Geni er kjøpt opp av MyHeritage"

Started by Private User on Wednesday, November 28, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Related Projects:

Showing 271-300 of 527 posts

Jette: Jeg haket bort My Heritage nå, men det ser fortsatt ut som MH kan hente ut opplysninger fra Geni...

MH kan ikke hente ut noen som helst opplysninger fra Geni profiler.
Det er du som Geni bruker som kan hente ting fra MyHeritage,

Hvorfor får jeg fortsatt opp alle matchene, etter at jeg fjernet den greia...? Synes det er veldig rotete sånn som det er nå. Er det ikke lenger mulig å få opp kun matcher som kun ligger på Geni?

Anne, - hva får deg til å tro at du kan fjerne matchene?

Dessuten: Hvis du ser etter på en match så er det tre typer, - den første i grått er de gode gamle Geni tre matchene, den andre beige er kildematcher mot MyHeritages milliarder av kilderegistreringer, og den tredje blå er MyHeritage profil/Smart matches.

Gjett tre ganger hvilken av dem du skal trykke på.

Kan hente ut?? Ja, om de får lurt meg til å betale for MH, i tillegg til Geni. Men der går jaggu meg grensa! Lureri hele greia

Ikke lureri i det hele tatt.

Det er snakk om en tilleggstjeneste du KAN betale for hvis du vil bruke den, og det er temmelig mange etterhvert som har kommet videre i sin forskning takket være Smart og Record matches.

Vil du ikke så velger du den lista som kun viser tre-treff.

De databasene som MyHeritage driver å laster inn koster mange penger, både i kjøp, men også å kode grensesnitt mot og drifte dem. Å tro at å få tilgang til dem vil bli en gratisfunksjon kan man bare glemme. Det koster dessuten mye bare å drifte en så stor server-park.

I går ble for eksempel samtlige amerikanske folketellinger lagt inn, - fortell meg hvor du har gratis tilgang til dem, bortsett fra 1940 tellinga?

I Geni gjøres automatisk oppslag i den basen og med ett museklikk vil en registrering du godkjenner bli lagt inn som kilde på profilen din.

Og ikke tro at det bare er amerikanske kilder - mye er lagt inn og enda mer vil komme.

Dersom MH har kjøpt opp Geni, og at dette egentlig er en og samme greie, hvordan kan det da forsvares at en skal betale for å bruke MH for å hente ut opplysninger. De opplysningene burde da også bli tilgjengelig for betalende brukere på Geni... Får vel søkt opp amerikanere via familysearch, og det koster ikke...

Så om du har kjøpt en bil og det kommer en nyere og bedre modell så forlanger du å få byttet, eller det at f.eks Volkswagen og Skoda har samme eier og du har kjøpt en Skoda, så forlanger du å få samme utstyr som en Volkswagen modell?

Nå begynner denne "samtalen" å bli skikkelig usaklig... Det er snakk om et konsern/bedrift, om en kan kalle det for det, som en en medlem av, og betaler for det. Og det jeg vil framheve er at det er på grensa at en skal betale dobbelt opp, og mulig enda mer, for å bruke opplysninger som er lagt inn. Jeg har forresten sett fort over noen av matchene jeg får opp, og ikke en eneste en match fra MH er korrekt...

Hehe! :) Bjørn, en treffende sammenligning! :) Jeg er betalende Geni pro, og delvis bruker av MH, det funker helt greit. Jeg betaler altså ikke på MH. Det er nyttig for meg å ha denne muligheten, og som jeg har fortalt før, jeg har funnet nye slektninger og nye greiner til "mitt" tre på Geni. Jeg deler tre med mange andre Geni-brukere. Dette med private profiler - jeg har ennå ikke kommet borti det at jeg får lov å gå inn på "privat" på MH profiler, og det er helt ok. Så dette at nær og nålevende familie ligger åpent for alle må være unntak. Det er mange som åpenbart misforstår dette at MH henter opp profiler og info fra Geni, det er ikke tilfelle. Kan ikke sies ofte nok, MH henter ikke opp noe som helst! Men i det øyeblikk man godkjenner et samarbeid med en MH bruker (f.eks takker ja til en forespørsel via Geni - det har jeg gjort) så vil noen av profilene som man har felles bli lagt ut på MH, med de samme opplysningene som på Geni. Det er ikke "farlig", man har fortsatt kontroll over profilene, og kan redigere via MH brukeren som man er invitert av. Og selvfølgelig fortsatt redigere selvstendig på Geni-profilen. Ryddig og greit. Kan ikke se at det er noe lureri med dette... ;)

Jeg har brukernavn og passord - kostet ikke noe å opprette, samboeren min det samme, og vi kan kontakte MH brukere pr e-post på MH. Vet ikke, men kan det være fordi vi er Geni Pro, eller fordi jeg er invitert inn i et MH tre? Det er noen som helt har stengt trærne og profilene sine, der må vi søke om medlemskap, det står øverst på MH siden på den aktuelle profilen. Det koster heller ikke noe, i alle fall ikke de vi har vært innom.

