Folke "den tjocke" de Beaumont (Folkungaätten), Jarl af Sverige - olika myter etc

Started by Dan Albert John Koehl on Sunday, June 3, 2012
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 9 posts

Jag tycker det vore bra att strukturera texten, tex inledning med sådan info som kan bekräftas och kan anses som tillförlitlig, och i en senare del obekräftad info som kan vara möjlig, i ett tredje avsnitt sådant som visat sig vara oriktigt, men ändå nämns för att göra presentationen komplett.

kräver mycket forskning. Det jag gick på var en sida där jag fann min koppling till bjällboätten via Ulfsparre av Broxvik. Hur pålitliga är dessa sidor.Det kan man inte tvärsäkert veta..Villket betyder att all info hamnar i kolumm 3.Lite orimmligt. Man får ha lite fingertoppskänsla istället och sunt förnuft.Så Din önskan faller nog platt plastkusin.Dessutom håller man på att undersöka villka som ligger i Birger Jarls grav usvet man inte säkert villka som liogger där förutom Birger själv Oäkerheterna är många. man får kolla med fingertoppar som sagt..

Nä i och för sig Hans. Men eftersom det är vetenskaplig twist om vem som ligger i villken grav. väcker det dessa myter. Låt arkeologer och andra klarlägga detta. Angående Folke den tjocke. kanske är ganska klarlagt. Och
Hela Bjällbo/Folkungaätten med för den den delen. Vad det gäller härstammning bakåt. Man hamnar så småningom vid Fornjortar Kvennernas konung 122 efter Kristus. Forjortar var Kvenernas första konung. Kvener är Finnar pch Samer..Hittade i och för sig här på Geni från mig till Adam och Eva. 83 Generationer. Man ska vara lite försiktig med det man läser även på Geni.P.s Kan även vara 89 Generationer.

Folke den tjocke är en sak, men någon Folke de Beaumont har såvitt jag förstått aldrig existerat, så redan där kan det vara skäl att putsa lite, om inte nya sensationella källor visar något annat.

Jag tror det var det jag ville sätta punkten på, att det är viktigt att skilja på verifierad information, och icke verifierad, samt sådan som verifierats som myter. Annars är det liksom ingen släktforskning längre...

Private User

Herr Ihringsjö har blivit en baddare på att stava rätt. Men inte herr Julius!

Herr Nordström är en tråkig typ!

är denna denna disslution avslutad?

Hans Hansson

Unge man, du skämmer ut dig!

Självklart är diskussinen inte avslutad. Det är bara Brenner som föreslagit ett ursprung från Frankrike, på extremt vaga grunder, och sågat att sveriges medeltidsforskare. Hela iden gränsar till ett falsarium, och platsar inte i ett seriöst genelogiskt sammanhang.

Showing all 9 posts

Create a free account or login to participate in this discussion