Treff på deg selv er ikke noe stort problem Bodil K-Hansen. Du kontakter administrator for den andre prfilen og ber om å bli invitert, siden det er deg, og husk å oppgi den samme e-postadressen som er knyttet til brukerprofilen din. Da skal Geni.com slå sammen profilene.
Det er mulig det finnes andre måter å løse dette problemet på.
Og dersom vedkommende som opprettet den andre profilen av en eller annen grunn ikke ønsker å invitere deg til denne profilen så bør det være grunn god nok til å klage av hensyn til personvernet.
Bjørn P. Brox: Jeg har også tyske aner, og jeg har da vitterligen funnet (med god hjelp av en snill person her inne) opplysinger om mine slektninger i Tyskland. Ikke alle, men ganske mange. Familysearch er gratis - i motsetning til MH. Digitalarkivet også. Så har vil bruk for MH for å finne opplysninger, sånn egentlig? Niks!! Mye feil som er lagt inn der også
men kort og godt
kunne det ikke tænkes at vi her på Geni kunne få disse
match fra My. H lagt ned i et faneblad
det er godt nok nogget som står og støjer frygteligt på profilen
denne store boks som de har indtaget, det forste som dukker op
som reklame når man ser på profilen
dette må dog kunne laves
og så må det også være muligt for My H at kunne skelne
alle disse kopier som samme person har lastet op
jeg har nu mødt mange steder
det er den samme som har 2 / 3 kopier
af sin egen base
My. H giver ikke engang en lov til at købe en enkelt mdr. så kunne man da gå ind og få fjernet noget
nej man er bundet et år
måske er 7 dollar ikke så meget for nogen , men meget for andre,
men når det så bliver 7 x12 ikke nok med dett
prisen er kun for første år så stiger det jo til 10 dollar
det er dog en slat penge
ikke at have denne hobby er gratis
det er den så langt fra
her i Danmark har man næsten adgang til alt via nettet, og uden betaling
og mange yderlse kan købes til ganske små penge , på vores kommuner
eller lokalarkiver
der Svenske arkivalier de koster penge at benytte
men ikke i denne størelse som My. H forlanger
og disse giver adgang til utallige oplysninger
men hjælp os hvem som nu kan med at
få oprettet et faneblad , til alle disse skæmmende match som befinder
sig på profilerne nu
så kan disse som har penge til at benytte dem finde dem der og vi andre blive fri for at skulle
være så kede af at se på dem
og vi er mange,
men desværre ikke så mang som har lyst til at hænge ud med navn her
som jeg før har skrevet .
og da jo en del af os ikke behersker de engelske
kan det være ganske svært hvordan vi får dette formidlet til My. H
for var de intereseret i os
så ville der vel have været nogen derfra som var gået ind her med
deres kommentar
Hvordan kan jeg bli kvitt støyen fra MyHeritage?
Hver gang jeg vil sjekke treet får jeg 999+ treff selv om jeg bare er interessert i Slektstre-treff og ber om å få det hver gang. HVER GANG:
Vis profiler med:
Alle typer treff (999+)
Slektstre-treff (0)
"Record Matches" (20)
"Smart Matches"™ (999+)
Er det noen innstilling jeg ikke har funnet, eller er dette MyHeritage måte å lokke meg til å bli dobbelt-abbonent?
Jeg regner fremdeles med at jeg har livstidsmedlemskap siden jeg klart har gitt beskjed om at jeg ikke godtar deres tilbud om tidsbegrenset dobbeltmedlemskap og pengene igjen. Jeg er bare interessert i det felles treet på Geni, ikke i MyHeritage, og har følgelig heller ikke gjort forsøk på å logge meg inn der. Men reklamen plager meg! Er det egentlig lov å pushe på reklame for et annet produkt på den måten?
Bjørn; Dette står i presentasjonen av "mitt slektssted" på forsiden på MyHeritage
""Vårt slektstre er publisert direkte på denne siden! Det finnes 8 navn på vårt slektstre. Den tidligste begivenhet er fødsel til Magdalene Marie Hansdatter Tippoldemor (22. juni 1841). Den siste begivenheten er fødsel til Bodil K Hansen Dette er deg""
Har altså ikke lastet opp noen GEDCOM-fil, det vet jeg 110 %. Jeg har lastet ned GEDCom, men den filen ligger foreløpig på pc.