Bjørn, den sammenlikninga der stemmer ikke med virkeligheten, hva får deg til å mene at MH er bedre enn Geni? Jeg har en bedre: Tenk deg at du kjøper en bil, uansett hvordan, men den er ok.. og plutselig så får du beskjed om at du må kjøre rundt på en campingvogn.
Aberet er bare at du kan ikke bruke den uten at du betaler.

Kan jeg få minne om Bjørns første innlegg i denne tråden:

28.11.2012.
"""
I dag kom det en annonsering at Geni er kjøpt opp av MyHeritage, noe dere alle skal ha fått en mail om.
Geni fortsetter som før, men denne nå med mye bedre ressurser, som spesielt er en god nyhet for gratis brukere, der
* Du kan slå sammen profiler
* Ubegrenset antall profiler
* Ingen begrensning i å finne en slekts-sti
* Legge til og redigere offentlige profiler
* Høykvalitets slekts-utskrifter (nedlasting)
* Ingen reklame

Les mere her: http://help.geni.com/forums/21545466-things-to-know
"""

Og når man kikker i bakspeilet, så husker man kanskje den masete påminnelsen i august/september om å fornye sitt PRO-medlemskap..
To mnd. etter betalt 2-årsperiode, får vi plutselig beskjed om oppkjøp.

den kommentat kan jeg godt lide Bodil

problemet er vist at vi er for få som ,går ind skriver her ,
jeg har haft henvendelser fra mange som
er godt trætte af dette som foregår ,
men ikke ønsker deres navne hængt til offentlig beskuelse,

hvilket jeg sagtens kan forstå,

Samtidig vil jeg sige, ja det er ok at skulle betale en vare på My. H

det er jo ikke dette som er problemet ,

problemet er jo at vi ikke kan slippe fri af deres reklamefremstød

det er muligt at andre har glæde af match

men så burde det være muligt at de selv søgte dem op over i My.H
ikke at disse match skal stå her på Profilerne i Geni ,

det er jo det der er det store problem

lige meget hvad man gør kan man ikke fjerne disse match uden at betale ved kasse 1

og de er absolut ikke til at undgå at se , disse blå faldskærme
og når man åbner skriger disse blå igen en i ansigtet

hvorfor kan vi som ikke ønsker dem ikke få en mulighed for at fjerne / skjule dette blå system

Det som har skjedd, tror jeg, er at Geni har måttet åpne opp for MH, slik at brukere på MH får tilgang til Geni. Det er fint nok, men det er vi betalende brukere som får betale. Den "smørbrødlista" til Bjørn der han lister opp alle goder som vi Geni-brukere kan nyte godt av, de har vi allerede, og det er kun Basic-brukere og MH-brukere som vil ha nytte av dette.

Jeg er skjønt enig med de fleste av debutantene og dermed blir jeg på Geni til jeg " blir kastet ut ".
Hvorfor skal vi slå oss sammen med M.H. når vi synes godt om Geni?
Helene Jonassen

Som nevnt tidligere er Geni med verdenstreet og MyHeritage med individuelle slektstrær to helt forskjellige markeds-segmenter og det vil vel være helt utenkelig at eierne forkaster det ene markedet ved å tvinge brukerne over til bar ett av dem. Tror det ville være helt ødeleggende både for dem selv og kundene.

Brox det har du ganske ret i det som du skriver ,

men så må de sikker til at indse at de er ved at kunne ødelægge Geni med

denne match "fixing"

jeg har i dag haft kontakt, som tidligere skrevet med en del, som er ganske trætte af , at skulle belemres med disse match,
som mange er gengangere,

og mange som har oprettet kopier af deres træ

hvilket gør at utallige match er de samme

det er desværre ikke ualmindeligt at personer har både to og tre træer på My. H
dette kan man jo se af disse match

og stadig du har ganske ret i det er en forretning som skal kunne løbe rundt ,

men denne måde at køre disse to forretninger sammen , det virker ikke helt holdbart

Jeg tilslutter mig helt og holdent det som Marion Jensen lige har skrevet. Jeg har præcis de samme problemer.

