Internet echo chamber" effect we saw with GEDCOMs, where people uncritically repeated what they had found in another GEDCOM, leading to "truths" being established that were not linked to any verifiable fact. But copying verified data between trees SHOULD be an easy thing!
Ja, vi håper alle at Geni skal bestå og at dette skal gå i boks, men vi må være så ærlige at vi sier at vi ikke er fornøyd med layouten.
Så lenge disse matchbokene blir liggende der de ligger, så kommer ikke jeg til å få bruk for MH. Kommer ikke til å bekrefte noen match, og håper at mine profiler blir minst mulig "utsatt"..
Når man fører pilen over di her boksene, så flasher det opp digre preview, og vi vet hvor det fører hen om vi trykker. Jeg tenker bl anna på min 83 år gamle mor.
Det er blåe "bobler" både her og der i treet her også. Har vært og sett på en del av disse. Oppdaget her for en tid siden at jeg selv og min søster er født på feil plass av landet på MH. Idag var "boblen" borte på meg selv.
Våre barn med fødselsdatoer er også tatt bort fra MH nå, etter at jeg kontaktet de som hadde Gedcomet profilene over fra Geni til MH.
Har også sett noen Smart Match, som er kommet inn her på Geni profiler, med feil i. Hva kan man gjøre med det?
Dette er liksom blitt litt sånn "klipp, lim og kopier" fra alle og en hver.
MH burde se på det som kreativ kritikk... De boksene er for d første "too much" og så ofte viser de feil... slitsomt å kontakte admin av disse, etc
Jeg ville ønske en match-button velkommen, men ikke slik....
Persomvernet må jobbes kraftig med, og er redd for at vi Genibrukerne må gjøre jobben - når vi ser feil.... Det må uansett bli et problem for MH med alle slike henvendelser.
Og til syvende og sist så tenker jeg at vi er nødt til å komme overens med MHeritage.
Vi er ett av mange datterselskap av dem i samme bransje.
Bodil
du har ret at vi nu hænger, i dette datterselskab .
men at vi skal have al den besvær med at kunne slippe af med disse match,
det er jo nok vores problem
My. H er jo et enkeltmands projekt
dette er jo grunden til at vi sidder med alle disse match
jeg beder ikke om at kunne læse disse match
jeg ønsker en mulighed for at afvise dem uden at skulle betale derfor
som der skrives kan man tage kontakt til ejer af disse match
jo hvordan gør man så lige dette
vil jeg førsøge at må en match ejer
kommer boksen op med
betal ved kasse 1, så får jeg oplysningerne
kan se at sådan er det måske ikke for andre