Nå er du usaklig - igjen...!!! Her er det snakk om et medlemsskap, ikke noe kjøp av bil!!!!! Om du er medlem av Coop, får du samme tilbud over alt, det burde være samme greie her også. MH og Geni er samme greie nå, og dermed burde et medlemsskap omfatte begge steder, uten å betale dobbelt opp. Er vel ikke så vanskelig å forstå det...??
Tænker på da Pro medlemskabet blev købt
slap man for reklamer
men af nu er Geni købt
så skal vi betale endnu en gang for at have reklamer
og nu sidder de så irriterende at man jo ikke kan åbne en profil
uden denne store kasse fremtoner fra Geni
stadig
hvorfor er der ingen som har kontakten til
dem bagved
som vil tale vores sag
vi ønsker at denne box med alle disse træer
flyttet ned i et faneblad
derfra kan disse som har brug for dem finde dem
og dem som har råd at betale,
(jeg svømmer i S68 i Hjørring og derfor betaler jeg ikke til den anden klub i samme svømmehus )
vi laver det samme
det er jo dette dette handler om ,
bare at Geni er tusinde gange bedre end MY. H
her har vi et fællesskab ,
Den sammenlikninga der, Bjørn, er så dårlig som den kan bli...
Jeg kan heller ikke la være å registrere at alle vi som klager, er Gamle Geni-PRO-brukere. Man kan godt forstå at basic-brukere tenker at "dette er det ingenting å gjøre noe med, jeg kan ikke klage på noe som jeg ikke har betalt for"... Curatorer glimrer med sitt fravær, bortsett fra Bjørn.
Jeg har vært medlem, og stort sett betalt fra start, siden september 2008. Jeg har ført på min slekt, - jeg har jobbet på "morsiden" og min bror har jobbet på "farsiden". Jeg har ryddet, lastet opp kilder, bilder, dobbeltsjekket profiler 100 ggr, henvendt meg til kuratorer når noe måtte ryddes i, og i det hele tatt lagt mye energi i dette nettstedet.
Synes bil analogien burde være grei: Du forventer ikke Rolls Royce utstyr på din BMW bare fordi det er samme eier.
Og igjen: MyHeritage er ekstrautstyr levert fra ett annet nettsted, irriterer du deg over det så la være å klikke på linker som bringer deg dit.
Dessuten Bodil, - ingen andre enn deg selv kan ha lagt inn profiler på MyHeritage når profiler du finner der nettopp sier at det er du som har lagt dem inn.
Det stemmer på en prikk, det er meg som har lagt inn alle 8 (åtte) profiler på MH. og som jeg sa, for å sjekke hvordan det fungerer.
I går, den 5.5,2013 hadde jeg vært medlem i 3 år som gratis-medlem på MH, og jeg har for lenge lenge siden funnet ut at nettstedet ikke noe for seg sammenliknet med Geni. Jeg har ikke giddet bry meg med MH. Geni har (hatt) en fin "pakkeløsning".
Du får i det minste prøvekjørt en Rolls Royce...
Jeg har vært Telenor-kunde i veldig veldig lang tid, og i dag sa jeg opp mitt abbonement til fordel for One Call, da de har både mer inkludert pluss er billigere.. spesielt gunstig om du har venner i Norden..
3 sekunder etter at jeg fikk velkomsthilsen fra One Call, sender Telenor dette: Vi vil gjerne beholde deg som kunde, ring dette nummer så vi kan skreddersy et abbonement til deg... Nei, sorry Telenor
Christian Lenvig Mathisen, Kanstad
Dette er min tippoldefar på Geni, det er 5 match, og trykker jeg på dem, kommer denne siden opp
http://www.myheritage.no/FP/record-matches.php?action=showAdHocReco...
Håper dere får den fram ved å copy/paste. Jeg har ført min tippoldefar opp i mitt tre på MH, men den profilen er ikke en av disse 5 matcher.
Det kan virke som det kun er matcher lagt inn av betalende HM-brukere som blir med.. Bjørn, jeg kan ikke verifisere en eneste profil, bortsett fra de som ligger på Wikitree. Jeg kan ikke verifisere mine egne profiler på MH fordi jeg ikke er et betalende medlem.. Matchene er ikke til hjelp på noen måte.
Men jeg har altså intet VALG om jeg vil ha disse forstyrrende elementene på mine Geni-profiler.