Marion og Susanne, - matchene er kun irriterende hvis du prøver å klikke på andre enn de grå Geni matchene. Det er som etterhvert mange online aviser har, - mange seksjoner som du må betale for å se, f.eks VG+ og Dagbladets variant. Det er ingen brukere der som klager over betalingsveggen de møter når de klikker slike linker, - man lar bare lærer seg å gjenkjenne dem og lar ganske enkelt vær å klikke på dem.

Bjørn, hva synes du, - hva synes du EGENTLIG om denne profilen?
Trykke på Matcher som er "confirmet". Helst alle 58.

Bjørnstjerne Bjørnson

for de som ikke helt vet hvem Bjørnson var, så var/er han en Norges fremste diktere.. Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rnstjerne_Bj%C3%B8rnson

Hvorfor skulle jeg bry meg?
Jeg er gammel nok til å greie å ignorere all reklame i en avis og greier så absolutt å ignorere disse, såfremt det ikke er en grå eller beige match som er av mer interesse.

Samtidig så kan du observere at alle matcher på den profilen allerede er bekreftet, og det viser jo styrken i geni: De som har tid bidrar, - til hjelp for alle.

I utgangspunktet er det GRATIS å lese nyheter i både Dagbladet og VG på nettet, - de aller fleste, og da blir det litt feil å sammenlikne. Man kan enten kjøpe tilgang til VG+ for en kortere eller lengere periode, eller kjøpe papirutgaven.. noe jeg koster på meg av og til.

Sa du at du ikke har et slektstre på MH? Har du registrert deg der? Hvilken versjon bruker du i så fall?
På Bjørnsons Geni-profil kan jeg kun gå inn på den første matchen og finne "find a grave".

Etterhvert er det nok ikke gratis å lese aviser på nett, og VG er vel ett eksempel, - du finner aldri de gode artiklene i gratisutgaven. Bli voksen, ingenting er/kan være gratis her i verden.
Igjen, - hvorfor skulle jeg irritere meg over matchene på Bjørnson?

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene jeg stilte? Har du eller har du ikke registrert deg på MH? I såfall, hvilken versjon bruker du da?
Du kunne da ha svart på det samtidig, selv om du kanskje har sagt det før.

Jeg vet også at du ikke har bedt Jette om unnskyldning for at du beskyldte henne for å kutte koblingen til MH, og det var faktisk meg som skrev det. Det var et spørsmål om hva som skjedde om jeg gjorde det.

Kuratorer..... HALLOOO, er det ikke på tide å vise litt solidaritet til Gamle Geni-kompiser, i stedet for, -- nei, jeg finner ikke det rette å si..

Jeg er MH bruker, og mitt spørsmål er: Hvorfor skulle jeg klikke på Bjørnsons matcher når jeg ikke ser noen grunn til det fordi jeg stoler på at de som allerede har godkjent dem har tatt en riktig avgjørelse?

Jeg har nok med Geni treet, og det tror jeg gjelder deg og, så hvorfor bruke så mye energi på ting som ikke interesserer deg?

Og når det gjelder Jette så har hun en datasubscription konto på MyHeritage, men vil hun ikke logge på der for å koble den til sin Geni konto så synes jeg det er latterlig å klage på at hun ikke har aksess.

Mitt Pro-abonnement er sagt opp og vil ikke bli fornyet. Jeg ble medlem av My Heritage i fjor en gang - ubetalende - bare fordi jeg var litt nysgjerrig. Allerede da fant jeg både meg selv og flere i familien som var lastet inn - eller kopiert fra Geni av brukere jeg ikke kjenner til. Ingen av dem samarbeider med meg på Geni. Mange av opplysningene er ikke riktige og kan ikke brukes som "match"! Hvis jeg nå er innlogget på MH samtidig som jeg prøver å matche en sammenfallende profil, får jeg beskjed om å betale. NEI TAKK! Hvorfor skal jeg betale for noe som ikke er korrekt? Jeg har brukt mange år og mye tid på å bygge opp mitt slektstre - heldigvis har jeg det i BK - så det neste jeg kommer til å gjøre er å privatisere mitt tre på Geni før jeg sier opp kontoen. Synes ikke det er det minste interessant lenger - profiler blir endret, doblet og jeg vet ikke hva. En må jo jobbe heltid hvis en skal holde treet ajour - selv uten MH. Bjørn prøver her å forsvare at det koster - og selvfølgelig gjør det det, men konseptet er rett og slett ikke godt nok, selv med tilgang til "alt mulig" og mer til. Det hjelper ikke så lenge de opplysningene du finner, blir endret av andre, profiler blir "matchet" i hytt og pine og du må bruke din tid til å rydde opp.

Showing 271-300 of 527 posts

Create a free account or login to participate in this discussion