Klikker jeg på lenken Bodil K-Hansen, så får jeg opp navnene på alle fem som administrerer de 5 trærne på MyHeritage. Siden jeg ikke er bruker på MyHeritage lenger så kan jeg ikke kontakte dem direkte. Det er de sikkert glad for, for da drukner de ikke i spam. På den annen side er det ikke vanskelig å få tak i minst et par av dem når jeg først har navnene.
De fem oppføringene er for øvrig såpass ulike at det ikke er sannsynlig at de har kopiert hverandre eller deg. Hver enkelt av disse fem kan gjerne ha hver sin forklaring på hvorfor de har lagt til denne personen i treet sitt.
Den store forskjellen mellom nettsteder som Geni.com og MyHeritage, og nettsteder som FamilySearch.org og Digitalarkivet er at jeg kommer i kontakt med andre slektsforskere og for den saks skyld slektninger på de to førstnevnte. Da kan jeg stille spørsmål, hjelpe til med opplysninger, og for den saks skyld utveksle bilder og opplysninger som ikke finnes i offentlige registre. En gren av etterslekta har tatt vare på brev, en annen har bilder og fotoalbum, og så videre.
Etter at vi fikk SmartMatch på Geni.com så jeg opp abonnementet mitt hos MyHeritage fordi jeg ikke trengte dette for å få se SmartMatch. Jeg har altså spart penger på endringene. Vi har med andre ord svært forskjellig måte å bruke disse nettstedene på, og like forskjellig syn på hva som er nyttig og hva vi skulle vært foruten.
Jeg og mange andre har observert tilsvarende, vi beskylder andre for å ha kopiert data fra Geni til MyHeritage, men når vi ser etter så må mye av dette være egen forskning, og er til stor verdi for oss Geni brukere for å kunne bygge våre trær videre takket være Smart og RecordMatches.
Husk at antall Norske bruker på MyHeritage er veldig mye større enn på Geni, og mange av oss finner etterhvert mange skatter der. Enda bedre blir det når RecordMatches gjøre automatiske oppslag i arkiver for deg og alt arbeidet du gjør er ett museklikk for å knytte ett funn som en direkte kilde til profilen din.
Beklageligvis så koster dette mye penger for dem, og det er naturlig at de vil ta seg betalt for ekstra tjenester, men for oss Geni brukere så holder det med en datasubscription på MyHeritage hvis du aldri har tenkt å opprette noe slektstre der.
http://help.geni.com/entries/23634062-What-is-a-MyHeritage-Data-sub...
Ønsker du ikke det, så lar du ganske enkelt vær å klikke linker som bringer deg dit.
Jeg håper at ikke noen av disse matchene blir bekreftet, for da vet vi alle at disse blir liggende på Geni-profilen og vil være til stor ergrelse, og så fort du trykker på dem, blir du henvist til en betal-side. . Det er ikke redelig!
Jeg har heller ingen kontroll på om hvorvidt dette skjer eller ikke skjer.
Ja, MH brukeren er nok glad for ikke å bli spammet ned
Jeg har ikke beskyldt noen for å kopiere mine profiler. Hva jeg MENER om å direkte kopiere, det er en annen sak, men jeg skjønner også hvilket tidsalder vi lever i... "lik og del"-samfunn.. :-) Ja, som du sier, Håkon, de er veldig forskjellige, og feil..
Jeg ville blitt glad om jeg kunne finne profiler av mine oldeforeldre på MH, kanskje noen nyheter, eller finne noen å jobbe videre med - vi er så langt 201 etterkommere til mine tipp, og kanskje over halvparten er i live i dag.
Det handler ikke om å ikke dele, men er det dét det handler om for MH.
Jeg kommer ikke til å trykke på en eneste lenke der jeg ikke vet hva det vil koste.
Finnes mye opplysninger på Family Search, som er gratis - i motsetning til MH. Og ikke bruk denne bilgreia for å sammenligne mer, Brox. Usaklig!! Og Coop Norge er ikke det samme som Coop Norge eller Danmark. La oss få noen som kan svare oss her, uten å være nedlatende eller spydig. Vi som betaler for å være her, vil ha full uttelling for det vi betaler for. Og når det gjelder at vi IKKE skal klikke på linker av ymse slag; hvor står det at det er en viss "fare" med på klikke på disse?